OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK
IFJÚSÁGI IRODALOM KISKAMASZOKNAK : BFF: Együtt a célig - Kód, csajok, satöbbi 2.

BFF: Együtt a célig - Kód, csajok, satöbbi 2.

  2020.05.24. 15:10

Írta: Stacia Deutsch
Fordította: Sepsi László
Kiadó: Kolibri Gyerekkönyvkiadó,  2019
Oldalszám: 188

Sophia és barátnői remekül szórakoznak a kódoló szakkörön. Rengeteget tanulnak a programozásról, de emellett marad azért idejük focimeccsen segédkezni, színészkedni és a fiúkról dumálni…

Beneveznek egy kódoló maratonra, ahol robotot kell építeni, miközben megismerkedhetnek más iskolák tanulóival is. Ideje komolyan venni a közös munkát!

Már javában készülnek a maratonra, amikor csapatuk egyik tagja váratlan nehézséggel szembesül.

 

Vajon sikerrel veszik a lányok az akadályt, vagy kudarcot vallanak?

Azt már megtanulták, hogy a programozás a problémák megoldásáról és a csapatmunkáról szól – de talán ugyanez igaz a barátságra is!

 

Nem érhető el leírás a fényképhez.

 

Stacia Deutsch könyve a technológia és a kódolás világába vezet, és minden oldalával azt bizonyítja, hogy a kockaság nem kizárólag a fiúk territóriuma. A Kód, csajok, satöbbi első kötetében, A barátságkódban az iskolai programozó szakkör hozza össze a lányokat, akik csakhamar egy megoldandó rejtéllyel találják magukat szembe.

A regény főhőse, Lucy sorra kapja a kódolt üzeneteket. Hogy megértse a programozói nyelven írt leveleket, segítséget kellene kérnie, és hamarosan bizony rájön, hogy a programozás – éppúgy, mint a barátság – időt és kitartást igényel, de egyben a legnagyobb buli is.



Keissye

Ez a könyv valami fantasztikus, szerintem nagyon jó a témája, tökéletesen beleillik a mai fiatalok érdeklődési körébe.

Ha én ezt gyerekként olvastam volna, most programozó lennék…

Tetszett a lányok barátsága, teljesen valós képet fest, nincsenek benne felesleges hisztik, a szembejövő problémák is olyanok, amiket szerintem ennyi idősen tényleg így kezelne minden ember. Nem túl felnőttesek, nem túl gyerekesek, koruknak megfelel a viselkedésük.

Minden fontos szál szerepet kapott benne: az iskola, a hobbi, a jövőkép, a család, a szerelem, a barátság és egyik se volt módfelett tolakodó.

Szerintem tökéletes egyveleget sikerült összehozni, úgyhogy tuti el fogom olvasni a 3. részét is. :

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót