OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
PROBLÉMAORIENTÁLT KÖNYVEK
PROBLÉMAORIENTÁLT KÖNYVEK : Kakaókatona és Tejhercegnő

Kakaókatona és Tejhercegnő

4 éves kortól
Írta: Both Gabi
Illusztrálta: Rippl Renáta
Kiadó: Kolibri Gyerekkönyvkiadó, 2015
Sorozat: KönyvTárs
Oldalszám: 40
 
Tudtátok, hogy a lakás, ahol éltek, telis-tele van mesével és fura mesebeli lényekkel? A rettenetes kétfejű Kólasárkány elrabolja Tejhercegnőt! Nassasszony Diétatündérrel csatázik, Kosztolányi kosztalanít, Hömpöri, a vízi ördög a lefolyóban hörpöl, Fene és Franc mindent eltüntet...
 
Ám a nap végén megérkeznek az Álomgubák, hogy minden gyereket álomba ringassanak.

Ha megint kiborul a reggeli kakaó, vagy vásárlásnál kitör a hiszti, esetleg eltűnik egy kedvenc plüssállat, civakodás helyett: meséljetek! Hiszen a gyerekek számára bármi bármikor mesévé alakítható - ez a konfliktuskezelés legjátékosabb módja.

Both Gabi háztartási meséi humoros és praktikus megoldást kínálnak egy átlagosnak tűnő, mégis mesésen végződő hétköznap gondjaira. Rippl Renáta rajzai pedig életre keltik a körülöttünk rejtőzködő összes mókás lényt és ha alaposan megnézitek a képeket, még egy böngésző játékot is felfedezhettek...

 

Hintafa blog
 
A Kakaókatonában egy turmixgép tolmácsolja anya meséit, melyek segítségével a háztartásban előforduló gikszereket simítja el.
 
IMG_6203
 

Ugye mindenhol ismerős a nyafi, amikor a bögre, vagy a tányér tartalma semmiképpen nem felel meg kis gazdájának, vagy az antiporszívó brigád ülősztrájkja porszívózás előtt?

Hát hiszti előfordul-e a boltban -amikor már azt hiszitek, hogy gond nélkül megúsztátok a bevásárlást, a pénztáraknál mégis kitör a zűr, az ott elhelyezett édességek miatt?

Szoktatok dühösen fel-alá trappolni és hangosan mérgelődni, mert eltűnt a kesztyűtök (vagy bármi más), amit két perccel ezelőtt még a kanapén láttatok?

Elalvásnál ugye nálatok is lefolytatjátok -legalább időnként- a 'miért kell már ágyba bújni' kezdetű eszmecserét?

Ilyenkor veszi elő a könyvbéli anyu (és az igazi is) a meséket, amivel átlendülünk Nasi boszorkány ármánykodásain és Por Oroszlán szomorúságát is azonnal megértjük. Az estéknek különösen kedves varázst kölcsönöz a kedves kis Álomgubók altató szertartása. 

Most már lassan egy hete van velünk a mesekönyv és sokadszorra olvassuk elejétől a végéig, nem hagyunk ki egy mesét sem. Gyanítom, hogy fogjuk is még. Ennél jobb kritikát mesekönyv aligha kaphat. Olvassuk leckeírás után, reggeli közben, és a mostani rekreációs-gyógyulós hétvégénken is. Míg ők játszanak/rajzolják amit mesélek, én ülök a gyerekszoba padlóján és olvasom-olvasom a meséket egymás után. Tegnap (amikor már vagy negyedszerre olvastuk ki a könyvet) megkérdeztem P-t, hogy miért tetszik neki ennyire ez a könyv. (Nem értetlenkedve, csak őszintén érdekelt, hogy őt mi fogta meg, azt már úgyis tudom, hogy engem mi.)  Azt mondta: mert minden jó benne. És tényleg.

IMG_6205

Minden a helyén van ezekben a mesékben. Nem túlcsurdolóan cukik, csak pont annyi kedvesség és szeretet van bennük, amennyi a folyamatos újraolvasáshoz kell. Viccesek, de nem erőltetettek. Fantáziadúsak, de csak épp annyira, hogy mindenki ráismerjen a saját háztartására. Nem dorgálóan, szájbarágósan oldja fel a háztartási konfliktusokat, hanem mély megértéssel mindkét fél irányába. Hiszen mit tehet az a gyerek arról, hogy ha most épp nincs kedve szikkadt kiflit enni? Ahogy anya sem tehet róla, ha reggel hatkor nem slattyog le a boltba, csak azért, hogy friss kiflit ehessen a csemete, hiszen az előző napi is ehető, talán csak kis tuningolást igényel. 

Rippl Renáta vicces és szép pasztellszínű rajzai izgalmas hátterét adják a mesének. Bár T. még nem ért ezekből a mesékből sokat, de fő helyet követelt (természetesen) magának az ölemben, hogy minél közelebbről tanulmányozhassa a képeket. Aztán minden apró részletet szépen kiveséztünk. Az olvasás végeztével irány a konyha, a könyv végén van kipróbálható recept is!

Both Gabi ezzel a meséjével is belopta magát háztartásunk olvasói, és hallgatói szívébe. Olvassátok Ti is, és örüljetek, mert az anyuk nem maguktól olyan zsémbesek ám, ha rendet kell rakni!


 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót