OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Anyanyelvi fejlesztés: Nyelvkincstár-sorozat (6) Két bolond százat csinál

Anyanyelvi fejlesztés: Nyelvkincstár-sorozat (6) Két bolond százat csinál

  2018.03.07. 17:02

Két bolond százat csinál
 
Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 120

"Ajándék póknak ne nézd a fogát, lóból is megárt a sok."

Ilyen butaságokat mond Lala, a koala, aki húgával, Kokóval nemrégiben érkezett a Nevenincs erdőbe.

 
Vajon miért használja helytelenül a közmondásokat, amiket annyira szeret?

Bölcs Elek kideríti, hogy mi okozza a bajt, felesége, Gyöngyi pedig rendet tesz az erdőlakók fejében.

Gyakorlat teszi a mestert: mire a mese végére érünk, nemcsak az erdőlakók, de az olvasó is helyesen tud majd használni kétszáz magyar szólást, közmondást és szállóigét, hiszen a jó pap holtig tanul.

 

A jó pap holtig tanul

Írta: Bödöcsné Gyöngyi

"A koalák imádják a szólásokat és a közmondásokat, és ti ezeket tanultátok meg tőlük. Az ilyen kifejezéseket mindenki pontosan ugyanúgy használja.

Nem mondhatjuk, hogy amelyik kutya vonyít, az nem harap, mert úgy szokás mondani, hogy amelyik kutya ugat, az nem harap. Hiába rokon értelmű a vonyít és az ugat, szó.

Az nem számít, ha valaki jobban szereti a csokit, mint a kolbászt. Akkor is azt kell mondania, hogy több nap, mint kolbász, és nem mondhatja, helyette, hogy több nap, mint csoki."

Tartalom

Minden kezdet nehéz
Egyet mondok, kettő lesz belőle
Egyik lábad itt, a másik meg ott
Tévedni emberi dolog
Amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra
Jóból is megárt a sok
Egy bolond százat csinál
Jobb ma egy veréb, mint holnap egy túzok
Hagymát hagymával
Csalánba nem üt a ménkű
Mindenütt jó, de legjobb otthon
A jó pap is holtig tanul
Gyakorlat teszo a mestert
Le a kalappal!

 

Feladatgyűjtemény

Két bolond százat csinál - Feladatgyűjtemény Bosnyák Viktória könyvéhez Szerkesztette
Kiadás éve: 2016
Oldalszám: 48

A Két bolond százat csinál című meseregény és a hozzá tartozó feladatgyűjtemény kétszáz magyar szólás, közmondás és szállóige helyes használatával foglalkozik.

Bosnyák Viktória könyve önmagában is ideális a téma gyakorlásához.

Ez a feladatgyűjtemény – a meseregény otthoni vagy tanórai feldolgozásaként – az olvasástechnikai, a szövegértési, valamint a nyelvtani készségfejlesztésben játszik fontos szerepet.
 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót