OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Anyanyelvi fejlesztés: Répa, retek, mogyoró

Anyanyelvi fejlesztés: Répa, retek, mogyoró

  2019.03.18. 11:05

4-8 éveseknek

Marci kalandjai Logopédiában
 
Írta: Magyarné Antal Nikollett
Illusztrálta: Szalay György
Kiadó: Manó Könyvek, 2018
Oldalszám: 41
 
Marci kicsit másként mond egy-egy hangot és szót, nem pörögnek az R betűi úgy, ahogy másoknak. Ezért Zsófi néni az óvodában elviszi egy kicsi terembe, ahol van egy hatalmas tükör, egy asztal és két szék.
Itt csupa érdekes dolog történik: buborékot fújnak, pingpong labdát táncoltatnak és oroszlánokkal üvöltenek versenyt.

Így mire eljön az iskolába iratkozás ideje Marci már mindent úgy mond, ahogy kell.

A logopédia foglalkozásoktól sok gyerek tart. Szégyellik, hogy valamit nem tudnak helyesen kimondani, mint a többiek. Ez a könyv abban szeretne segíteni szülőknek, logopédusoknak és gyerekeknek egyaránt, hogy ne féljenek, hanem bátran, mint egy oroszlán járják be Logopédia sokszínű helyeit.

 

 
A Magyarné Antal Nikolett tollából született Répa, retek, mogyoró című könyv az óvodások szorongásait hivatott oldani a logopédiai foglalkozásokkal kapcsolatban, feladatokkal és kedves illusztrációval segítve a mindennapos gyakorlást és fejlődést. A szakemberrel új könyve kapcsán beszélgettünk, ami az idén jelent meg a Manó Könyvek gondozásában.

Hogyan született az ötlet?

A kisfiamnak nagyon sok mesekönyvet olvastam, így tapasztaltam meg a mese varázslatos erejét. Sokkal könnyebb volt például egy orvosi látogatás, ha előtte a témába vágó könyvet olvastunk. Segített felkészíteni Őt arra, hogy mi fog történni. A mese és a képek alapján mindent átbeszéltünk, így már nem érte meglepetés.  De a mesekönyvek segítettek nekünk a hajvágásnál, a szobatisztaságra szoktatásnál, az óvodakezdésnél és a dackorszak nehéz időszakában is.

Az ötlet innen ered. Azt szerettem volna, ha egy olyan mesekönyv születik, ami elmeséli a gyerekeknek és a szülőknek, hogy mi is történik egy logopédia órán, és azt otthon milyen feladatokkal lehet előkészíteni, segítve a logopédus munkáját. Hiszen a szülők, és a gyermekkel kommunikáló valamennyi felnőtt együttműködése szükséges azért, hogy a helyesen ejtett hangok minél gyorsabban automatizálódjanak.

Köszönöm a Manó Könyvek Kiadónak, hogy fantáziát láttak a mesémben és lehetővé tették, hogy a Répa Retek Mogyoró megszülethessen!

Elsősorban óvodásoknak készült a könyv, lehet más korosztály is célcsoport?

Igen, elsősorban óvodásoknak szól a könyv, mert az artikulációs hibák nagyrészt az óvodás gyermekek körében jellemzőek. De érdekes lehet azoknak a kisiskolásoknak is, akik szeretettel gondolnak az óvodai logopédia foglalkozásokra, vagy esetleg egy-két hangjuk még nem tökéletes.

„Jépa, jetek, mogyojó...” – Nagyon cuki, de vajon meddig lehet az? Beszélgetés a Répa, retek, mogyoró – Marci kalandjai Logopédiában című mesekönyv szerzőjével, Magyarné Antal Nikolett logopédussal.

 Az illusztráció remekül kiegészíti a könyvet, mennyire fontos mindez ilyen esetben?

Az illusztráció minden mesekönyv nagyon fontos része, de a Répa retek mogyoróban kiemelt szerepet kaptak a rajzok, hiszen aki nem találkozott még a nyelvgyakorlatokkal, el sem tudja képzelni, hogy hogyan kell például „kanalat formálni”, „meghintáztatni a nyelvünket” vagy „gombócot főzni”.

Szalay György bájos rajzai tökéletesen ábrázolják ezeket a feladatokat, kedves karakterei hangulatossá varázsolják a könyvet.

Mint gyógypedagógus és logopédus hogy látod a helyzetet, sok gyerek szorul fejlesztésre ezen a téren? Mi a tendencia? Javuló vagy romló a helyzet?

Az ötéves gyerekek kötelező szűrése alapján az a tapasztalat, hogy a szűrés után évről évre egyre több gyermeknek van szüksége további vizsgálatra, majd logopédiai terápiára.

Mennyire játszik fontos szerepet a humor, mint a könyv alkotóeleme?

Elsőre viccesnek tűnhet maga a szituáció, hogy a tükör előtt ülünk, és a nyelvünkkel próbálunk mindenféle trükköket csinálni, ami nem is annyira könnyű.  Ez mókás perceket szokott eredményezni a foglalkozásokon. Ezek a gyakorlatok már önmagukban feldobják a könyvet, megkönnyítve az esetleg monotonnak tűnő gyakorlás folyamatát is.

Milyen gyakran ajánlott a könyvben szereplő feladatokat gyakorolni otthon?

Minél gyakrabban gyakorolnak a gyerekek, annál jobb. Az otthoni gyakorlás a tükör előtt, a saját logopédiai füzetből, vagy akár a Répa retek mogyoróból lényegesen lerövidítheti a terápiát, segíti a logopédus munkáját, gyorsítja a helyesen ejtett hangok automatizálódását.

 „Jépa, jetek, mogyojó...” – Nagyon cuki, de vajon meddig lehet az? Beszélgetés a Répa, retek, mogyoró – Marci kalandjai Logopédiában című mesekönyv szerzőjével, Magyarné Antal Nikolett logopédussal.

Makkai-Kovács Krisztina

Forrás: tiszatajonline.hu

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót