OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Anyanyelvi fejlesztés: Elza Hajnalvölgyben

Anyanyelvi fejlesztés: Elza Hajnalvölgyben

  2019.09.06. 04:05

4-8 éveseknek
elza4Az érzelmi nevelés és a hagyományőrzés meséje a XXI. századi gyerekekre szabva
 
Írta: Deák Virág
Illusztrálta: Horváth Ildikó
Kiadó: Neteducatio Kft., 2017
Oldalszám: 216

A mese főszereplője Elza, egy budapesti óvodás kislány, akit a szülei egy rokon, Bandi bácsi óvó kezeire bíznak néhány napig.

Mi történik a kislánnyal messze a nagyváros zajától?

Annyit elmondhatunk, hogy felejthetetlen kalandokban lesz része és közben megismerkedik a palócok híres ételeivel és vendégszeretetével is.

 

“Hajnalvölgy létező hely, mindannyiunk szívében ott él. Még azok is ismerik, akik sosem jártak a Nógrád megyei Szécsény mellett elterülő Fehérhegyen. Egy csodás, mesebeli táj, ahol megállt az idő, kristálytiszta a levegő, kedvesek az emberek és barátságosak az otthonok. Egy hely, ahová mindannyian szeretnénk elbújni néha, egy hely, ahol felhőtlenül önmagunk lehetünk. Elza azon szerencsések közé tartozik, akiket – ha csak képzeletben is – elsőként vihettem el Hajnalvölgybe. …

Kalandra hívok hát minden olvasót, tartsanak velem Hajnalvölgybe. Ismerjék meg a történet szereplőit, merüljenek el a gyermekkorom ihlette élményekben, amelyeket Elza által sok-sok kisgyermek és felnőtt élhet át.”  - Deák Virág


elza_borito_final

A Neteducatio első saját kiadású meséje, mely fejezetenként kidolgozott,  kreatív tevékenységötleteket is tartalmaz a pedagógusok számára. Oldalszám: 120 (21×22 cm méretű, színes grafikákkal illusztrált)

 

Az Új Köznevelésben, Annuska Zsuzsanna és Ténai Nóra, a kisvárdai Vári Emil Általános Iskola magyartanárai írnak a szövegértés fejlesztésének szükségességéről. Tanulmányukat rögtön azzal a felütéssel kezdik, hogy napjaink tanulási zavarral küzdő gyermekeinek száma sajnos nő. Szerintük a szilárd olvasástechnika az alapja mindennek, hiszen, ha a gyermek még a betűk összeolvasásával van elfoglalva, nem várható el tőle, hogy a szöveg tartalmát, annak jelentését is értelmezni tudja.

Említik, hogy talán érdemes lenne több iskolának átvennie a Nyugat-Európában bevált gyakorlatot: osztálykönyvtárak létrehozása, melyből a gyermekek saját érdeklődésük szerint választhatnak, a kötetlen olvasás beépítése a napirendbe, amikor a gyermekek bármit olvashatnak. Az elolvasott tartalmat, az arról keletkezett benyomásukat pedig megosztják a pedagógussal és a társaikkal is.

Ehhez persze szükségesek olyan könyvek, melyeknek elolvasása örömet okoz a gyermeknek. Egy szép borító, egy érdekes cím felkelti a gyerekek érdeklődését. Az izgalmas, fordulatos történet tartósan megragadja a figyelmet. Fontos, hogy nyelvezete ne legyen idegen a gyermekek számára, mégis időről időre tartalmazzon új szavakat, melyek beépülnek a gyermek passzív (vagy akár az aktív) szókincsébe.

A szöveg nagy sorközökkel, jól olvasható betűkkel van szedve, egy-egy fejezet elolvasása nem igényel hosszú időt, így hamar sikerélménye lehet az olvasónak. Sőt, az igazán élménydús olvasást elősegítendő, egyes szavakat különleges, a történet eseményeihez illeszkedő betűvel szerkesztettek, melyek megfestik a mese hangulatát és megragadják a gyermek figyelmét.

Az ismeretlen, kevésbé ismert szavak szövegdobozokban, jelentésükkel együtt a szöveg mellett találhatóak, hogy az olvasó azonnal választ kaphasson a kérdéseire. A történet végén tevékenység ötletek szerepelnek, melyeket ha kipróbálunk, mi is részesei lehetünk Hajnalvölgy csodáinak.

https://neteducatio.hu/wp-content/uploads/2017/07/Square-Magazine-Mockup-1.png

Mi történik a kislánnyal messze a nagyváros zajától?

Annyit elmondhatunk, hogy felejthetetlen kalandokban lesz része és közben megismerkedik a palócok híres ételeivel és vendégszeretetével is.

Az óvodásokkal és az alsó tagozatos kisiskolásokkal a közös olvasás és feldolgozás célja a hagyományaink megismerése és ápolása, valamint az érzelmi nevelés,  a mese karakterei morális iránytűként szolgálhatnak a gyermekek érzelmi nevelésében, Hajnalvölgy csodái pedig közelebb hozzák a vidéken még élénken élő hagyományokat. A meseolvasás és a történet érzelemre fókuszált feldolgozása remek eszköz a gyermekekkel való kapcsolatfelvételre, érzelmeik kifejezésére és egy szeretettel teli környezet megteremtésére.

https://neteducatio.hu/wp-content/uploads/2017/07/Square-Magazine-Mockup3.jpg

A kiadvány érdekessége, hogy a szerkesztés során a Z és alfa generáció agyi fejlődéséhez igazodtunk, a célunk az olvasás megszerettetése, az érdeklődésük folyamatos fenntartása. Így a gyermekek számára ismeretlen kifejezéseket szövegdobozok segítségével tettük számukra azonnal érthetővé, így kérdéseikre akár egyből választ is kaphatnak. Emellett többféle hangfestő betűtípus váltakozik a szövegben. Ezek segítségével a gyermekek is könnyen megtalálhatják a történetek kulcsszavait, figyelemre méltó, fontos pontjait, ami felkelti a figyelmüket, ezáltal motiváló szerepet töltenek be, így élménydúsabbá teszi számukra az olvasást.

https://neteducatio.hu/wp-content/uploads/2017/07/Square-Magazine-Mockup6.png

A feldolgozást fejezetenként kidolgozott tevékenységötletek segítik, így akár közösen herőkét is készíthetünk és kóstolhatunk a gyerekekkel. Elza szívhez szóló meséjét ajánljuk óvodai tevékenységekhez és meséléshez, kisiskolásoknak otthoni olvasmányként, továbbá tanórai keretek közötti feldolgozásra egyaránt.

A szerzőről:

Virág DeákElza HajnalvölgybenDeák Virág óvodapedagógus. Gyermekkora óta foglalkozik mesék és novellák írásával, melyeket eddig csak saját magának, hobbiból vetett papírra.

Az Elza Hajnalvölgyben című meseregény az első, önálló története, ami 2017-ben meg is jelent a Neteducatio Kft. gondozásában. Írásait érzelmei és személyes élményei motiválják, de az igazi ,,csoda” elsősorban a fantáziájában születik meg. Amikor éppen nem írással foglalkozik,  akkor a lakhelyén működő musical társulatban ölt magára különféle szerepeket, amelyek íróként is folyamatos inspirációként szolgálnak a számára.

 

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót