OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Komplex fejlesztés: Óvodás vagyok! Foglalkoztató társasjáték

Komplex fejlesztés: Óvodás vagyok! Foglalkoztató társasjáték

  2020.01.12. 14:41

Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2018

Az Óvodás vagyok! egy olyan foglalkoztató, készségfejlesztő játék, amelyben a játékosok izgalmas, aktivitásra serkentő feladatok segítségével akár nyugalmas családi környezetben vagy óvodai foglalkozás keretében végigélhetnek egy óvodai napot.

Elvégzik mindazokat a fejlesztő feladatokat, amelyekkel az óvodában is szembesülnek. Ezek a feladatok a motorikus, logikai és verbális képességeiket célzottan fejlesztik, és elősegítik az iskolaérettség elérését.

A játék során a játékosok végigjárják az óvodai nap szakaszait, helyszíneit:
- a játszószobát,
- az étkezőt,
- az öltözőt és
- az udvart.
Minden lépéskor egy, az adott tevékenységhez kapcsolódó feladatot húznak, és azt megoldják.
 
A feladatkártyákon két hasonló tematikájú, de különböző nehézségi szintű feladat szerepel. Így a különböző korú gyerekek is egyaránt sikeresek benne. A különleges, ovis jellel megjelölt mezők lehetővé teszik az játéktáblán való ugrálást. Az a játékos nyer, aki a leghamarabb körbeér a pályán, azaz az óvodai napon, ám a játék célja nem pusztán a győzelem, hanem a szórakozva fejlődés.

 

Életkor szerint: 2 - 5 év | 5 - 7 év
Fiú/Lány: fiúknak és lányoknak
Játékosok Száma Szerint: 2 vagy több
Készségfejlesztő játékok, készségek szerint: Mozgásfejlesztő játékok, nagymozgások
Társasjáték: Családi társasjáték | Ügyességi társasjátékok
Grafomotoros fejlesztés: Sorrendiség, ritmusérzék
Értelmi fejlesztés, Kognitív fejlesztés: Memóriafejlesztő játékok
Beszéd készség, Kommunikációs fejlesztés: Beszédfejlesztése, kommunikáció, szókincs fejlesztés | Diszlexia prevenció, diszlexia kezelés
Tantárgyak szerint: Iskola előkészítő
Óvodai játékok, ill. iskola előkészítő: Óvodás játékok | Iskola előkészítő játékok
Terápiás eszközök: Alapozó terápia

Az Óvodás vagyok! egy magas minőségű egyedi és izgalmas társasjáték, ami a népszerű és sikeres magyar gyerekkönyvet, a Leszel a Barátom? címűt dolgozza fel, így ismerős és kedvelt karakterekkel játszatnak a legkisebbek is.

Az Óvodás vagyok foglalkoztató, készsgéfejlesztő társasjáték, amelyben a játékosok izgalmas, aktivitásra serkentő feladatokkal végigélhetnek egy óvodai napot akár nyugalmas családi környezetben, akár óvodai foglalkozás keretében.

A játék során a játékosok végigjárják  az óvodai nap szakaszait, helyszíneit, elvégzik mindazokat a fejlesztő feladatokat, melyekkel az óvodában is szembesülnek. Méghozzá úgy, hogy minden lépéskor egy, az adott tevékenységhez kapcsolódó feladatot húznak és azt együtt megoldják.

A feladatkártyákon két hasonló témájú, viszont különböző nehézségi szintű feladat szerepel.

A különleges, ovis jelekkel megjelölt mezők lehetővé teszik a játéktáblán való ugrálást.

Az nyer, aki hamarabb körbemegy a pályán, azaz az óvodás napi folyamatokon.

A játék célja a győzelem mellett a szórakozás és fejlődés!

Vadadi Adrienn ovis meséi nagy népszerűségnek örvendenek olvasóink körében. Nem is kellett sokat várni rá, hogy Lea, Maja és Ákos történetei játék formájában is megelevenedjenek. A játéktábla első ránézésre a klasszikus Ki nevet a végén?-re emlékeztet, ovis köntösben. Ennél azonban jóval többről van szó. Az igaz ugyan, hogy a játékosok körbe-körbe haladnak a pályán, miután dobtak a dobókockával (melynek oldalain nem pöttyök, hanem különböző színek vannak).

De ezzel még nincs vége, a lényeg pont ekkor következik: miután léptek, húznak egy kártyát az előttük lévő pakliból és teljesítik az azon szereplő feladatot, vagy megválaszolják a rájuk vonatkozó kérdést. Bizony, a rájuk vonatkozót, ugyanis minden kártyán két kérdés/feladat szerepel: egy egyszerűbb a kisebb ovisoknak, illetve egy nehezebb a nagyobbaknak. Csak hogy egy példát említsek:

1. Mutasd meg, hogy kell kacsalábra venni a cipőt! (Ez a feladat a kisebbeknek szól.)

2. Mutasd meg, hogy te be tudod-e kötni a cipődet! (Ez már jóval több szakértelmet igényel.)

A kártyánkénti két kérdés csak az egyik eszköz arra, hogy jobban a gyerekekre tudjuk szabni a társasjátékot. Ezen kívül tudjuk változtatni a játék hosszát is aszerint, hogy mennyire türelmesek kis játszótársaink: ha akarják (és bírják is), akár addig mehetünk körbe-körbe a pályán, ameddig az összes kártya el nem fogy a paklikból. A cél ugyanis nem az, hogy mihamarabb a pálya végére érjünk, hanem az, hogy közben minél több feladatot teljesítsünk. A játék hosszán kívül a játékosok számát is könnyen változtathatjuk: két testvér ugyanannyira élvezheti az Óvodás vagyok!-ot, mint egy teljes ovis csoport – a lényeg, hogy legyen velük valaki, aki fel tudja olvasni a kérdéseket.

Az Óvodás vagyok! tehát egy ovikban is remekül játszható rendkívül könnyedén variálható társasjáték, mely fejleszti a gyerekek mozgását („Melyik kezedbe tudsz több játékot fogni?”), alapszintű matematikai ismereteket is közvetít („Mondj háromféle fagylaltot!”), valamint a természet rejtelmeibe is bevezeti a 4-7 éves korú közönséget („Milyen bogarak vannak az óvoda udvarán?”).

manoprogram.hu

Az óvodás korosztály fontos feladata, hogy nagycsoport végére birtokában legyen azoknak a képességeknek, melyek az iskolakezdéshez elengedhetetlenek. Ezek megszerzésének három alappillére az egyéni érési folyamat, az óvónő három, olykor négy éves fejlesztő munkája, valamint a szülők értékteremtő iránymutatása. 

E három tényező együttesen segíti hozzá a csemetéket ahhoz, hogy szeptember első napján csillogó szemmel kezdjék meg az iskolát, és az év további részében jól motiválható, érdeklődő, ügyes kisdiákká váljanak.

Mind a szülők, mind pedig a pedagógusok számára remek lehetőséget kínál a Pozsonyi Pagony gondozásában megjelent, Óvodás vagyok című társasjáték.

A fejlődést támogató játékot Vadadi Adrienn óvónő, író készítette, kifejezetten a 4-7 éves gyerek számára.

A méretes játéktábla egy óvoda életébe enged bepillantást. Megtaláljuk az öltözőt, a csoportszobát, az ebédlőt és az udvart. Valamennyi helyszínen feladatok várják a kicsiket, melyekhez színben megegyező kérdéskártya tartozik. A feladatok típusa is ennek megfelelően tagozódik, matematikai-logikai készségekre, természet-, társadalom-, és emberismeretre, formakirakóra, valamint mozgásos részre. 

A játékosok a kiinduló körre helyezik bábujukat. A játékot 2-16 csemete játszajta, ám a színes figurákból mindössze 4 darabot találunk a dobozban, azaz ha ennél több gyermek szeretné játszani a játékot, csapatokat kell alkotniuk.

A kezdő játékos dob a színkockával, majd kiválasztja, hogy melyik szobát szeretné először bejárni. Minden szoba HOPP ponttól HOPP pontig tart. Amint végigjártuk az egyik helyszínt, visszatérhetünk a startmezőre, és újabb helyszínt válaszhatunk.

A színkockával mindig a soron következő, a kocka dobásával megegyező színű mezőre lépünk. Itt felvesszük az adott helyiséghez tartozó kérdéskártyát, és felolvassuk a gyerekek életkorának megfelelő egyszerűbb, vagy összetettebb kérdést.

Az udvarnál találjuk az alábbi témát:

Lea az udvaron házikót épít a bogaraknak.

1. Milyen bogarakat ismersz?

2. Sorolj fel háromféle bogarat, ami előfordul az udvaron!

Az Öltözőben az alábbi kérdést is kaphatjuk:

Az óvó néni azt mondja, leesett a hó, melegen kell öltözni.

1. Mit húzzon fel Maja a kezére és mit a fejére, amikor kinn hideg az idő?

2. Sorold fel, hogy mi mindent kell felvenni, amikor kinn hideg az idő!

Miután a játékos teljesítette a feladatot, a következő részvevőn a sor.

Amennyiben a csillagra fordul a kocka, mókás, közösen végrehajtandó feladat következik. A játékos a legközelebbi ábrás mezőre lép, és végrehajtja az ábrának megfelelő feladatot az alábbiak közül:

Torta: Fogjatok kezet, mutatkozzatok be egymásnak a teljes nevetekkel és mondjátok meg mi a kedvenc ételetek!

Csengő: Kérd meg játékostársaidat, hogy énekeljenek egy dalt, és táncolj, amíg dalolnak!

Maci: Feküdjetek a hátatokra, és integessetek egymásnak a lábatokkal!

Tricikli: A játékostársaid feküdjenek hasra egymás mellett. Mássz át felettük!

Vödör: Hátratett kézzel adogassátok körbe egymásnak a dobókockát, amíg vissza nem ér hozzád!

Baba: Mondjátok el közösen ezt a mondókát, babanyelven: Gyerekek, gyerekek, szeretik a perecet, sósat, sósat, jó ropogósat! (Dejekek, Dejekek..)

Búgócsiga: Forogjatok körbe-körbe, mint sok-sok búgócsiga!

Gumicsizma: Álljanak a játékostársaid egymás mögé, és nyissanak kiskaput a lábukkal. Bújj át alattuk!

Kacsa: Hápogva magyarázd el a játékostársaidnak, hogy szomjas és álmos vagy!

Hintaló: A játékostársaid változzanak át lovacskává, te pedig csettintgess a nyelveddel! A lovacskák olyan tempóban lépkedjenek, ahogy te csettintgetsz!

A játékot az a csemete nyeri, aki elsőként telejesíti valamennyi helyiséget. Természetesen kisebb gyerekekkel kevesebb, akár egy helyiség teljesítését is célul tűzhetjük ki. A győztes azonban inkább formai, hiszen a cél a közös játék és szórakozás.

 

gyerkocokkel.hu

A sorozathoz készült az ÓVODÁS VAGYOK! Készségfejlesztő Társasjáték (a szerző: Vadadi Adrienn, Illusztráció: Pásztohy Panka)

A társas ugyan ezeket a meséket veszi alapul – helyszíne az óvoda és annak terei, a kártyákon megjelenő gyerkőcöket a könyvekből ismerjük, de ennek ellenére természetesen egészen nyugodtan lehet játszani anélkül is, hogy a gyerkőc ismerné a meséket! Ha pedig olvastátok már, biztosan nagy lesz az öröm, hogy ilyen formán is belecsöppenhet a lurkó Petiék világába.

A társas azért tetszik, mert nem egy hagyományos dobsz-előre mész-bizonyos mezőkön történik valami-ki jut be hamarabb játék, hanem itt az előrejutás folyamata a fontos, nem csak a cél. Minden egyes dobásnál húzni kell ugyanis egy lapot, és teljesíteni az azon megadott feladatot (két nehézségi fok van mindig a lapra írva).

Ez lehet olyan hagyományos fajta, mint hogy sorolj fel öt különböző színű gyümölcsöt, de olyan is, hogy vedd le a zoknid, dobd fel a magasba, el tudod-e kapni / ki tudja magasabbra dobni / hogyan tudod magasabbra dobni (ha csak úgy dobod, vagy ha gurigába tekered). Vagy hogy rejts el egy adott dolgot a szobában, és a másik találja meg, stb.

Tehát nem egy egy helyben ülős játék, hanem mozgalmas, ami közben nagyokat lehet nevetni, és mivel nagyon változatosak a feladatok, több órás program is lehet (egy esős napra teljesen ideális). Nagyon sok kártya van. Nem beszélve arról, hogy az embernek aztán beindul a fantáziája, és olyan feladatot is “felolvas” a gyerkőcöknek, ami rajta sincs a lapon

Illetve ami még tetszik, azok azok a feladatok, mikor a játék részeként kapott geometriai formákból ki kell rakni valamit. Például egy hintát, vagy egy ember alakot, vagy,… És ennek is aztán se vége, se hossza. Mert ugye ha már kiraktatok egy vékony embert, kiratok egy pocakosat. Vagy egy hosszú lábút. Vagy egy rövid nyakút. Vagy egy …

Úgyhogy bár nem egy olcsó játék (5100 HUF körül kapható), de szerintem nagyon megéri az árát. Itt nem csak az ismerős nevet és grafikát fizeted meg, hanem tényleg egy értékes játékot is a kezedbe kapsz!!

Nagyon szívesen ajánlom minden ovis korú gyerkőcnek, akár jó karácsonyi ajándék is lehet majd! Jó szórakozást kívánok a családnak!

 


 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót