OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Komplex fejlesztés: Rajzolj egy krumplit!

Komplex fejlesztés: Rajzolj egy krumplit!

pagony.hu  2020.07.23. 02:14

4 éves kortól
Rajzolj egy krumplit!Írta és rajzolta: Agócs Írisz
Kiadó: Pozsonyo Pagony
Oldalszám: 64
Megjelenés: 2020. július 22.

"Rajzolj egy fáradt krumplit! Egy könyvet, amiben efféle mondatok vannak, csak szeretni lehet. Ez pedig pont egy ilyen könyv! Ráadásul krumplit rajzolni mindenki tud – ellentétben a Rendes Körrel, amit csak viszonylag kevesen. De nyugalom: ezeken az oldalakon Rendes Körökről szó sem esik!

Arról viszont annál inkább, hogy egy (fáradt, jókedvű, gömbölyű, esetleg hosszúkás) krumpliból bármi lehet: medve, mókus, lajhár, csiga vagy akár még krokodil is! Tényleg bármi!

 

És mindehhez csak néhány vonalra van szükség – na meg Agócs Írisz jókedvére és kifogyhatatlan ötleteire. Úgyhogy szerintem mindenki bátran ragadjon papírt meg ceruzát, és a szerző segítségével próbálja ki: egy krumpliból hogyan lehet valóban: BÁRMI. És higgyék el nekem: aki így tesz, az egészen biztosan rájön egy nagyon fontos dologra (amit e könyv írója és rajzolója már régen tud): hogy sokkal kerekebb a világ, ha krumpli alakú!"
 
Így ajánlja Dániel András ezt a szuper könyvet, ahol több mint 30 vidám krumpli alakul át mókás állattá, egyszerűen, pár lépésben!  Rajzolásra fel!
 
 

pagony.hu

Kreativitásfejlesztés okosan

https://www.pagony.hu/resources/images/g5/jn/9c/cover_image/rajzolj_egy_krumplit.jpg

Mintha az alkotással járó tevékenységeket körüllengené valamiféle misztikus tévhit, mely szerint a különböző művészeti ágakban csak azok a szerencsések remekelhetnek, akiket tehetséggel áldott meg a sors. Szerencsére Agócs Írisz Rajzolj egy krumplit! című foglalkoztatókönyve gyorsan és sikerrel oszlatja el ezt a tévhitet. Megmutatja, hogy a rajzolás valójában egy boldog és örömteli időtöltés, ami bárki által elsajátítható!

Az elmúlt években egyre hangsúlyosabb szerephez jutottak azok a foglalkoztatók, amik szakítottak a régebbi módszertannal, a szabályok és keretek közé szorítottsággal. Megjelentek a piacon az innovatívabb, progresszívebb szemléletet képviselő foglalkoztatók. A műfajban úttörőnek számított pár évvel ezelőtt Moizer Zsuzsa és Barabás Zsófi Mindenki tud rajzolni című óvodásoknak szóló foglalkoztatója, melynek újfajta látásmódját a szakma és a szülők is nagyon kedvezően fogadták. A szerzőpáros ugyanis ráérzett arra a hiányra, amely már jó ideje érzékelhető volt a műfajban.

Az újfajta foglalkoztatók megjelenését megelőzően talán nem is mértük fel igazán, mennyire hangsúlyos szerepet tölt be a kisebbek fejlődésében a rajzolás, pedig valójában ez a gyerekek első alkotási tevékenysége. Rendszerint kétéves kor körül kezdik el felfedezni a rajzolásban rejlő örömöt, és az alkotás során létrejött mozgás felszabadító hatását. Sokszor előfordul azonban, hogy megfelelő ösztönzés híján a rajzolás iránti lelkesedés csökkenni kezd, míg végül teljesen megszűnik. Pedig nemcsak a flow élmény miatt lenne fontos, hogy minél többet és minél nagyobb örömmel rajzoljanak, hanem a finommotorikus készségek fejlesztése miatt is, hiszen ezek fejlettsége az iskolaérettséghez is elengedhetetlen.

Rajzolás közben fejlődnek a gyerek kézizmai, összehangolódik a szem-kéz munka, a ceruza egyre biztosabb fogása pedig szintén rendkívül fontos szerepet tölt be a későbbi betűrajzolás, folyóírás elsajátításában.

https://www.pagony.hu/resources/images/qs/1b/0l/post_side/db3d5f53-f32f-4e93-be95-a2a75e0ac595.jpegTöbbek között ebben is segítséget nyújthat Agócs Írisz foglalkoztatója, a Rajzolj egy krumplit!, amit egészen abszurd módon a márciusban kezdődött karanténhelyzet hívott életre. Ebben az időszakban tűntek fel az illusztrátor Facebook oldalán az első, pár lépésben, kedvtelésből megrajzolható különböző irka-firka, „krumpli figurák”, melyek egyből óriási népszerűségnek és rengeteg megosztásnak örvendtek a közösségi oldal felhasználóinak körében. A reakciókból egyértelműen kirajzolódott, mekkora igény mutatkozik Írisz egyszerűen megrajzolható karaktereire. Nagyok és kicsik, szülők és gyerekeik sokszor közösen vettek részt az alkotás folyamatában, így a közös rajzolás és minőségi, együtt töltött idő egy egészen új tevékenységgel, a krumplifigura-rajzolással gazdagodott.

Bebizonyosodott, hogy az alkotás ezen formája egy örömteli, bárki által elsajátítható tevékenység, és a pontos útmutatásnak köszönhetően a sikerélmény is garantált volt.

https://www.pagony.hu/resources/images/rs/l8/rc/post_side/b45267df-6e7c-4fda-b72d-2b72f07b678b.jpeg„Krumplit mindenki tud rajzolni, mert a krumpli bármilyen lehet.”

Tehát az alkotás nyitja nem a szabálykövetésben, hanem a szabad rajzolás okozta örömben és a fantáziánk kibontakoztatásában rejlik. Ezen elképzelések mentén egy medvének elég csupán a „medvejegyeket” magán viselnie, de tulajdonképpen bármilyen, akár krumpli formájú is lehet. Ha elengedjük a fantáziánkat, és hajlandóak vagyunk eltekinteni a valósághű ábrázolásról, az alkotás sokkal nagyobb szabadsággal és örömmel jár majd, mint ahogy azt korábban bármikor gondoltuk. Írisz örömmel vezeti be az olvasót az illusztrációs trükkökbe és mutatja meg a kulisszák mögött megbúvó apró titkokat. Megmutatja azokat a jellegzetes jegyeket, amitől például egy medve, zsiráf, vagy lajhár felismerhető lesz, ugyanakkor fontosnak tartja a karakterek szabadon történő értelmezését, azok továbbgondolását.

Arra biztat, ruházzuk fel őket egyedi ruhadarabokkal, további karakterjegyekkel, bármivel, aminek köszönhetően az adott karakter egyedivé és a sajátunkká válik

A könyv pedig bőven hagy teret a gyakorlásnak, hiszen több mint harminc állatot rajzolhatunk meg a különböző formájú krumplikból kiindulva. Ahogy Agócs Írisz tanácsolja a bevezetőben, merjük elengedni a fantáziánkat és élvezzük, hogy az alkotás során minden megengedett!

„A lehetőségek tára végtelen! Használjátok és élvezzétek, hogy itt most bármit megtehettek, megrajzolhattok!”

A Rajzolj egy krumplit! funkcióját tekintve nem csak egy kreativitást és a finommotorikus készségeket fejlesztő foglalkoztató, de egy olyan könyv is, ami sikerélményekhez vezet, így a kisebbeknek és nagyobbaknak is segít megtapasztalni az alkotás örömét.

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót