OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
FEJLESZTŐ MESÉK
FEJLESZTŐ MESÉK : Komplex fejlesztés: Iskolás vagyok! - szerepjáték

Komplex fejlesztés: Iskolás vagyok! - szerepjáték

  2020.01.12. 17:44

https://www.pagony.hu/resources/images/59/zo/86/30458.jpgIllusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2019
 
Tudod, mi történik az iskolában egész nap?
Hogyan kell jelentkezni, mi az a szünet, mi való egy iskolatáskába?
Hogy merre van jobbra és balra?

Most eljátszhatjátok, hogy milyen iskolásnak lenni:

összeállíthatjátok a saját órarendeteket,
kioszthatjátok a füzeteket,
feladatokat oldhattok meg önállóan és csoportban,
tarthattok egymásnak tanórákat.
 
Miközben a gyerekek a szerepjátékon keresztül szórakozva beletanulnak az iskolai teendőkbe, fejlődnek mindazon készségeik és a feladatrutinjuk, amelyek az első-második osztályban a legfontosabbak: a téri tájékozódás, a hangok elkülönítése, a mennyiségek ismerete, a környezetünk jellemzőinek felismerése, a kis és nagy mozgások koordinációja.

 

Ebben a társasban az is részt tud venni, aki nem szeret sokat egy helyben ülni, mert rengeteg mozgásos feladatot tartalmaz. Nincs vesztes és nyertes, itt mindenki részt vesz az „órákon”, és mindenki megmutathatja, miben ügyes!

A 2-6 fővel játszható játék tantárgyakhoz (olvasás, írás, matematika, környezetismeret, ének, rajz, testnevelés) kapcsolódóan 5 feladatos füzetet tartalmaz, összesen több mint 100 feladattal, amelyek az elsős kerettantervnek megfelelően kerültek kialakításra.

A játék tartalma:
5 feladatos füzet,
1 szabályfüzet,
90 színes kártya,
1 letörölhető órarend,
12 letörölhető kártya,
5 színes filc törlővel és
4 csomag színes gyurma.
 
 

Játsszunk iskolásat!

Mire jó egy olyan játék, amiben nincs vesztes és nyertes, nincs tábla és kocka? Arra, hogy a gyerekek eljátsszák, hogy milyen iskolásnak lenni, mert ahogy egyre többször kerül szóba az iskola, majd ott töltik az egész napjukat szinte, ez érdekli őket legjobban: hogy ebben az új szerepben megtalálják magukat, megküzdjenek a kihívásaival. Nem véletlen, hogy a legtöbb gyerek rengetegszer akar otthon iskolásat játszani a barátaival, plüsseivel, szüleivel. A saját gyerekeink szerepjátékait elnézve született meg ennek a játéknak az ötlete, és sok-sok csiszolgatás után úgy érezzük, ezt a játékot nagyszerűen megtámogatja az Iskolás vagyok!.

Ahogy a mese is az önismeret játékos terepe, ahol kipróbálhatjuk magunkat következmények nélkül, úgy a játék, és ebben a korban legfőképp a szabad játék, a szerepjáték is egy ilyen veszélytelen próbatétel. Nem élesben átélhetjük a sikert és a kudarcot, eljátszhatjuk, hogy jók vagyunk vagy rosszak – feldolgozhatjuk azt, ami történik velünk, és megtehetjük, amit máskor nem merünk. Persze kell egy tanító néni vagy bácsi, aki tud olvasni (vagy egy olvasni tudó felnőtt, nagy gyerek, aki kisegíti a tanítót), de a játékot nagyobb gyerektársaságban is játszhatjuk, a kisdiákokat párokba, csapatba rendezve.

A szerepjáték mellett az Iskolás vagyok! társasjátékban, akárcsak "kistestvérében", az Óvodás vagyok!-ban, játékos fejlesztő feladatokat oldanak meg a gyerekek. A játék változatosságát biztosítja, hogy az 5 feledatos füzetben több mint 100 feladat várja a játékosokat, az egyszerű számolásoktól a gyerekszoba szétpakolását akívan elősegítő maci- és zoknikeresgélő feladatokon át a kártyákkal elvégezhető mindenféle raffinált memóriagyakorolatig. A feladatos füzeteket az első osztályos kerettantervnek megfelelően alkottuk meg.

Ha minden feladatot megcsinálnak a gyerekek (szép lassan, hetek, hónapok alatt), akkor észrevétlenül, szórakozva tanulnak meg és gyakorolnak rengeteg olyan dolgot a vonalvezetéstől a mennyiségek összehasonlításán át a hangok elkülönítéséig, a feladatok követésétől a kooperáción át a másik meghallgatásáig, amikre nagycsoportban, első-második osztályban nagy szükségük lesz.

https://www.pagony.hu/resources/images/v1/81/48/post_side/matek_fuzet_mutiba_pages-to-jpg-0001.jpgÁm a játék megalkotásakor nem pusztán a matematikai, motorikus készségek vagy a tantárgyakhoz kapcsolódó ismeretek (irányok, számok, hangok stb.) elsajátítása a cél.  A kisebb gyerekek a szerepjáték barátságos keretei között megtanulhatják, hogy mi az iskolai élet rendje, ismerőssé válik számukra a tanóra, a jelentkezés, a szünet rendszere, ami nemsokára az életük egyik legfontosabb terepe lesz.

Ez a fajta felkészülés rengeteg feszültséget old, ráadásul ha együtt játsszunk a gyerekünkkel, akkor azt is megfigyelhetjük, hogy mitől fél, mivel van problémája, mit nem ért.

A már iskolás gyerekek pedig az iskolában megélt élményeiket játszhatják ki magukból. Sokszor csodálkozunk, hogy ha egy gyerek egész nap az iskolában ült, akkor miért akar még otthon is iskolásat játszani a testvérével, a babáival. Pontosan azért, amiért a felnőtt elmeséli, hogy mi történt vele a munkahelyén, csak a gyerek számára kevésbé állnak rendelkezésre a verbális önreflexió eszközei. A játékkal tudja megmutatni, elmondani, feloldani a feszültségeit, jó és rossz élményeit, és a játék átlátható keretei közt könnyebben sajátítja el egy adott közeg viselkedési normáit is.

Pár dolgot hagytunk el a magyar iskola kellékei közül: ebben a játékban nincs (negatív) értékelés, nem hasonlítjuk egymáshoz a játékosokat. Hogy miért? Mert meggyőződésünk, hogy a világot sok szempontból megismerni, tapasztalva felfedezni épp elég élvezet, hogy az jutalom legyen a játszva tanuló gyereknek. Minket, felnőtteket sem értékelnek és mérnek fel és le nap mint nap – ugye ha így lenne, elég hamar nem lenne kedvünk bemenni dolgozni... A gyerekeknek sincs erre szükségük!

A játékhoz – ha nincs olvasni tudó gyerek a játékosok között – felnőtt segítségre is szükség lesz. Ne bánjuk: élvezettel szívjuk magunkba, amit megtudunk játék közben a saját gyerekünkről! Amúgy is: olyan kevés idő jut egymásra az iskola (és a bármennyire kárhoztatott, de mégis rutinszerűen előkerülő különórák) után, mellett.

Játsszunk együtt!


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót