OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
TE DÖNTESZ - TÖRD A FEJED! (9-12)
TE DÖNTESZ - TÖRD A FEJED! (9-12) : Kalandos küldetés (2) Kalandok hősei (2)

Kalandos küldetés (2) Kalandok hősei (2)

  2018.06.04. 14:08

A digitális korban született gyermekek olvasásra szoktatása azért nem egyszerű feladat, mert nagyon sok olyan helyettesítő tevékenység áll rendelkezésükre, amely egyrészt azonnali sikerélményt nyújt, másrészt a játszó gyermeket teszi meg a kaland hősévé, aki úgy éli meg ezeket az játékokat, mintha ő maga lenne az, aki cselekszik. Ilyen típusú élményeket azonban az offline világban, a könyvek birodalmában is találhatunk.
 
A Napraforgó Könyvkiadó sorozatai, a Kalandos küldetés és a Te vagy az ész! pontosan azt az élményt nyújtják a gyermekeknek, hogy ők, az olvasók a történet cselekvő főhősei.
 
A sikerélmény garantált

 

A Kalandos küldetés úgynevezett „lapozgatós könyv”: az olvasás során nem hagyományosan, folyamatosan haladunk a kötetben, hanem ide-oda kell ugrálni a különböző szócikkek között, hiszen az olvasó maga dönti el, hogy merre indul tovább a történetben.

Mindig adott egy kiinduló szituáció: egy rejtély vagy megoldandó feladat, amelyet a főhősnek, vagyis az olvasónak kell megfejtenie. Azonban a megoldás menete már az olvasón múlik: ő bújik bele a főhős szerepébe, így maga határozza meg azt, hogy az adott feladatra adott válaszok közül melyiket fogadja el, így arra indul tovább. Ha a megoldása helyes volt, akkor továbbléphet a történetben.

Igen ám, de mi van akkor, ha tévedett?

Aggodalomra semmi ok, ugyanis a kötet minden egyes alkalommal rámutat arra, hogy hol tévedett az olvasó, és visszairányítja ahhoz a ponthoz, ahonnan újra bekapcsolódhat a történetbe.

Tehát a kalandokat – hosszabb vagy rövidebb idő alatt – mindenki be tudja fejezni, így a sikerélmény garantált. Sőt, az olvasó gyermekek rádöbbenhetnek arra, hogy az iskolában elsajátított ismeretanyag nem „halott tudás”, hanem a mindennapi életben is jól használható. Ezen kívül nagy örömöt jelent a kis olvasóknak a felfedezés, hogy sokkal többet tudnak annál, mint amit feltételeztek magukról, így növeli az önbizalmukat is.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót