OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
Pettson és Findusz
Pettson és Findusz : Pettson sátorozik

Pettson sátorozik

  2019.01.09. 14:02

3-7 éveseknek
Sven Nordqvist - Pettson sátorozikKiadás éve: 2003, 2014, 2016, 2018
Oldalszám: 32

Beköszöntött a nyár, és mit gondoltok, barátaink ebben a szép évszakban vajon milyen szórakozást találtak ki maguknak?

Findusz bizony mindenáron sátorozni szeretne, Pettson pedig már alig várja, hogy kipróbálhassa az új horgásztalálmányát.

Elhatározzák hát, hogy felkerekednek, de amikor kiderül, hogy a tyúkok is velük akarnak tartani, megváltoztatják a tervüket...
 
Jó terv, ha az ember unja már a megszokott dolgokat, hogy mondjuk sátrazni induljon, éljen a környezetváltozás felkiáltással.
 
De hát Pettson tyúkjai egyáltalán nem viselik el, ha kihagyják őket valamiből, úgyhogy végül a kertben áll a sátor, benne tyúkok, Pettson, Findusz és az is kiderül, hogy nem minden macska bátor a sötétben.

 

olvassmeset.hu
 
Pettson első ránézésre igazi „anti-mesehős”: hóbortos(nak tűnő) öregember. Findusz pedig a rendkívül kíváncsi macskája, akivel beszélgetni szokott. Van még egy rakás tyúkja, akik szintén szerepet kapnak a történetekben, néha pedig felbukkannak a szomszédok is.
 
Valahol az isten háta mögött laknak, ahol látszólag nem történik semmi. Mégis remekül működik az egész, mert Sven Nordqvist megtalálja a sztorit a legbanálisabb hétköznapi apróságban is: abban, hogy elfogyott a liszt, és el kell menni a boltba, hogy Pettson palacsintát süthessen Findusznak, és abban is, hogy egy róka lopja a tyúkokat (szerencsére csak a szomszédban).
 
A figurák nagyon karakteresek, a főszereplők hibáikkal együtt is – mert bizony azok is vannak – szerethetőek. Ismerős lehet Pettson és Findusz minden szülő számára, hiszen olyan érzésünk lehet olvasás közben, mintha egy apa vagy anya és egy kisgyermek párosát látnánk személyiségükben megbújni. Nyilván nem véletlenül.

A meséket olyan gyerekekkel érdemes olvasni, akiket már érdekelnek a történetek, és van elég türelmük a hosszabb felolvasásokhoz (nálunk körülbelül húsz perc egy kötet). Alapvetően az óvodás korosztályt érdemes meglepni ezekkel a kötetekkel.

A rajzok, amelyek ugyancsak Sven Nordqvist munkái, szinte külön világot képeznek. Olyan részletek is megjelennek rajtuk, amelyekről a szövegekben nem esik szó. Önállóan is elmesélik a történetet, olyan apróságokkal gazdagítva, amelyek nem derülnek ki a mondatokból; Nordqvist megdolgoztatja a gyerekek és a felnőttek képzeletét is.


 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót