OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
Első könyves meseszerzők történetei
Első könyves meseszerzők történetei : Az 5 tornacsuka útinaplója szerzője: Szabóné dr. Jámbor Eszter

Az 5 tornacsuka útinaplója szerzője: Szabóné dr. Jámbor Eszter

Hogyan lesz egy jogászból meseíró?

Ahogy visszaemlékszem, mindig is írtam, de az útinaplózás szülői mintából fakad.

Az első nagyobb családi nyaralásunk előtt apu vett egy szép, műbőrkötéses úttörő csapatnaplót, és abba írta le a velünk történteket. Akkor határoztam el, hogy be fogom utazni a világot, és mindent leírok majd. Így is lett.

Ezeket az emlékeket akkor még csak magamnak, magunknak gyűjtöttem össze. Aztán jött Amerika.

 

Akkor és ott kezdtem el a nyilvános blogolást amiatt, hogy a család tudjon rólam, a férjemről és az akkor még csak öt hónapos kisunokáról. Nem gondoltam volna, hogy mások is olvasni fogják az írásaimat, de meglepetésemre a blogom hamarosan az adott portál toplistájának első helyére került, és amíg abba nem hagytam, tartotta is ezt a helyet.
 
Annak ötlete, hogy az útinaplónkat gyerekkönyvként adnám ki, a Grand Canyonban pattant ki a fejemből.

Igazán motiváló volt, hogy sok gyermekes család kicsiknek szóló kis foglalkoztató mesekönyvvel a kezében járta végig Amerikát, és fedezte fel a körülötte lévő valóságot.

Ekkor jött az ötlet! Annyi gyönyörű hely van Magyarországon! Milyen jó lenne, ha a magyar gyerekeknek is lenne egy ilyen mesés útikönyve, melynek segítségével felfedezhetik az országot! Ez az 5 tornacsuka létrejöttének története.

Miben rejlik a te mesekönyved egyedisége, Eszter?

A könyvet nem is mesekönyvnek, hanem inkább mesés útikönyvnek nevezném, mivel a meseelemek kimerülnek annyiban, hogy a szereplőknek nem nevük, hanem a tornacsukájuknak megfelelő színük van. Ezek a történetek nem mesék, hanem a velünk történt valóság. A könyvben öt történet, azaz öt utazás története van megírva, a mesék végén a saját fényképeinkkel is illusztrálva.

A könyvvel szeretném felhívni a figyelmet a családtagokkal közösen eltöltött minőségi idő fontosságára. Hiszek abban, hogy ha óvodás, kisiskolás korú gyermekeinkkel tárgyak helyett emlékeket gyűjtünk, az hosszú távon meghálálja magát. A közös emlékgyűjtés olyan kapocs a szülők és gyermekek között, amely összetart a zűrösebb időkben is.

Makai Mariann

Forrás: Veszprém Megyei Napló (2018. április 23.)

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót