OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
Első könyves meseszerzők történetei
Első könyves meseszerzők történetei : A Tulipán Csoport sorozat alkotója: Szabó Ágnes

A Tulipán Csoport sorozat alkotója: Szabó Ágnes

Szabó Ágnes, a Tulipán Csoport mesekönyv sorozat szerzője és illusztrátora vagyok. Két kislányom van. Valójában, nekik rajzoltam először különböző történeteket, kedvenc mesefiguráikkal, de olyan helyzetekben, amik a gyermekeimet foglalkoztatták. Majd később készültek, olyan történetek, amelyeknek maguk a gyerekeim voltak a főszereplői. Így meséltünk sokat arról, hogyan szokjunk le a pelenkáról, vagy hogyan kapunk szurit a gyermekorvosnál. Nagyon szerették, és sokat segítettek abban ezek a kis mesék, hogy végül megoldódjon a bennük lévő feszültség, egy-egy kis problémájuk iránt.
 
Mikor óvódások lettek, nap, mint nap merültek fel kérdések, volt hiszti, és megannyi probléma, amiket orvosolni kellett. Ekkor jött az ötlet. Ezek a picik az egész napjukat az oviban töltik, egyszerűen kell egy mese, ami arról szól, hogy az oviban mi történik.  Hiszen egy ovis csoport, tele van kalandokkal, jóval, rosszal, sírással, nevetéssel. Arra gondoltam, ha esténként a gyermek olyan mesét kap, amivel teljesen tud azonosulni, akkor feldolgozni is könnyebb. Szerintem, ha azt látja, hogy Kata (mesekönyvem egyik szereplője) is sír reggel, de a nap végére minden jóra fordul, másnap ő is könnyebben kezdi a napot.

 

A mesekönyvekben nyolc állandó kisgyermek a fő szereplő, akik a Tulipán Csoportba járnak. Van közöttük lustább, elevenebb, érdeklődő, félénk, magas, alacsony, szóval próbáltam minél több tulajdonsággal és jellemmel felruházni őket, akárcsak a való életben. 

A Csoportnak egy Óvó nénije van, akit nem neveztem el, így a gyermek saját óvó nénijével is tudja helyettesíteni. A történetekben egyszerű mindennapi problémák adódnak, mint például otthon felejtett alvóka, délutáni alvás, irigykedés vagy éppen a hiszti. Nem akartam olyan mesekönyvet, amibe egyszerűen szépen le van rajzolva, hogy mit szabad és mit nem, ezért felruháztam Óvónénit varázserővel, aki nem épp hétköznapi módon nyújt segítséget, a sok kis problémára. Sőt! Néha elég viccesen, mert a nevetés jó, és többet segít, mint gondolnánk!

A történetek rövidek, kevés szöveggel és egyszerű szóhasználattal készültek. Sok színes grafikával. Személyes tapasztalatom, hogy este, mikor már a pici és a szülő is fáradt, sokkal jobban élvezhető a mesélés ilyen egyszerű szöveggel. Ráadásul a gyerekek hamar meg tanulják, így egyedül lapozgatva is könnyen felidézik.
 
Minden mesekönyv végén van egy négy-öt oldalas színező, ami egy rövid történettel kapcsolódik a meséhez, és mindegyik könyvben van egy QR kód. Ha a szülő beolvassa, elindul egy videó melyben, mi olvassuk fel a mesét.

Mesekönyveimmel szeretnék örömet okozni. A meséim alatt a kisgyermek jól szórakozzon, bele tudja élni magát a történetekbe és ezáltal egy élményt kap, amely vele marad, és segíti az útján minden nap.

S bár a mesekönyveket én írtam és rajzoltam, de kijelenthetem, hogy ez inkább egy családi vállalkozás. Hiszen, a gyermekeim nélkül, meg se született volna ez az ötlet. 
 
A férjem támogatása, és kitartó munkája nélkül, pedig alig ha lehetett volna ebből mesekönyv. 
Mi azon dolgozunk, hogy a jövőben sok kis történettel tudjuk megörvendeztetni az óvódás életkorban lévő apróságokat.   

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót