OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
Első könyves meseszerzők történetei
Első könyves meseszerzők történetei : Pöttöm Pötty szezője: Tóth Eszter

Pöttöm Pötty szezője: Tóth Eszter

http://aranymosas.konyvmolykepzo.hu/wp-content/uploads/2019/09/T%C3%B3thEszter_portr%C3%A9.jpgSzentendrén született és jelenleg is ott él, dolgozik és alkot. 2014-ben végzett a Semmelweis Egyetem dietetikus szakirányán, 2016-ban pedig Táplálkozástudományi Msc diplomát szerzett. Jelenleg a prevenció és egészségfejlesztés területén dolgozik.

Az írás mindig is az élete része volt, első meséjét négyévesen diktálta le édesanyjának. Tudatosan néhány éve kezdett el foglalkozni az írással, elvégzett több írókurzust és tagja az Apolló Tintafoltjai írói körnek. Jó pár novellapályázaton ért el helyezést, Szívvel, lélekkel című novellája 2018-ban jelent meg a Meghitt pillanatok karácsonyi antológiában. Első mesekönyve a VIII. Aranymosás Irodalmi Válogatón tűnt fel.

Tóth Eszter a 8. Aranymosás Irodalmi Válogató egyik nyertese, azonban már korábban is megjelentek novellái az Aranymosás Magazinban és a kiadó egyik antológiájában. Most megjelenő meséjének főhőse Pöttöm Pötty, aki nagyon szereti az édességeket, és helyén a szíve, mert nekivág az Íze Birodalmának, hogy megtalálja barátait. Tóth Eszter erről a meséről, az írásról, írói útról és további terveiről mesél interjúnkban.

 

A 8. Aranymosás Irodalmi Válogatón egy mesével kerültél a nyertesek közé. Mesélj kicsit Pöttöm Pötty történetéről, mire számíthatnak a gyerekek?

Pöttöm Pötty olyan, mint a legtöbb gyerek: sok barátja van, szereti az édességet és néha nagyot mond. Utóbbi azonban jó kis kalamajkába sodorja, mikor azt találja mondani, hogy nem fél a manóktól. Ezt Züzüke, a leggonoszabb manó nem hagyhatja és elrabolja Pötty két legjobb barátnőjét és az Ízek Birodalmában viszi őket. Pötty útnak indul, hogy megtalálja őket és közben sok izgalmas kalandba keveredik.

Hogyan született meg ez a mese, mi jutott eszedbe először, milyen ötletből nőtte ki magát?

Mindig is szerettem volna egy táplálkozásról szóló mesét írni, azonban nagyon sokáig nem öltött konkrét formát az ötlet. Azt tudtam, hogy úgy szeretnék átadni fontos információkat, hogy a gyerekek közben ne érezzük úgy, hogy egy tankönyvet olvasnak. Úgyhogy először a témát kellett kitalálnom, így jöttek az élelmiszercsoportok ötlete, aztán a többi már jött magától.

Dietetikusként dolgozol, és ebben a mesében is megjelennek a különböző élelmiszercsoportok. Miért tartod fontosnak, hogy akár már kisgyerekkorban is szóba kerüljön a teljes kiőrlésű kenyér vagy a zöldség, gyümölcsök íze?

Szerintem a prevenciót, vagyis megelőzést nem lehet elég korán kezdeni. Itt természetesen most nem arra gondolok, hogy már óvodában sulykoljuk a gyerekekbe a táplálkozás tudományát, hisz ebben a korban még leginkább a szülőkre vannak utalva, de úgy gondolom, igenis fontos, hogy a helyes táplálkozás alapjaival minél hamarabb tisztában legyenek. A meseolvasás éppen ezért egy nagyon jó áthidaló megoldás lehet, hisz a szülők és gyerekek együtt olvasnak és lehetőségük van megbeszélni az olvasottakat, miközben jól szórakoznak.

Melyik helyszín, kaland vagy karakter a legkedvesebb neked?

Ha helyszínt kéne mondanom, akkor egyértelműen Zöldségország zöldségeskertje a kedvencem, a fejemben ez egy élénk, színes, buja kertként él, nagyon drukkolok, hogy illusztrációként is láthassam. Ráadásul Pötty zöldségországi kalandja is az egyik kedvencem. Szereplők közül talán meglepő, de nagyon megszerettem Berkenyét, azt hiszem ebben a tündérlegényben sokkal több van, mint amit elsőre gondolnánk róla.

Mióta foglalkozol írással? Végeztél kurzusokat? Hogyan fejlesztetted magad?

Történeteket nagyjából azóta találok ki, mióta az eszemet tudom, de tudatosan néhány éve kezdtem el foglalkozni az írással, amikor az első kéziratommal nem jutottam át az Aranymosás előszűrésén. Azóta több kurzust is elvégeztem, illetve több könyvet is olvastam a témában. De szerintem, ami a legnagyobb löketet adta – a kurzusok mellett – mikor bekerültem az Apolló Tintafoltjai baráti körébe. Ott egy biztonságos, baráti közegben olyan lelki és technikai támogatást kaptam, amiért nem tudok elég hálás lenni.

Van bevált író időd, technikád, ami segíti a fókuszálást?

Úgy bő egy éve határoztam el tudatosan, hogy mindennap fordítok valamennyi időt az írásra, illetve kitaláltam magamnak egy napi karakterlimitet, vagyis mindennap írok minimum 1000 karaktert. Persze ezt nem mindig sikerül tartani, de legalább van egy célkitűzésem, ami sokat segít.

Most egy mesével kerültél be a kiadóhoz, de korábban regénnyel is pályáztál már az Aranymosás Irodalmi Válogatón és egy novellád bekerült a kiadó Meghitt pillanatok című antológiájába is. Neked mi a könnyebb, egy hosszabb lélegzetvételű mű megírása, vagy valami rövidebb történet, mint egy mese vagy novella?

Szerintem mindkettőnek megvannak az előnyei és a buktatói. Rövid lélegzetvételű műveknél talán már egy icipicit magabiztosabban mozgok, de ott úgy gondolom, a karakterlimit miatt nagyon fontos, hogy ütős témát találjunk, ez pedig néha nagyon nehéz. Pötty meséjét például kb. 3 évnyi gondolkozás és tervezgetés előzte meg. Hosszú lélegzetvételű műveket szintén nagyon szeretek írni, jó elmélyülni jobban egy-egy karakterben és a történetben, de ott még kicsit bizonytalanabbul mozgok, de remélem ez hamarosan megváltozik.

Milyen élmény volt a szerkesztés?

Már a Meghitt pillanatok-ban megjelent novellánál is nagyon élveztem a szerkesztést, jó látni ahogy az írásod, amin sokat dolgoztál még jobb lesz a szerkesztés által. Ez most is bebizonyosodott. Katona Ildikó, aki a mesét szerkesztette, nagyon jó kérdéseket tett fel és olyan dolgokra is rámutatott, amikre én nem is gondoltam. Bízom benne, hogy másoknak is tetszeni fog a végeredmény.

Hogyan tovább? Dolgozol most valamin?

Sajnos nagyon rossz szokásom, hogy mindig dolgozom valamin és mindig több dolgon. Ezen igyekszem változtatni és jobban fókuszálni egy műre. A fő projektem most Pötty következő kalandja, ahol terveim szerint a folyadékok kerülnek majd központba, de egyelőre maradjunk is ennyiben. Ezenkívül dolgozom egy YA regényen, amit épp a dramaturgia kurzuson szedünk ízekké, nagyon szeretem ezt a történetet, így remélem, sikerül majd kihoznom belőle valami nagyon jót.

Forrás: aranymosas.konyvmolykepzo.hu

 



 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót