OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
Első könyves meseszerzők történetei
Első könyves meseszerzők történetei : Minka sorozat (2) Minka és a betűvetők

Minka sorozat (2) Minka és a betűvetők

Novák Vica: Minka és betűvetőkÍrta: Novák Vica     
Illusztrálta: Szimonidesz Hajnalka
Kiadó: Könyvmolyképző, 2018
Oldalszám: 68

Ajjaj, hová szöknek a betűk?

Minka elsős, ügyes, okos, de van egy bánata: nem boldogul az olvasással.

Talán butább, mint a többiek? Ő már sose fogja megtanulni az ábécét?

Megpróbál elolvasni egy feliratot, ám furcsa dologra lesz figyelmes: egymás után illannak el belőle a betűk! Eltűnnek az újságokból, a képernyőről, sőt, a könyvekből is.

 

Minka rögtön üzen a szelek hátán utazó, furcsa barátjának, Szélvésznek.

Lehet, hogy valami galiba történt a betűvetők titkos földjén?

Kósza, a széllény hátán kalandra indulnak Szeles-zugba, hogy  visszaszerezzék a betűket, és megmentsék a történeteket a feledéstől. Ki tudja, ha sikerrel járnak, hátha még Minkának is sikerül megtanulnia az  olvasást.

Bűbájos, fantáziadús történet a betűkkel ismerkedő kisiskolásoknak és óvodásoknak. Indulj vele te is az elveszett betűk nyomába!
 
 
"Hegyen innen, völgyön túl, volt egyszer egy kicsi falu, ami madárdallal és napsütéssel ébredt minden reggel. Ebben a faluban, annak is a legnagyobb házában lakott Minka, akivel az aranyló ősz egyik napján borzasztó dolog történt.

Mikor beköszöntött a szeptember, Minka elsős lett.

A kedves óvodából, aminek mászóka nyújtózott az udvarán, a szigorú kinézetű iskolába került. Ott mindig rendesen kellett sorakozni, és a szünetekben sosem jutott elég idő kiválogatni a legszebb gesztenyéket.

Eleinte mégis lelkesen járt az iskolába, és otthon boldogan nézegette az új tankönyveit az íróasztalnál ülve. Csakhogy egyre boldogtalanabb lett, mert sehogy sem sikerült megbarátkoznia a tanulással."  

luthienkonyvvilaga.blogspo

Már az első kötet is gyerekkori emlékeket idézett fel bennem, és ezt a folytatás csak fokozta. Anno én is nehezen és lassan tanultam meg olvasni, mint Minka, és én sem találtam a helyemet az iskolában, ezért ennek a résznek az alapszituációja sokkal jobban megérintett, mint az első részé. Ebből adódik, hogy ez a kötet sokkal jobban tetszett, mint az előző, jobban tudtam vele azonosulni. A szerző továbbra is szórakoztatóan és kreatívan tárja elénk a fantáziájában megálmodott történetet. Amelynek ismét egy bájos, szerethető mese az eredménye. Emellett gyakorlati haszna is van, mert motivációt nyújthat az olyan kisiskolásoknak, akiknek olvasási nehézségei vannak, hogy megszeressék az olvasást, mert Minka jó példa arra, hogy ha nehézségek árán is, de végül célt lehet érni.
 
Ennél a kötetnél szintén kiemelném az illusztrációkat, mert Szimonidesz Hajnalka képei ismét nagyban hozzájárultak a kellemes, szemet gyönyörködtető összhatáshoz, mert egyszerűen jó ránézni a könyvre. Sőt, ennél a kötetnél a színek még élénkebbek és intenzívebbek, még jobban vonzzák a szemet, ami figyelemfelkeltésnek sem utolsó. A szöveg és az illusztrációk összhangja által pedig ismét egy bájos, szerethető mesét kapunk, amit kicsik és nagyok egyaránt élvezhetnek.
 

Az első kötethez hasonlóan ez is kisiskolásoknak szól, de egy új élethelyzetet mutat be. A történet főhőse, Minka itt már nem az iskolára készül, hanem már elkezdte az első osztályt, ahol élete első igazi akadályába ütközik: nehezen tanul meg olvasni. Ebből az alapszituációból indul ki a történet, és kezdődnek el a kislány kalandjai.

Az újabb kalandok során ismét találkozhatunk Szélvésszel, aki már az első kötetben is nagy segítsége volt a kislánynak.

 
Kép: Szimonidesz Hajnalka
 
Ebben a kötetben is Minka kísérője a Szeles-zugban történő útja során, ami közben kitágul Novák Vica eddig ismert világa. Újabb lényeket és azok mindennapjait ismerhetjük meg, miközben problémák is adódnak, amiket Minkának meg kell oldania, miközben lassan megszereti az olvasást, és eközben nem csak arra döbben rá, hogy ha dolgozunk érte, akkor semmi sem lehetetlen, hanem arra is, a Hunyorgók esete révén, hogy semmi sem az, aminek elsőre tűnik, és tudni kell a dolgok mögé látni. Meg kell ismerni mindkét fél álláspontját ahhoz, hogy eldönthessük, kit támogassunk, vagy megtudjuk, milyenek is valójában. Ezt a Hunyorgók esete jól bizonyítja, akik egyszerűen csak arra vágytak, hogy valaki meglátogassa őket és meséljen nekik a világról. És kiderül az is, hogy kedves, jóravaló lények, akiket a betűvetők rosszul ítéltek meg. Minka pedig amellett, hogy segít, még olvasni is megtanul és visszanyeri magabiztosságát, amit az elé gördülő nehézség megingatott.
 
Kép: Szimonidesz Hajnalka
 
Mindezen történéseken a szerző kreatív fantáziája vezeti végig az olvasót, aki érdekesebbnél érdekesebb lényekkel rukkol elő. A fentebb említett Hunyorgók mellett a Betűvetők is nagyon jól kitalált szereplők. Ők és a betűt növesztő színes ceruzáik sokat színesítenek a történeten.
 
Összességében a Minka és a betűvetők egy jó folytatás. Megvan benne minden, amitől az első rész működött, és erre a szerző még rá is tesz egy lapáttal, mind kreativitásban, mind azzal, hogy még érettebb lett a nyelvezete.

Ajánlom mindenkinek, aki szerette az elsőt, mert ez a kötet talán még jobban fog tetszeni neki. A gyerekek is biztosan élvezni fogják az újabb kalandot. Az első rész ismerete nélkül is ajánlom, mert nagyon kevés utalás van az előzményekre, így önállóan is élvezhető.

 

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót