OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
TUDNI ILLIK, HOGY MI ILLIK...
TUDNI ILLIK, HOGY MI ILLIK... : Kamaszoknak - Itt a kezem, nem disznóláb!

Kamaszoknak - Itt a kezem, nem disznóláb!

  2019.12.21. 05:47

9-12 éveseknek
Írta: Csukás István
Illusztrálta: Hegedűs István
Kiadó: Móra Kiadó, 1977
Oldalszám: 30

Miért köszönnek egymásnak az emberek?
Miért mutatják barátságos szándékukat?
Miért használatos a mai napig is annyi szokás, illemszabály?
Mi értelme van egyáltalán az illemnek, mi szükség van rá?
 

Csupa-csupa fontos kérdés.
De a szerző beszélgető társát, a kilencéves Jóskát nemcsak ez érdekli.
Kíváncsi arra is,
 
- hogy joga van-e focicsapatot választania a téren annak, aki a labdát viszi,
- hogy illik-e hangosan izgulni a moziban, és
- hogy lehet-e valaki udvarias a heggyel, a vízzel, az erdő fáival.

Csukás István könyve nem tilalmakat állít a gyermekek elé, hanem tanácsokat ad. Megszívlelendő, hasznos tanácsokat, amelyek zavartalanabbá, kellemesebbé, barátságosabbá teszik minden emberi közösség életét.

 

 

Tartralma:

Itt a kezem, nem disznóláb!
Nem vagyunk egyedül
Játszani is csak komolyan lehet!
Ruha teszi az embert?
Nyilvános helyen, szabad ég alatt
Jó étvágyat!
Tapintat és egyéb lelki finomságok

 

konyvolvaso

Nagyon tetszett ez a könyv. Milyen jól összefoglalta mit illik, mit nem illik akár egy illemtankönyv.

Mig olvastam azon gondolkodtam, hogy ezeket mi mind megtanultuk és próbálunk ezek szerint létezni, élni napjainkat legtöbben. Aki nem ilyen az kilóg a társaságból.

És vajon mi hogyan tudtuk elsajátítani ezeket? Családtól, bölcsődétől, óvodától, iskolától,akivel kapcsolatba kerültünk.

Milyen jó, hogy ráakadtam erre a könyvre. Javaslom gyerekes szülőknek, hogy a gyerekekkel együtt beszéljék át a témát. Van itt szó köszönésről, étkezésről, hogyan öltözködjünk minenről aminek ismerete fontos lehet a hétköznapokban. űÉs még arra gondoltam, hogy milyen jó lenne ha ma is kiülhetnénk a padokra beszélgetni. Ne venné el az időnket egymástól a tévé, internet és ismét megtanulnánk egymással beszélgetni mint ahohy még ma is így tesznek a kevésbé fejlett, fejlödő országok emberei.
 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót