OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
TUDNI ILLIK, HOGY MI ILLIK...
TUDNI ILLIK, HOGY MI ILLIK... : Kamaszoknak - A jólneveltség kézikönyve

Kamaszoknak - A jólneveltség kézikönyve

  2020.01.15. 05:19

Írta: Paola Dessanti:
Kiadó: Don Bosco, 2011
Oldalszám: 144
 
Jó modor? Udvariasság? Az meg micsoda?

A stréberek, az eminensek sajátossága: a „nagyoknak”, a „menőknek” nincsen rá szükségük. Valójában azonban a jó modor a „dörzsöltek” fegyvere, mert megtanít arra, hogyan élhetsz harmóniában önmagaddal és másokkal, hogyan kerülheted el a kellemetlen helyzeteket és hogyan nyerheted meg mások bizalmát.

TARTALMA:

 

Önmagunkkal és másokkal

Vadnyugati élet 5
Mi az a jó modor? 6
3. Első lépés: önmagunk elfogadása 7
4. Megjelenés mások előtt 10
4.1. Ki fél a víztől? 10
4.2. Hogyan öltözködjünk 12

1. Üdvözlés Amikor másokkal érintkezünk 14
2. Hogyan köszönjünk? 15
3. Hogyan ne köszönjünk 16
4. Kinek köszönjünk? 17
5. Bemutatkozás/bemutatás 18
6. Tegezés vagy magázás 19

A társalgás művészete

1. Társalgás mint információközlés 21
2. Szükséges tulajdonságok 22
3. Magaviselet 23
4. Beszédtémák 24
5. Mit kerüljünk el 25

A kommunikáció eszközei

1. Új eszközök, ősi szabályok 29
2. A figyelmesség vezetéken" át érkezik 30
2.1. Amikor telefonáltok 30
2.2. Amikor fogadjátok a hívást 31
2.3. Néhány jó tanács 34
3. Levelezés 36
3.1. A levél 36
3.2. Az üdvözlőkártya 37
3.3. Az e-mail 38

 

Családban

1. Nem egy átmeneti kabát, hozzánk tartozik, mintha a bőrünk lenne 40
2. Hogyan kerüljük el azt, hogy pokollá tegyük egymás életét 40
2.1. Amit tenni kell 41
2.2. Amit nem szabad csinálni 44
3. Néhány különleges eset 44
3.1. A közösen használt helyiségek 44
3.2. A saját szobánk 47
3.3. Az összejövetelek (házibulik, zsúrok) 48

Igaz barátok

1. Aki barátra lel, kincsre lel 49
2. A csoportos élet 50
3. A „nem barát" jellemzése 51

A szerelemben

1. A „szerelem" összhangban áll az „udvariassággal" 53
2. Az első lépések 53
2.1. Amikor randevúra hívsz valakit (a fiú szemszögéből) 54
2.2. Hogyan válaszoljunk egy meghívásra (a lány szemszögéből) 56
3. Néhány gondolat a szexszel kapcsolatban 57
4. Amikor véget ér a szerelem - Ha véget ér! 58

Nyaralás

1, Vakáció, szabad idő 60
2. Mutassunk tiszteletet a vakációzók felé 60
2.1. Együttműködés 60
2.2. Láthatatlannak lenni, toleránsnak lenni 61
3. Mutassunk tiszteletet azok felé, akik a nyaralás ideje alatt is dolgoznak 62
4. A hely tisztelete 62
4.1. A vendégek nem a szálloda urai 62
4.2. Úgy, mint otthon 64
5. Környezettudatos viselkedés
5.1. Hogyan viselkedjen egy természetbarát 65
5.2. Hogyan viselkedjen a kulturált turista 67

A sport

1. A sportolók 69
1.1. Akkor vagy igazi sportoló, ha... 69
1.2. Néhány tanács a sportkedvelőknek
2. A szurkolók 72
2.1. Akkor vagy igazi szurkoló, ha...

 

A vendéglátás öröme

Amikor meghívót küldesz, és amikor téged hívnak meg 75
1.1. Amikor meghívsz másokat egy összejövetelre 75
1.2. Amikor meghívnak egy bulira 77
2. Vendégül látni és vendégnek lenni 78
2.1. Amikor te vagy a házigazda 78
2.2. Amikor te vagy a vendég 79

Az asztalnál

1. Egy pillanatnyi öröm 82
2. Az előkészületek 82
3. Hogyan együnk és igyunk 85
3.1. A viselkedés 85
3.2. Az evőeszközök 85
3.3. A poharak 87
3.4. Hogyan kezdjük el 88
3.5. Könnyen, illetve nehezen elfogyasztható ételek 90
4. Evés közben... 92
5. Az étteremben 94

Ha te adsz nekem valamit...

1. Amikor te adod az ajándékot 96
1.1. A „hozzátett érték" 96
1.2. Tévedések elkerülése végett 97
2. Amikor te kapod az ajándékot 98
3. Ami a bókolást illeti 99
3.1. Amikor nekünk szól 99
3.2. Amikor mi bókolunk 99

Nehéz helyzetek

1. Szembenézni a problémákkal 101
2. A gyász 102
3. A betegség 103
4. A fogyatékosság 104

Közösségben élni

1. Előnyök és hátrányok 107
2. A civilizált élet szabályai 107
3. Az úton 109
3.1. Gyalogosan 109
3.2. Az autóban 111
3.3. A robogón 112

A vendéglátás öröme

1. Amikor meghívót küldesz, és amikor téged hívnak meg 75
1.1. Amikor meghívsz másokat egy összejövetelre 75
1.2. Amikor meghívnak egy bulira 77
2. Vendégül látni és vendégnek lenni 78
2.1. Amikor te vagy a házigazda 78
2.2. Amikor te vagy a vendég 79

Az asztalnál

1. Egy pillanatnyi öröm 82
2. Az előkészületek 82
3. Hogyan együnk és igyunk 85
3.1. A viselkedés 85
3.2. Az evőeszközök 85
3.3. A poharak 87
3.4. Hogyan kezdjük el 88
3.5. Könnyen, illetve nehezen elfogyasztható ételek 90
4. Evés közben... 92
5. Az étteremben 94

Ha te adsz nekem valamit...

1. Amikor te adod az ajándékot 96
1.1. A „hozzátett érték" 96
1.2. Tévedések elkerülése végett... 97
2. Amikor te kapod az ajándékot 98
3. Ami a bókolást illeti 99
3.1. Amikor nekünk szól 99
3.2. Amikor mi bókolunk 99

Nehéz helyzetek

1. Szembenézni a problémákkal 101
2. A gyász 102
3. A betegség 103
4. A fogyatékosság 104

Közösségben élni

1. Előnyök és hátrányok 107
2. A civilizált élet szabályai 107
3. Az úton 109
3.1. Gyalogosan 109
3.2. Az autóban 111
3.3. A robogón 112

 


 


 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót