OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
KALANDOS BARANGOLÁS HAZÁNK TÁJAIN
KALANDOS BARANGOLÁS HAZÁNK TÁJAIN : Magyar városok - Budapest: Brúnó Budapesten (3) Pest szíve

Magyar városok - Budapest: Brúnó Budapesten (3) Pest szíve

 

Kiadás éve: 2018
Oldalszám: 288

A hatrészes sorozat harmadik kötete Pest belvárosát mutatja be az óvodás és kisiskolás korosztálynak.

A harmadik kötetben a családi szálak is tovább érlelődnek, új szereplők is belépnek a történetbe. Lesz esküvő, kölzözés, farsang, húsvét, anyák napja, lesz fogfájás és lábtörés is, és végül eljön az év óvodai év utolsó napja.
 
A mesehősök utaznak majd trolin, buszon, villamoson, sőt, még gőzmozdonyon is!
Tudod-e, hogy a Kiskörút Pest régi városfalának helyén húzódik, a Kagykörút vonalán pedig a Duna mellékága folyt egykor?
Ismered-e a Parlament, az Operaház, a Nemzeti Múzeum vagy a Nyugati pályaudvar történetét?
 
Bartos Erika, a Bogyó és Babóca sorozat írója és rajzolója, akinek munkásságát számos hazai és nemzetközi díjjal ismerték el, most a fővárost mutatja be a legkisebbeknek. Az építészmérnök végzettségű meseíró egy kedves történet és részletgazdag rajzok segítségével kalauzolja végig az óvodáskorú olvasót Budapest nevezetes helyszínein.

A harmadik kötet főbb nevezetességei:

Parlament,
Kossuth tér,
Szabadság tér,
Szent István Bazilika,
Magyar Állami Operaház,
Deák tér,
Kis körút és nagy körút nevezetességei,
Nemzeti Múzeum,
Iparművészeti Múzeum, Bálna,
Fővám téri vásárcsarnok,
Vörösmarty tér, Vigadó,
Zeneakadémia, Gerbaud Cukrászda,
Szamos Csokoládé Múzeum,
Nyugati pályaudvar és sok más látványosság, ami a nagykörúton belül érdekes lehet gyerekszemmel.
 
 
Hintafa blog
 
Harmadszorra is azzal a türelmetlen, telhetetlen extázissal olvastunk, ahogy tavaly az elsőt. Nehéz is ellenállni annak a kedves nógatásnak, amikor egy szőlőtől ragacsos kismancs cirógat és reményteljesen pislogva kéri, hogy csak még egyetlenegyet.

img_2118.jpg

A pesti belváros ezúttal a cél, a Nagykörút mentén és az ezen belül található csodák, amiket többnyire ismerünk, de a kisebbek számára még felfedezésre váró, igazi pesti mesealbum. Még így is akadtak bőven olyan részletek, amikről én sem tudtam, változások, amikért érdemes felkerekednünk. Bár abban egyáltalán nem vagyok biztos, hogy olyan könnyedén fogunk parkolóhelyet találni, mint Brúnóék, de ez legyen a legkevesebb.

img_2112.jpg

Ennél a kötetnél már az elején az volt a benyomásom, hogy talán még a legelsőnél is több szív és szeretet fért el benne. Talán a személyes érintettség is szerepet játszott benne, hiszen Pest szívéből áttekintünk egy pillanatra a Műegyetemre is, ahonnan az építész szerző pályája elindult. Harmadszor is csodálattal vegyes ámulattal nézegettük a Bartos Erikától megszokott gyönyörűségesen részletgazdag, ugyanakkor élethű épületábrázolásokat.

img_2125.jpg

A keresztmetszeti rajzoknál pedig hangosan ujjongtunk és lelkesen bogarásztuk a metró, a Bazilika, a Parlament látványos ábráit. Biztosat persze nem állíthatok, de simán el tudom képzelni, hogy a sorozatból áradó építészet iránti mélységes elköteleződés hatására készül évek óta mindkét gyerekem építésznek. Ki gondolta volna, hogy a 9,5 éves P továbbra is lelkesen követi a Brúnó-család kiruccanásait? Azt meg talán mondanom sem kell, hogy ilyenkor mi is nekiállunk  lelkesen összeállítani a városnéző kirándulásaink úticéljait, vagy ha úgy alakul, akkor spontán módon elmegyünk és saját szemünkkel, lábunkkal követjük a szereplők állomásait. Utólag nem kis örömmel szoktam hallgatni, amikor T feleleveníti, hogy az első részek útmutatását követve milyen sok helyre látogattunk már el.

img_2115.jpg

A késő ősszel induló kirándulásai kora nyárig kitartanak. Többnyire ismerős helyekre, környékekre vezetnek, de néhány olyan is amik talán kevésbé látogatottak. A járműimádókról sem feledkezett meg a szerző. Szokásos alaposságával veszi sorra a régmúlt és napjaink közlekedési eszközeit, a metrókat, buszokat, villamosokat.

img_2127.jpg

Jó arányban tartja a hétköznapok családi momentumait, az ismeretközlő részekkel, így akár két-három egyszerre elolvasott fejezet sem laposodik el (szülők, készítsétek a hangszálaitokat!). Megválogatott információkat, adatokat közöl, csak annyit, ami az óvodás, kisiskolás korosztály számára feldolgozható és érdekes. A haladást egyedül az oldalak hosszas bogarászása késlelteti, de jelen esetben ez senkit sem zavar. Meghittebbé varázsolja a hangulatot, hogy bepillanthatunk a család hétköznapjaiba, ugyanúgy részt veszünk a bánatokban, mint  a közös örömökben.

 

 
 
 
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót