OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK : MŰÉRTŐ - A művészetről gyerekeknek

MŰÉRTŐ - A művészetről gyerekeknek

  2020.05.21. 00:03

 
MŰÉRTŐKiadó: HVG Könyvek, 2019
Oldalszám: 96

Merülj el a művészet lenyűgözően színes világában, az egyszerű barlangrajzoktól a reneszánsz alkotásokon át a modern graffitikig!

Tudd meg, hogyan készül egy műalkotás!
Vizsgáld meg a színek, formák és mintázatok összefüggéseit!
Ismerd meg a világ néhány jelentős művészét, közöttük Leonardo da Vincit, Vincent Van Goghot, Frida Kahlót és Kuszama Jajoit!
 
„Benned is rejtőzik egy művész. Segítsd előbújni!"
Deme Edina, a Szépművészeti Múzeum múzeumpedagógusa

 



A szakmai csapat részéről Ruff Orsolya a következőket mondta a könyvről:

„Van olyan gyerek, aki nem szeret rajzolni? Bizonyára. Van olyan gyerek, aki nem szeret múzeumba járni? Egészen biztosan. A jó hír az, hogy ez a könyv nekik is tud izgalmasat és újat nyújtani – a Műértő ugyanis a legjobb bizonyíték arra, hogy a festmények, fényképek és szobrok között bolyongva egyszerre lehetünk nyomozók, kódfejtők és nagyszabású történetek hallgatói vagy éppenséggel mesélői.

A kötet a kronologikus sorrendre fittyet hányva tematikus blokkokban ismertet meg a formákkal, színekkel, műfajokkal, stílusokkal, szimbólumokkal, lapjain pedig jól megférnek egymás mellett az egyiptomi hieroglifák és az utcai graffitik, az afrikai álarcok és Picasso képei. A kötet nem akar egyszerre mindent megtanítani, oldalai szellősek, mégis informatívak, és tele vannak olyan apró feladatokkal, amelyek jó felkészülést jelenthetnek egy valódi múzeumi nyomozáshoz.”


 

konyvesmagazin.hu

Egy gyereknek minden festmény érdekes, ami beindítja a fantáziáját

Egy gyereknek minden festmény érdekes, ami beindítja a fantáziáját

 

Áprilisban a Műértő lett a Szívünk rajta kiemelt könyve, amely játékosan, közérthetően és sok-sok képpel vezeti be a gyerekeket a művészetek világába. A kötet ajánlóját Deme Edina, a Szépművészeti Múzeum múzeumpedagógusa írta, mi pedig arra voltunk kíváncsiak, hogy tapasztalatai szerint milyen műalkotások hozzák leginkább lázba a gyerekeket, hogyan segíthet a szülő az alkotásban, és mit tehetünk, ha még a karantén alatt sem akarunk lemondani a művészetekről.

A Műértő című kötet elsősorban arra tanít, hogy a művészet nemcsak kevesek kiváltsága, és már egészen korán elkezdhetjük bevezetni a gyerekeket ebbe a világba. Valójában hány éves kortól érdemes megismertetni a kicsiket a művészeti alkotásokkal, és mit tanácsolna a szülőknek, hogyan kezdjenek neki?

Minél előbb annál jobb, de arra is felhívom a figyelmet, hogy mindennek megvan a maga ideje. Nem véletlenül adok kitérő választ. Sok regény azért nem szólítja meg a fiatalokat, mert nem akkor kerül a kezükbe a könyv, amikor megértek rá (mert megértik már). Nemcsak a megfelelő életkor a fontos, hanem a gyermek érdeklődési köre és a személyisége is. Minden jó és hasznos, amit nem kell erőltetni. A firka, a rajz, a színezés, a gyurmázás mind-mind egy irányba mutat: a gyerekek szeretnek alkotni.

A kötet ajánlójában azt írta, hogy mindenkiben rejtőzik egy művész - a nagy kérdés, hogyan lehet előcsalogatni. Mit javasolna azoknak a szülőknek, akiknek a gyereke esetleg nem lelkesedik annyira a rajzolásért-festésért, milyen módszerekkel lehetne őket segíteni?

Erőltetni semmit sem érdemes. Ha a szülők a gyerekekkel együtt játszanak, rajzolnak, festenek, biztosan mindenki jól érzi magát. Utána már csak az kell, hogy legyen otthon papír, színes ceruza és minden, ami felkeltheti a gyerekek kreatív érdeklődését.

Múzeumpedagógusként mit tapasztal, melyek azok a műalkotások, amelyek a leginkább megmozgatják a gyerekek fantáziáját?

A gyerekek általában azokat a képeket szeretik a legjobban, amelyeken állatok vannak, vagy olyan alakok, amelyek mesefigurákra emlékeztetnek, vagy akiket valamilyen módon összefüggésbe tudnak hozni a mindennapi kis életükkel. Természetesen, szeretik a szép, élénk színeket is. Viszont nyitottak más fajta képekre is, minden festmény érdekes lehet számukra, ami beindítja a fantáziájukat.

A Műértő lett a Szívünk rajta kiemelt könyve áprilisban, amely közérthetően, sok-sok képpel vezeti be a gyerekeket a művészetek világába. A karantén miatt egyelőre zárva vannak a múzeumok, viszont szerencsére rengeteg olyan gyerekeknek szóló könyv van, amelyek szórakoztatva tanítanak a művészetekről. Ezekből gyűjtöttünk össze most ötöt.

A koronavírus-járvány miatt most a múzeumok is zárva vannak. De mit tanácsol azoknak, akik nem szeretnének így sem lemondani a művészetekről, ilyen esetben milyen alternatívát tudnak kínálni a múzeumok?

A múzeumpedagógusok egész évben azon dolgoznak, hogy minden generációt megszólítsanak. A családok különösen sok figyelmet szoktak kapni. Egy zárva lévő múzeumban sem áll meg a munka, hiszen a művészet szeretetét sokféle módon lehet átadni.

A Szépművészeti Múzeumban például a „Művészet otthonról” című gyűjtőoldalon nagyon sok érdekes tartalom várja a család apraját-nagyját: színezők, különbségkeresők, játékos kvízek, kis képzeletbeli kiállítások, ajánlott olvasmányok, videók, online vásárlási lehetőségek és sok más. Érdemes a többi múzeum honlapjára is felmenni, mert minden múzeum próbálja megtartani a közönségét, ezért sok érdekes online tartalommal kedveskednek az érdeklődőknek.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót