OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK : Hogyan működik a világ?

Hogyan működik a világ?

  2020.05.27. 17:30

 
A csokitól a GPS-ig, a vécétől az internetig Hogyan működik a világ? – A csokitól a GPS-ig, a vécétÅ‘l az internetig
 
Illusztrálta: Valpuri Kerttula
Fordította: Nyuli Kinga
Kiadó: Scolar, 2019
Oldalszám: 48
 
Hogyan kerül a banán a trópusi banánfáról a sarki üzlet polcaira?
Mi az a GPS, és hogyan tudod vele meghatározni a pontos tartózkodási helyedet?
Hogyan lesz a szerző ötletéből világsikerű film?
Hogyan született meg a kedvenc slágered?
Hogyan készültek ennek a könyvnek a lapjai?

E kérdések mellett más hasonló hétköznapi dolgok magyarázatát is megtalálod ebben a kötetben.

Hamarosan tudni fogod, mi mindennek kell megtörténnie ahhoz, hogy mindennapi életünk zökkenőmentes legyen, és betekintést nyerhetsz a világ működésének titkaiba.

 

 
„Nem csak az a közös a kaki, a benzin és az elektromos áram útjában, a banántermesztésben és mondjuk az internetes rendelésben, hogy ezek, és még tizenöt további, elsőre magától értetődőnek tűnő, de közben egyáltalán nem is magától értetődő, mindennapi téma mind benne van ebben a könyvben.
Hanem az is, hogy a gyerekeknek épp úgy izgalmas lehet kicsit ezekről tanulni, mint a felnőtteknek, akiknek bőven tud újat mutatni ez a kreatívan és okosan felépített, gazdagon illusztrált mű” - mondta a kötetről a hónap értékelője, Szél Dávid​.

Élünk egy világban, használjuk annak természetes kincseit és kitalálunk csomó új, természetes és kevésbé természetes, no meg teljesen természetellenes kincset, de arról nem nagyon tudunk, vagy legalábbis nem nagyon tudatosítjuk magunkban, hogy ezek a dolgok hogyan is működnek, ezeket a dolgokat, kik működtetik annak érdekében, hogy mi ezeket használni tudjuk.

A Hogyan működik a világ? című könyv titkon arról szól, hogy ne élősködők legyünk a bolygónkon, hanem tudatos és értő szimbiózisban éljünk. Mindezt cukin, okosan, kreatívan, toleránsan, érzékenyítve, és semmiképpen sem agymosóan, bűntudatkeltően, moralizálva teszi - egyszerűen csak bemutatja a világot.

A könyv ennek megfelelően alkalmas arra is, hogy csak úgy lapozgassa a gyerekünk, velünk együtt vagy egyedül, és arra is, hogy akár már magának olvassa vagy mi olvassuk neki. Ez utóbbi talán a legjobb, mert így legalább mi, szülők is tanulunk valamit abból, amibe a gyerekünket szeretnénk szocializálni.

És hát biztos vagyok abban, hogy a könyv befejezését követően az értő és érzékeny gyerekünk sokkal inkább értékelni fogja a természet kincseit és nem fogja természetesnek venni azt, hogy ezek örökké lesznek, ugyanakkor az ember találmányaival kapcsolatban nyitottabb és kíváncsibb lesz, mint a könyv elolvasása előtt. Ez persze akár lehetne kellemetlen is, de hát nehogy az legyen, mert egy kíváncsi gyerek a legjobb gyerek!

Így aztán a Hogyan működik a világ? című könyvön átesett, de még mindig kíváncsi gyerekek, és velük együtt remélhetőleg mi, szintén kíváncsivá váló szülők is meg fogjuk érteni, hogy mi csak a folyamat egyik végén vagyunk. De ahhoz például, hogy ott legyen a boltban a banán, a számítógépen az internet, a villanykörtében a fény, a csapban a víz, a könyvben a papír, a kocsinkban a benzin, ahhoz bizony korábban is lennie kell valamiknek és valakiknek. Hát ezeket a valamiket és valakikeket mutatja be és magyarázza meg nekünk ez a könyv.

Az pedig már csak egy apró kis (dehogy apró kis) hab a tortán, hogy a könyv apró kis (tényleg apró kis) figurái éppen olyan sokfélék, mint amilyenek az emberek úgy egyébként is. Ilyen szeműek és olyan szeműek, ilyen bőrűek, olyan bőrűek és amolyan bőrűek, egyértelmű hajszínűek és meghökkentő hajszínűek, két lábon a földön járóak és kerekesszékben ülők. Minderről viszont nem szól a könyv, ez csak úgy ott van a lapokon, mert hiszen ez a legtermészetesebb dolog a világon. Az, hogy sokfélék azok az emberek, akik működtetik annak érdekében ezt a világot, hogy utána a legalább olyan sokféle emberek használhassák.

Hát kell ennél több érv azért, hogy miért a Hogyan működik a világ? lett 2019 áprilisának gyerekkönyve?

Forrás: konyves.blog.hu

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót