OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK
SEGÍTŐ - FEJLESZTŐ KÖNYVEK KISKAMASZOKNAK : Hogyan lehetsz Nobel-díjas?

Hogyan lehetsz Nobel-díjas?

  2020.09.19. 21:06

9-12 éveseknek
Lorna Hendry - Barry Marshall - Hogyan lehetsz Nobel-díjas?Írta: Lorna Hendry - Barry Marshall
Kiadó: Könyvmolyképző
Oldalszám: 168
Megjelenés: 2020. szeptember 18.

MARY LEGFŐBB VÁGYA, HOGY NOBEL-DÍJAS LEGYEN.
VAJON MI KELL AHHOZ, HOGY VALÓDI TUDÓS VÁLJON BELŐLE, ÉS ELNYERJE A LEGESLEGNAGYOBB KITÜNTETÉST?

Mary egy nap véletlenül tanúja lesz a Nobel-díjasok titkos találkozójának.

Megesküszik rá, hogy megőrzi a titkukat, ha cserébe Barry Marshall professzor magával viszi egy világ körüli időutazásra, melynek során Mary megismerheti a legizgalmasabb és legfontosabb tudományos felfedezések mögött rejlő titkokat.

 

Albert Einsteint térről és időről faggatja, Marie Curie-t a radioaktív sugárzásról, Cricket, Watsont és Wilkinst pedig a DNS-ről, és ez csak a kezdet!

A könyvben tizenkét Nobel-díjas felfedezés mögött álló történetet és személyt ismerhetünk meg, a nagy felfedezés ihlette saját, elvégezhető kísérletekkel.

CSATLAKOZZ MARY IDŐUTAZÓS KALANDJÁHOZ, ÉS FEDEZD FEL A TUDOMÁNY ÉRDEKESSÉGEIT!

"Ajánljuk minden tízévesnél idősebb Nobel-díj-rajongónak és leendő Nobel-díjasnak."
Armadillo Magazine
 
 
Kép
 

 

A NOBEL-DÍJ

Alfred Nobel svéd tudós, felfedező és üzletember volt. A leghíresebb találmánya a dinamit elneve-zésű robbanószer, de ő találta fel a robbanózselatin nevű robbanótöltetet és a gyutacsot is. 1864-ben Nobel gyára felrobbant. A szerencsétlenségben többek között az öccse is életét veszítette. Nobel munkája igencsak veszélyes volt, de ő abban bízott, hogy az általa készített nagy erejű robbanószerek és lőszerek véget vetnek a háborúzásnak.

Amikor 1896-ban meghalt, nagy vagyont hagyott maga után. Végrendeletével jócskán meg-lepte a családját, abban ugyanis az állt, hogy a pénzből díjakat kell alapítani, amiket olyan em-bereknek kell odaítélni, akik munkájukkal kie-melkedően sokat tettek az emberiségért. Öt terü-letet jelölt ki: a fizikát, a kémiát, az élettant, illetve orvostudományt, az irodalmat, valamint a békét.

Az első Nobel-díjakat 1901-ben adták át. A „Nobel” név, ami egykor a robbanószere-ket és a pusztítást juttatta az emberek eszébe, ma már a tudománnyal, a művészettel és a békével kapcsolódik össze.

 

 


 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót