OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
AZ ÉV GYEREKKÖNYVE DÍJ
AZ ÉV GYEREKKÖNYVE DÍJ : Az Év Leginnovatívabb Könyve 2016: Csillagbusz

Az Év Leginnovatívabb Könyve 2016: Csillagbusz

  2020.06.12. 18:49


Varga Betti laudációja
 
A toleranciára, empátiára nevelés olyan törekvése a gyerekirodalomnak, amely szerencsés esetben észre sem vehető, csak megtörténik a mese varázslatával. Az érzékenyítés nehéz feladat: egyszerűen, érthetően és őszintén kell beszélni olyan problémákról, amelyek bonyolultak, nem ritkán felfoghatatlanok és sok fájdalommal járnak. Az utóbbi években egyre több kezdeményezés próbál segítséget adni a családoknak, hogy feldolgozzák a velük történteket, elfogadják, ha együtt kell élniük egy komoly betegséggel, illetve azoknak is segíteni, akik érteni szeretnék, miért más a szomszéd gyerek, miért kell több türelem az egyik osztálytárshoz, miért hiányzik valaki olyan sokat az oviból.


 

Az érzékenyítő könyvek egyre növekvő száma ellenére ritka az olyan gyerekkönyv, amely okosan, elegánsan és gyereknyelven képes mesélni a problémákról, valamint ehhez még minőségi kivitelezés is társul. Az AutiSpektrum Egyesület Csillagbusz című mesekönyve azonban pontosan ilyen.

A szerző, dr. Stefanik Krisztina híres pszichológus, autizmus-szakértő, a Csillagbusz szövegén érződik, hogy szaktudás, tapasztalat van mögötte, mégis olyan természetességgel mesél, hogy úgy érezzük, a történet inkább szól egy kisfiúról, mint az autizmusról. És ez a valódi érzékenyítés kulcsa. Bartos Erika illusztrációi szervesen kapcsolódnak a témához, szöveghez: az egyszerű, letisztult képi világ filozófiájában és funkciójában is támogatja a Csillagbusz céljait. Az autizmussal élők számára a vizuális eszközökkel segített kommunikáció könnyebben feldolgozható, Bartos Erika ennek illusztrálását is a képekbe rejtette, mindemellett olyan járműveket rajzolt, amelyeket minden gyerek szívesen nézeget.

A Csillagbusz méltán megérdemli a Hubby Innovációs díját: nehéz feladatot vállalt, amelyet nemcsak teljesített, de követendő mintaként is szolgálhat arra, hogyan érdemes belevágni az érzékenyítés szép és nehéz műfajába.
 
 
Mese Dorkáról, Misiről és az autizmusról
 
Írta: Stefanik Krisztina
Illusztrálta: Bartos Erika
Kiadó: AutiSpektrum Egyesület, 2016
Oldalszám: 76

Az autizmus spektrumzavar megjelenési formája rendkívül sokszínű, befolyásolja az intellektuális és nyelvi képességek szintje, az életkor, a környezet, illetve az esetlegesen társuló problémák különféle hatásai, sőt a személyiség is.

Könyvünk célja az integráló intézményekbe járó 5-10 éves autista gyerekek közösségeinek megerősítése, a megértés, az el- és befogadás növelése.

 
 
boon.hu
 
Dorka és Misi kisiskolás gyerekek. Egy osztályba járnak. Misi autista, Dorka pedig nagyon kíváncsi. Kíváncsi mindenre, Misire is. Szeretné jobban megérteni, hogy Misi miért nem olyan, mint a többi gyerek az osztályban. Az ő történetüket meséli el a Csillagbusz című könyv, amely április 2-án, az autizmus világnapja alkalmából jelentet meg az AutiSpektrum Egyesület. A könyv egy szakmailag is előremutató kezdeményezés eredményeként, a maga nemében egyedülálló összefogással jött létre. Az egyesület mellett a Pannon Lapok Társasága is támogatta a megjelentetését.
 

A másként fejlődő társak befogadása a tipikusan fejlődő gyermekeket is gazdagítja – vallják az egyesület szakemberei. A Csillagbusz hozzájárul ahhoz, hogy ez a generáció már egy, a fogyatékkal élők felé nyitott, elfogadó attitűddel nőjön fel. Nem szánalomra, hanem megértésre épülő szimpátiára van szükség ahhoz, hogy kölcsönösen tanulhassanak egymástól a gyerekek – fogalmazzák meg. A könyvet úgy tervezték, hogy alkalmas legyen önálló olvasásra, illetve csoportmunkához, osztályfőnöki órákon rövid beszélgetésekhez is. A (mese)könyv ötletéhez az AutiSpektrum Egyesület megnyerte dr. Stefanik Krisztina autizmus szakértőt, és Bartos Erikát, a népszerű mesekönyv írót és rajzolót.

Szemléletes és szívbemarkoló

A könyv az autizmussal élő Misi, és a tipikusan fejlődő Dorka megismerkedésén és összebarátkozásán keresztül mutatja be az autizmussal élők nehézségéit, nyújt megoldási javaslatokat az esetlegesen felmerülő problémás helyzetek kezelésére. Eddig ennek a korosztálynak az érzékenyítéséhez, szemléletformálásához nem volt ilyen jellegű segédanyag, bízunk benne, hogy könyvünk hozzájárul az eredményes integrációhoz – vallják a szerzők.

A könyv kiadása teljes egészében nonprofit kezdeményezés, ezért a könyvet árusítani nem fogják. Az egyesület jóvoltából néhány hónapon belül eljut 1-1 példánya minden iskolába, óvodába és könyvtárba.

A szakemberek szerint szemléletesen és szívbemarkolóan mutatja be a könyv a két gyermek kialakuló barátságán keresztül az autista gyermekek elfogadását, az egymáson való segíteni akarást és tudást. Az eredmény pedig az lesz, hogy Misi az mondja Dorkáról: „Dorka az osztálytársam, a barátom. Ő is különleges, mert tud másként látni engem.


Varga Betti

Az autizmus spektrumzavar megjelenési formája rendkívül sokszínű, befolyásolja az intellektuális és nyelvi képességek szintje, az életkor, a környezet, illetve az esetlegesen társuló problémák különféle hatásai, sőt a személyiség is.

Könyvünk célja az integráló intézményekbe járó 5-10 éves autista gyerekek közösségeinek megerősítése, a megértés, az el- és befogadás növelése.

 
Az érzékenyítő könyvek egyre növekvő száma ellenére ritka az olyan gyerekkönyv, amely okosan, elegánsan és gyereknyelven képes mesélni a problémákról, valamint ehhez még minőségi kivitelezés is társul. Az AutiSpektrum Egyesület Csillagbusz című mesekönyve azonban pontosan ilyen.
 
A szerző, dr. Stefanik Krisztina híres pszichológus, autizmus-szakértő, a Csillagbusz szövegén érződik, hogy szaktudás, tapasztalat van mögötte, mégis olyan természetességgel mesél, hogy úgy érezzük, a történet inkább szól egy kisfiúról, mint az autizmusról. És ez a valódi érzékenyítés kulcsa. Bartos Erika illusztrációi szervesen kapcsolódnak a témához, szöveghez: az egyszerű, letisztult képi világ filozófiájában és funkciójában is támogatja a Csillagbusz céljait. Az autizmussal élők számára a vizuális eszközökkel segített kommunikáció könnyebben feldolgozható, Bartos Erika ennek illusztrálását is a képekbe rejtette, mindemellett olyan járműveket rajzolt, amelyeket minden gyerek szívesen nézeget.

A Csillagbusz méltán megérdemli a Hubby Innovációs díját: nehéz feladatot vállalt, amelyet nemcsak teljesített, de követendő mintaként is szolgálhat arra, hogyan érdemes belevágni az érzékenyítés szép és nehéz műfajába.

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót