OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
AZ ÉV GYEREKKÖNYVE DÍJ
AZ ÉV GYEREKKÖNYVE DÍJ : Életmű-díj 2001: Komáromi Gabriella

Életmű-díj 2001: Komáromi Gabriella

  2020.06.16. 04:51

Komáromi GabriellaKomáromi Gabriella irodalomtörténész, egyetemi magántanár, gyermekirodalom-kutató.

"Tősgyökeres somogyi vagyok, de nem itt születtem 1941 őszén, hanem a nyugati határszélen, Szentgotthárdon. Otthon vagyok itt is, ott is. Apámmal, anyámmal, három testvéremmel 1953-ig éltünk a szülőhelyemen. Ott voltam gyerek, itt voltam kamasz, középiskolás. Itt kötöttem házasságot, itt temettem el a férjemet.

28 éves korom óta ugyanott dolgozom, a most már Kaposvári Egyetemnek nevezett hajdani főiskolán. Nemcsak az irodalom az életem, hanem ez az intézmény is. Együtt változtam, éltem mindazzal, ami itt történt. Benne vagyok, valahogy annyira benne, mint Déva várában Kőműves Kelemenné.

De csak egy „tégla” vagyok, a vár nem miattam áll. Szakmai önéletrajzom a pálya ívét rajzolja meg, állomásait jelzi.  Az adatok, tények világából közlöm, hogy egyetemi oklevelemet magyar-könyvtár szakon szereztem (ELTE, 1968).

 

Pályámat könyvtárosként kezdtem (Somogy Megyei és Városi Könyvtár), óraadó tanárként folytattam. 1969 ősze óta dolgozom az egyetem jogelőd intézményeiben (Felsőfokú Tanítóképző Intézet, Tanítóképző Főiskola). Kezdetben könyvtárvezető voltam.

1974-ben kaptam adjunktusi kinevezést. – Beosztásom szerint 1984 óta tanszékvezető vagyok. 1995-1997-ig főigazgatója is voltam a főiskolának. Ma a kommunikáció tanszéket vezetem egyetemünk művészeti karán. Gyermekirodalmat és olvasáspedagógiát a pedagógiai karon tanítok.

Először 1971-ben jelentkeztem a szakirodalomban, de a 6o-as évek végén írt szakdolgozatomra (Irodalmi érdeklődés a serdülőkorban) már hivatkozik a szakirodalom. Máig több mint 200 írásom jelent meg. Három országos kiadónál megjelent könyv szerzőjének mondhatom magamat. 11 tanulmánykötet munkatársa voltam. Nemegyszer a kötet jelentős hányada a kezemből került ki. (l. Ötven nagyon fontos „gyerekkönyv”, Lord Kiadó, 1996. – Kortárs gyerekkönyvek, Ciceró, 2oo1.)

GyermekirodalomSzerkesztője (s egyik szerzője) vagyok a szakterület kézikönyvének, tankönyvének (Gyermekirodalom, Helikon Kiadó, 1999, 2oo1). Publikációim fele a tanulmány, az esszé körébe tartozik. Kritikáim jó része is terjedelmesebb, elemző, ún. esszékritika. Hajdani szakdolgozatomtól mintha egyenes út vezetett volna a gyermekirodalom elméletének, történetének, kritikájának műveléséig. De nem így van.

Bölcsészdoktori értekezésem témáját a 7o-es években a drámaelmélet problémái közül választottam. George Steiner A tragédia halála c. művének tételeivel polemizálva próbáltam bebizonyítani, hogy a kortárs magyar történelmi drámában és a kelet-közép- európai irodalmakban a tragédia műfaja tovább él. A történelem átveszi a végzet szerepét. Drámaelemzéseim a Literatura hasábjain jelentek meg.

1974-től 1993-ig a Somogy (a Berzsenyi Társaság folyóirata) kritikai rovatának vezetője voltam. E szerepkörömben folyamatosan műveltem a színházi és a könyvkritikát. Fő kutatási területemmé azért lett a gyermekirodalom elmélete, története és kritikája, mert tanítóképző főiskolán tanítottam, s mert az oktatás és kutatás összhangját mindig vezérelvként követtem. Első könyvem 1981-ben jelent meg a Tankönyvkiadónál. (A hetvenes évek ifjúsági regényei). Egy évtized regénytermését elemeztem irodalomszociológiai aspektusból.

Komáromi Gabriella - Elfelejtett irodalom199o-ben irodalomtörténeti munka került ki a kezemből. (Elfelejtett irodalom. Fejezetek az ifjúsági próza történetéből: 19oo-1944.) A könyv a Móra Kiadónál jelent meg. (Második kiadása a 2005-ben, az ünnepi könyvhéten látott napvilágot.) A Magyar Köztársaság Kormányától 1991. március 15-én díjat kaptam ezért a könyvért. A Tudományos Minősítő Bizottságtól pedig kandidátusi címet (1992).

1998-ban jelent meg tanulmányaim, esszéim, kritikáim gyűjteménye a Pannonica Kiadónál. (A gyermekkönyvek titkos kertje)

A gyermekkönyvek titkos kertjeEzt a kötetet 1999-ben Fitz József-könyvdíjjal jutalmazta a kulturális minisztérium. Ezt munkát mérföldkőnek érzem a pályámon. Szerepe volt abban, hogy 2003. májusában a Pécsi Egyetem Doktori Tanácsa megítélte számomra a „habilitált doktor” címet.

Szakmai életutamnak külön fejezetét jelentik azok a törekvések, amelyek az irodalomtanítás korszerűsítésének jegyében keresnek új utakat. Keresem a gyermekirodalom interpretációjának lehetőségeit. A tanári segédkönyvekben egyre- másra jelennek meg műelemzéseim, tanítási stratégiáim, segédanyagaim. (L. a Korona Kiadó és a Raabe Kiadó tanári segédkönyveit!) Mindazért, amit a gyermekirodalom kutatásában, a gyermekkönyvek népszerűsítéséért és a gyermeki olvasáskultúráért tettem, 2oo2-ben az IBBY életmű-díjjal jutalmazott."

 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót