OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
FOGLALKOZÁSOK

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Könyvek birodalma

   
  „Bárki, aki szereti a könyvtárakat, tudja, hogy azok különleges, mágikus helyek, ahol mindenkit szívesen látnak és bármi lehetséges.”
(Michelle Knudsen)

Ebben a rovatban olyan könyv- és könyvtárhasználati foglalkozásokat szeretnék közzé tenni, melyek segítségével felkelthetjük a gyermekek kíváncsiságát arra a helyre és eszközre, melyben és amely segítségével bármi megtörténhet ...

Mesélj és játssz! (1)

   
leszel

Ötletek óvodákba

A Pozsonyi Pagony szakértője, Vadadi Adrienn, aki gyakorló óvónőként jól ismeri mind a gyerekkönyveket, mind az óvodai lehetőségeket és igényeket.
 
A következő pagonyos könyvek ovis foglalkozásokon való felhasználását mutatja Adrienn:
 
 
      Micsoda idő!  Leszel a barátom? - ovis mesék
 

Mesélj és játssz! (2)

   
Kortárs mese átültetése az óvodai nevelésbe
 
A mese sok mindenre képes, segít feloldani gátlásokat, félelmeket. A jól ismert népmeséken túl azonban bátran nyúljatok a kortárs mesékhez. Berg Judit ismert és kedvelt Panka és Csiribí sorozata rendkívülien jól használható az óvodai életben az alapozáshoz, az iskolára való ráhangolódáshoz, preventív fejlesztéshez.
 
Nem is gondolnátok, hogy mennyi mindenre alkalmas egy mese...
 

Dobozóriások

Németh Szilvia foglalkozása   

nszilvi"Negyedik tanéve vagyok a szegedi Rókusi Általános Iskola könyvtárosa. Nagyon szeretek a gyerekek között lenni. Sosincs két egyforma nap, mindig történik valami. Igyekszem, hogy olyan hely legyen a könyvtáram, ahová a diákok szívesen bejönnek az óraközi szünetekben vagy délután akár egy könyvért, vagy csak hogy itt töltsék a szabadidejüket.

Sokszor hallani, hogy a gyerekek nem olvasnak, de tapasztalatom szerint szinte versengés van a kedvenc sorozatokért kölcsönzéskor.”

 

Gimesi Dóra: Csomótündérek  kötetéből a Tíz emelet boldogság című mesét választottam a könyvtári foglalkozás témájának. A foglalkozáson egy harmadik osztályos napközis csoport vett részt.

 

A mese Budapest két kerületében élő óriásokról szól, akik napjainkban tízemeletesekként élik életüket. Környezetismeretből és olvasásból is tananyag fővárosunk. Igaz, még nem kezdték el a Budapestről szóló tananyagot, de úgy gondolom, bevezetőnek is megfelelő a mese témája.

 

Foglalkozástervek Csimota kiadványokból

   
 

Kamishibai - Papírszinház, és meseterápiás gyerekkönyv

   
Minden szülő és pedagógus szívesen mesél a gyermekeknek. Mert a mese a megnyugtató, feszültség oldó hatásán túl, képes valami sokkal többre is: a mesében megtalálhatók ugyanis azok a tanítások, amelyek a lelki gyógyuláshoz szükségesek.

A sorozat legfőbb célja, hogy eszközt biztosítson olyan intézmények pedagógusainak, ahol fogyatékos gyerekekkel foglalkoznak. Fontos szempont azonban, hogy a hagyományos óvodákba, könyvtárakba is eljusson kiadványunk és megkönnyítsük számukra a közös felolvasás élményét egy Magyarországon még teljesen új és ismeretlen formátum, technika segítségével.

A megjelent mesékről a PAPÍRSZÍNHÁZ  rovatban olvashatunk.
 

RUMINI

Gombos Péter és Tolnai Mária   

Berg Judit: Rumini című könyve rég látott egyértelműséggel kapta meg 2007-ben az Év Gyerekkönyve díjat. Alig akadt kritikus, aki ne ezt a kötetet jósolta volna győztesnek – nem véletlenül.

 

Mi hát Berg Judit könyvének titka?

Nem kell sokáig keresgélnünk a választ, egyszerűen olyan íróról van szó, aki ismeri a gyerekeket. Tudja, hogy a tizenéves vagy még fiatalabb olvasót a cselekmény köti le. Egy-egy szép leírás vagy a történet mélysége, drámaisága téma lehet a feldolgozás, elemzés során, de az élményszerzés legbiztosabb módja az olvasás során a kalandos, izgalmas történet.

 

Berg Judit nem embereket, hanem rágcsálókat szerepeltet kalandjaiban, véleményünk szerint ez azt eredményezi, hogy nemcsak a fiúk számára lesz érdekes a történet.

A feldolgozás során nincs nehéz dolgunk, hiszen kérdéseinkkel a gazdag cselekményt kell kibontanunk, felidéznünk. Vagyis konkrét eseményekre, helyzetekre kérdezhetünk rá, ráadásul a miértek, az okok sem különösebben bonyolultak.

Ruminit elsősorban 3–4. osztályosoknak ajánljuk.

 

TÜNDÉRBOSZORKÁNY A KÖNYVTÁRBAN

Adoryán Emese   

A foglakozások célja, hogy a 4. és 5. osztályos diákok legyenek képesek egy olvasmány feldolgozására, esetünkben Bosnyák Viktória Tündérboszorkány ifjúsági regényének csoportos, játékos feldolgozásán keresztül. Legyenek képesek konkrét információk keresésére, a különböző forrásanyagok használatára, konkrétan szótárak, lexikonok, valamint az internet használatára, a szerzett információk helyes szelektálására, az összefüggések felismerésére, valamint a talált információk a csoportmunka során való felhasználására.

 

Mindezek mellett, mivel csoportmunkában dolgozzák fel az információkat, legyenek képesek együtt dolgozni egymást segítve, kiegészítve, a felkínált eszközöket tudják jól hasznosítani, felhasználni, véleményüket megfelelően tudják megosztani társaikkal, a játékok, versenyek során legyenek képesek igazságosan dönteni, határozni. E célok mellett fontos az olvasás iránti igény felkeltése, ösztönzés további olvasmányélmények megszerzésére, az adott szerző és más ifjúsági művek megismerésére.

 

TÜNDÉRPRÓBÁK

Hevesi Mária   
A Sötétben Látó TündérA Sötétben Látó Tündér szimbolikus tartalmakkal teli meséje végtelen sok lehetőséget kínál a játékra, beszélgetésre, így magyar órára, napközibe, vagy éppen egy jól kitalált könyvtári foglalkozásra kíválóan alkalmas.

Hevesi Mária, a gyöngyösi Kálváriaparti Általános Iskola és Sportiskola könyvtárostanára igazi tündérpróbákat állított össze.

konyvAz iskolai könyvtár „koraesti”, azaz 16-17 óráig tartó klubfoglalkozásaira 2-4. osztályos gyerekek járnak, így a késői időpontban már kissé fáradtak, nehezebben tudnak koncentrálni, ezért igyekeztem olyan módon megismertetni velük ezt a gyönyörű történetet, hogy könnyen befogadható legyen a számukra.

Ezért én olvastam fel kis részletekben a mesét, mindig visszatérve az előző héten olvasott rész tartalmára, és próbáltam könnyed, szórakoztató játékokat kapcsolni hozzá. A gyerekeket hétről-hétre nagyon megfogta a történet, mélyen azonosultak Pirinyó Minyó bánatával, hogy legkisebbként nem tud a legjobb lenni a testvérei között semmiben, amit a tündéreknek tudni kell. Kézenfekvő volt ugyanazt a célt kitűzni az én könyvtárklubos gyerekeim elé is: igyekezzenek tündérnevet szerezni. Pont úgy, mint a mesebeli tündérek, akik valamiben kitűnnek a többiek közül. Olyan tündérpróbákat igyekeztem kitalálni egy-egy meserészlet felolvasása után, amiben a legkisebbeknek, kevésbé ügyeseknek is lehet esélyük a győzelemre.
 

VOLT EGYSZER EGY ÉG

Várnai Zsuzsa foglalkozása   

Máté Angi: Volt egyszer egy  c. könyve nagyon hálás választás minden pedagógus számára. Angi összes szövege a legkisebbektől a legnagyobbakig kivétel nélkül bármilyen témánál, bármilyen helyzetben használhatók, nyúljunk hozzá bátran!

 

Használtam már ezeket a meséket nyelvtanórán szóalkotási feladatnál, irodalomórán szövegértési- és értelmezési feladatoknál, de rajzórán egy-egy technika elsajátításának „háttértörténeteként” is.

 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót