OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
ISKOLÁS LESZEK!

GYERNEKTÉMÁK

  2020.04.26. 02:10

 

Óvodából iskolába

  2020.04.11. 23:46
http://neteducatio.hu/wp-content/uploads/2016/08/abc_kids-1.pngSzámtalan kutatási eredmény bizonyítja, hogy a kisiskoláskor kezdetén átélt pozitív élmények számottevően befolyásolják a gyermekek későbbi tanulását. Az ajánlott könyvek azt mutatják meg, mire is számíthatnak az iskolában. A könyvek többsége nem az iskolakezdés érzelmi hátterére helyezik a hangsúlyt, sokkal inkább abban segítenek, hogy a leendő kisiskolás el tudja képzelni, mi vár rá az új intézményben.

A könyvek után részletesen olvashatunk arról is, hogy milyen készségek, képességek szükségesek az iskolai tanuláshoz, az olvasás elsajátításához.

Végül azokra a tanuló-játékokra és feladatgyűjteményekre szeretném felhívni a figyelmet, melyekkel óvoda nélkül, szülői irányítással is sikeresen készíthetjük fel nagycsoportos gyermekünket az iskolai elvárásokra.
 

Iskolások kézikönyve

  2020.04.11. 23:48
Írta: Finy Petra
Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Poszonyi Pagony

A humoros könyvekből megtudhathatjuk, hogy mire számíthatnak gyermekeink az első osztályban!

Finy Petra - Iskolások kézikönyve lányoknakKiadás éve: 2014
Oldalszám: 72
 
"Amikor az ember gyermeke iskolába megy, hajlamos túlzottan aggódni érte. Én legalábbis így jártam. Legszívesebben beültem volna a lányom mellé a padba, hogy segítsek neki eligazodni ebben a titokzatos világban. Aztán végül nem ültem be mellé (el sem fértem volna rendesen), de úgy éreztem, lenne néhány gondolat, melyet színesen megírnék erről a varázslatos és kalandos élethelyzetről.
 
Ezt a néhány gondolatot tartalmazza az Iskolások kézikönyve, mely nem más, mint egy kedves és humoros útmutató első osztályosoknak." - Finy  Petra
 
Finy Petra - Iskolások kézikönyve fiúknak
 
 
 
Kiadás éve: 2015
Oldalszám: 72

"Legnagyobb örömömre a könyvet Pásztohy Panka színes és derűs képei díszítik, melyek nemcsak az iskolát mutatják részletesen, de gyöngéd humoruk segít az iskolakezdéssel kapcsolatos félelmek feloldásában is."
 
A nagysikerű iskolások kézikönyve után fiúknak is, kisfiú főszereplővel!

 

Első nap az iskolában

  2020.04.11. 23:51
Első nap az iskolábanElső nap az iskolában - véleményÍrta: Érsek Rózsa
Illusztrálta: Paulovkin Boglárka
Kiadó: Scolar, 2018
Oldalszám: 32

Hosszú évek tapasztalata, hogy az óvodából az iskolába való átmenet számos nehézség elé állítja a szülőket, a pedagógusokat, de mindenekelőtt a gyermekeket.

Az újdonsült első osztályosok egy számukra merőben új világba csöppennek: más környezet, számos új pajtás, eddig nem ismert felnőttek, az óvoda házirendjétől sok mindenben eltérő szokások és fontos kötelességek várnak rájuk.

Érsek Rózsa aktív pedagógus, aki saját tapasztalatait felhasználva állította össze ezt a könyvet, hogy megkönnyítse a gyermekek beilleszkedését az iskolai környezetbe. Paulovkin Boglárka bájos illusztrációi az iskolakezdés legfontosabb pillanatait mutatják be, alkalmat adva arra, hogy szülők és gyermekek közösen beszélgetve készüljenek erre a fontos eseményre. A beszélgetés során szinte észrevétlenül fejlődik a gyermekek beszédkészsége és szókincse, aminek majd az iskolában is nagy hasznát veszik.

 

Az Első nap az iskolában játékos formában járul hozzá ahhoz, hogy szorongás és félelem helyett gyermekeink boldogan és örömmel menjenek iskolába, ami a sikeres és eredményes tanulás egyik legfontosabb feltétele.
 
Iskolakezdés: tippek és vélemény a tapasztalt pedagógus szemével
 

Mi MICSODA Junior Iskolás leszek!

  2020.04.12. 00:35
Mi MICSODA Junior Iskolás leszek!
Fordította: Rónaszegi Éva
Kiadó: Babilon, 2016
Oldalszám: 21

Sári és Olivér ősszel kezdik az iskolát. Addig még sok az elintéznivaló: például iskolatáskát kell venni és megismerni az iskolába vezető utat. Szeptemberben aztán eljön a nagy nap!

Hogyan telik az első nap?

Mi a hetes feladata?

Merre kirándul az osztály?

Elõbb-utóbb minden 5 éves gyerek iskolás lesz. A könyv alapján a szülők megbeszélhetik gyermekeikkel, mi várja őket az iskola falai között. Igazi kedvcsináló olvasmány, interaktív elemekkel.
 

Kicsi Mimi iskolás lesz

  2020.04.12. 00:36
4-6 éveseknek
Illusztrálta: Horváth Ildi
Kiadó: Naprhegy, 2019
Oldalszám: 48

 

Kicsi Mimi azon mesehősök közé tartozik, akikkel múlik az idő. Épp elkezdte az óvodát, amikor megismertük, most pedig mint iskolás nagylánytól veszünk tőle búcsút.

Tamás Zsuzsa legújabb meséi nemcsak a Kicsi Mimi-rajongóknak nyújtanak segítséget, hanem minden, óvodából iskolába lépő kisgyereknek.
 

Mimi az iskolában

  2020.07.11. 20:36
5-7 éveseknek
Illusztrálta: Horváth Ildi
Kiadó: Naphegy, 2020. július 01.
Oldalszám: 64
 
Ismered Kicsi Mimit?
Netán együtt jártatok óvodába?
Vagy most találkoztok először?

A már nem is olyan kicsi Mimi megkezdi az iskolát! Tarts vele az első osztályba!

Fedezzétek fel együtt, miben különbözik az iskola az óvodától!

Mimi legújabb meséiből megtudhatod, mi az a titkos lesszabály, milyen egy szemvizsgálat, és hogyan lesz ajándék egy "ledolgozós" nap.
 

Mit? MIért? Hogyan? Iskolás leszek

  2020.04.12. 00:36
Iskolás leszekÍrta: Doris Rübel
Fordította: Gulyás Lelle
Kiadó: Scolar, 2018
Sorozat: Mit? MIért? Hogyan?
Oldalszám: 16

Holnap lesz a nagy nap! Tomi alig bír elaludni az izgatottságtól – az óvoda véget ért, kezdődik az iskola!

A Ravensburger népszerű Mit? Miért? Hogyan? gyermekkönyvsorozatának 49. kötete az iskolakezdésre készíti fel az óvodásokat, illetve megkönnyíti az iskolai élettel ismerkedő elsősök mindennapjait.

A gyerekeknek ezernyi kérdésük van:

Mi fog történni az első tanítási napon?
Mi mindent kell bepakolni az iskolatáskába?
Milyen tantárgyak lesznek?
 
A tartalomból:
 

Panni-mesék

  2020.04.12. 00:45
Szalay Könyvkiadó - Panni-mesékÍrta: Vita Piroska
Illusztrálta: Kiadó: Szala
Könyvkiadó: Szalay Könyvkiadó, 2019. december
Oldalszám: 48

A Panni-mesék főhőse egy óvodás korú, majd első osztályos kislány.

A kislány számára óriási változás az iskolakezdés, ám az érzelmi biztonságot adó családi háttér, a szülők és a nagyszülők, valamint a jó pedagógus átsegítik őt a kezdeti nehézségeken.

A kis történetek párhuzamosan láttatják az iskolai és az otthoni világot, a hétköznapokat és a hétvégi szabadnapokat.

Bár a mesék különálló, kerek kis történetekként is olvashatóak, kronologikus sorrendben követik egymást.
 

Leszel a padtársam?

  2020.04.11. 23:54
Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Pozsonyi Pagony, 2017
Oldalszám: 104
 
Lea, Peti, Maja, Ákos, Dorci, Dani: a nagy ovisok iskolába mennek! Persze vannak új gyerekek is: a mindentudó Eszti, az icipici Fülöp, Árpi, az álmodozó, Soma, a vagány.
 
Ki félénken lépte át az iskola küszöbét, mint Maja, ki maga­biztosan, mint Lea, de egy biztos, mindannyiuknak rengeteg újdonságot tarto­gatnak az elkövetkező hetek! Mert bizony itt már órák vannak és órarend, ­jelentkezés váltja fel a bekiabálást, testnevelés van torna helyett, az ebédlőben sem tesznek mindent a gyerekek elé.
Szép lassan a rajzolás, ugrándozás és sok-sok érdekes játék közepette írni, olvasni, számolni is megtanulnak az újdonsült elsősök, akik hamar rájönnek: az iskolában éppen olyan jó lenni, mint az oviban!
 
Tíz nehézség az első osztályban, amire segít felkészülni a Leszel a padtársam? című mesekönyv
 

Ki fog tudni jól olvasni?

  2020.04.12. 23:01
 
Milyen mesét olvassunk: népmesét vagy kortárs mesét?
 

A problémamentes olvasás feltételei

  2020.04.12. 02:24
Az óvodai nevelés utolsó évében – a nagycsoport iskola-előkészítő szakaszában – már tudatosabban kell készülnünk az olvasás előkészítésére. Könyvesboltokban már több olyan óvodásoknak készült, rövid, szöveg nélküli „képregény” kapható, melyek hatékonyan segítik a kisgyermek képről alkotott történetmondását és szókincsfejlesztését, előkészítve az iskolai olvasás¬tanulást. A képolvasás hatékony eszköze lehet a böngésző is.

A problémamentes olvasástanuláshoz nyolc készség szükséges:

  • Érdeklődés a könyvek iránt.
  • Szeressen mesét hallgatni.
  • Képes legyen különböző ritmusok között különbséget tenni.
  • Tudjon rövid ideig koncentrálni. (Nem a TV-re, hanem egy olyan dologra, amit el szeretnénk vele végeztetni!)
  • Legyen képes néhány szimbólum (<, V, > ) közt különbséget tenni.
  • Legyen képes megkülönböztetni a hangokat, pl. m és n (zöngés-zöngétlen mássalhangzók).
  • Képes legyen használni vizuális emlékezetét (vizuális memóriafejlesztés).
  • Képes legyen sorrendbe rakni az eseményeket (sorrendiség).
Ne feledjük! Az a gyermek tud majd szöveget igazán olvasni, aki képről is tud olvasni!
 
Módszerek:
 

Az eredményes iskolakezdésért

  2020.04.12. 01:41
 
Írta: Nagy Adrienn – Takács Marianna
Kiadó: Pedellus, 2012

„Könyvünk célja, hogy segítséget nyújtson azoknak az 5-7 éves kisdiákoknak, akiknek nyelvi hátrány miatt nehézséget okoz a betűk megjegyzése, az össze­olvasás vagy az olvasott szó, szöveg értelmezése, ezek írásbeli megjelenítése. Iskolai keretek között és otthoni tanulásra is hasznos segédeszköz.

A könyv segítségével logopédus, fejlesztőpedagógus, tanító és szülő is eredményesen tudja fejleszteni a különböző tudásterületeket.

Az olvasás-írás megtanulásában kulcsszerepet játszanak - a betűtanuláshoz kapcsolt - nyelvi készségek, valamint a logikusan ráépülő részképesség-területek, például figyelem, emlékezet, analízis-szintézis, összehasonlító képesség, kombináció."

Az eredményes iskolakezdésért című, 4 kötetből álló kiadványsorozat alapkészségek szerint összegyűjtve tartalmaz fejlesztő feladatokat, melyek megoldását elsősorban 5-7 éves gyerekek számára ajánljuk. A fejezetek gazdag gyakorlóanyaga lehetőséget ad a gyermek életkora és fejlettségi szintje szerint történő következetes, visszatérő gyakorlásra.
 

Az eredményes iskolakezdésért (1)

  2020.04.12. 01:42
Feladatgyűjtemény
az érzékelés, észlelés, emlékezet, figyelem, és
gondolkodás fejlesztésére
 

A sorozat első kötete olyan játékos feladatokat tartalmaz, amelyek az érzékelés-észlelés, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás, tehát az értelmi képességek eredményes fejlesztését teszik lehetővé.

Ezek azok a képességek, amelyeket az iskolakészültség megállapításakor is mérnek, mivel csak optimális szintre történő fejlesztésükkel lehet eredményes a tanulás.
 
A feladatok összeállításánál fontos szempont volt (a tudatos fejlesztés megvalósításán kívül) a játékosság, életszerűség, az iskolai tevékenységek iránti érdeklődés felkeltése. A kötetben alkalmazott jelek a gyerekek számára is elkülöníthetővé és szemléletessé teszik a három fejlesztési területet. A fentieken kívül ezek a jelek fontos szerepet tölthetnek be a feladatokra való ráhangolásban, a játékosság fokozásában. A fejezetek gazdag gyakorlóanyaga lehetőséget ad a gyermek életkora és fejlettségi szintje szerint történő következetes, visszatérő gyakorlásra.
 

Az eredményes iskolakezdésért (2)

  2020.04.12. 01:44
https://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1586653366_55.jpgFeladatgyűjtemény
a beszédhanghallás, írásmozgás és
a  szociális viselkedés fejlesztéséhez
 

Oldalszám: 64
 
A sorozat második kötetében kaptak helyet azok a feladatok, amelyek az írásmozgás fejlesztését teszik lehetővé.
 
A gyermekek elsősorban a különböző betűelemek alakítását gyakorolhatják ráírással, hiányos rajzok kiegészítésével, másolással, vonalközbe helyezéssel.
 

Az eredményes iskolakezdésért (3)

  2020.04.12. 01:44
Feladatgyűjtemény
a relációszókincs, elemi számolás és
a  tapasztalati következtetés fejlesztésére
 
Oldalszám: 68

A sorozat harmadik kötete olyan játékos, ugyanakkor életszerű feladatokat tartalmaz, amelyek a relációszókincs, az elemi számolás és a tapasztalati következtetés fejlesztését teszik lehetővé.

Az első kötetben bemutatott képességterületekhez hasonlóan az iskolakészültség megállapításakor ezeket is mérik, mivel ugyancsak az eredményes tanulás feltételei.
 

Az eredményes iskolakezdésért (4)

  2020.04.12. 01:45
Feladatgyűjtemény
a szókincs, verbális memória, beszédbátorság és
ritmusérzék fejlesztésére
 
Oldalszám: 56

A sorozat negyedik kötete a szókincs, a verbális memória, a beszédbátorság és a ritmusérzék fejlesztését teszi lehetővé.

A gyermekversek és a hozzájuk kapcsolódó feladatok az anyanyelvi művelés hatékony eszközei: gyakoroltatják a szóbeli kifejezést, a szövegértést, bővítik a fogalomhasználatot, élénkítik a képzeletet.

A gyermekek számos találós kérdéssel is megismerkedhetnek, amelyek nyelvi műveltségüket gazdagítják.
 

A feladatok alkalmazhatók egyéni fejlesztésre (otthoni gyakorlásra), csoportos foglalkozásra és osztálykeretben történő megoldásra egyaránt. Fontos szempont volt a versek válogatásánál, hogy a gyerekek környezetéhez, mindennapi életéhez kapcsolható témák jelenjenek meg bennük.

A címben megjelölt fejlesztési területeken kívül beépülnek a feladatok közé az 1-3. kötetben már megismert feladattípusok.

További lehetőséget kínálva az átfogó képességfejlesztéshez, a gyermek életkora és fejlettségi szintje szerinti következetes, visszatérő gyakorlásra.

 

Irány a suli! Iskolaérettségi feladatok

  2020.04.19. 13:00
Irány a suli!
Írta Forgács Zsóka
Rajzolta: Orbán Orsolya
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2020. április
Oldalszám: 32

A füzetben található gyakorló feladatok kiválóan alkalmasak az iskolaérettséghez szükséges kompetenciák fejlesztéséhez, a nehezebb feladatok gyakorlásához. A játékos, a nagycsoportosok világához közel álló illusztrációk felébresztik a gyerekek érdeklődését, így még nagyobb kedvvel látnak a feladatokhoz, ahol mindig elbújik egy kis matematika.

A kötetben található feladatok elsősorban

- a figyelem, a finommozgások,
- a grafomotorika (rajz- és íráskészség fejlesztése),
- a testséma,
- a térbeni- és
- az időbeli, valamint
- a síkbeli tájékozódás,
- a logikus gondolkodás,
- a számolási készség és a
- vizuális megfigyelőképesség területére irányulnak.
 

Iskolakezdés: Betűvadász

  2020.04.12. 18:56
LOGICO Piccolo 3305 - Iskolakezdés: BetűvadászBetűvadász az alábbi témákat dolgozza fel:
 
- formaállandóság,
- különbség,
- tükrözés,
- síkbeli tájékozódás,
- irányok különbségének felfedezése egyjegyű mássalhangzókkal,
- síkbeli tájékozódás,
- irányok észlelése kétjegyű mássalhangzókkal,
- sorrendiség 3-4 betűs szavakkal.
 

LOGICO Piccolo

  2020.04.12. 17:15
Logico Piccolo
 
 
A 10 színes koronggal ellátott LOGICO PICCOLO keret a feladatkártyákkal együtt használható.

A keret könnyen kezelhető, fejleszti a vizuális észlelést, a szem- és kézkoordinációt.

A kerethez rögzített korongok tologatásával bejelölhető a helyes megoldás. A kartonlapokra így nem kell írni, újra és újra felhasználhatóak.

A korong tologatása a kötött pályán szórakoztatja a gyerekeket, ami külön motivációt jelent a feladatok megoldására.
 

Mikor lesz iskolaérett egy nagycsoprtos óvodás?

  2020.04.11. 23:47

Iskolaérettség kritériumai

Testi fejlettség
Egészséges, ép érzékszervek
Eszközkezelés, ceruzafogás
Mozgások összerendezettsége
Testséma-tudatosság
Kialakult dominancia
A szemek és  szem-kéz koordináltsága
Térérzékelés
Alak-háttér megkülünbüztetése
Gestalt látás
Alak, forma, szín és nagyságállandóság
 
Auditív megkülönböztetés
Analizálás-szintetizálás
Átfordítási képesség
Általános tájékozottság
Beszédkészség
Fogalmi gondolkodás
Vizuális és auditív emlékezet
Tartós figyelem
Feladattudat, feladattartás
Jó kudarctűrő képesség:
Felnőttekhez való viszony
 

Iskolakezdés: Fejlesztő csomagok nagycsoprtosoknak és első osztályosoknak

  2020.04.12. 19:15
A Jelvadász, Betűvadász, Számvadász fejlesztő csomagok feladatait az iskola előkészítésére, illetve az első osztályosok számára állítottuk össze. A feladatok játékos formában segítik a betűk, számok megismerését.

LOGICO Piccolo 3305 - Iskolakezdés: BetűvadászAz óvoda nagycsoportjában a még olvasni nem tudó gyermekek a betűalakokat, a formákat figyelik meg és jelként ismerik fel azokat.

Az első osztályosok az iskolában megtanult betűket tudják ismételni, gyakorolni, hogy minél jobban rögzüljön a meglévő tudásuk. A fokozatosság elvét szem előtt tartva a kártyák egyre nehezedő és egymásra épülő feladatokat tartalmaznak.

A feladatok főként a vizuális észlelés fejlesztését segítik elő:

  - a forma helyes felfogását
  - a téri helyzet felismerését
  - irányok észlelését
  - a Gestalt-látást (rész-egész viszonya)
  - a szerialitást (mely a téri információk rendezését mutatja)
  - vizuális azonosságok és különbség felismerését
 
Mindezek a részképességek a sikeres olvasás- és írástanulás, a matematikai ismeretek kibontakozásának elengedhetetlen feltételei.
 

Iskolakezdés: Formák - Minták - Mennyiségek

  2020.04.12. 20:56
LOGICO Piccolo 3302 - Iskolakezdés:  Formák - Minták - MennyiségekOldalszám: 32
 
A LOGICO Piccolo Iskolakezdés című sorozata az iskolaérett gondolkodás, logikai készség és szókincs megszerzését segíti.

A Formák-Minták-Mennyiségek tanítási célja:

formák, minták, színek észlelése,

párosítás hasonlóság alapján,

mennyiségek és méretek felismerése.

 

Iskolakezdés: Jelvadász

  2020.04.12. 18:37
Jelvadász az alábbi témákat dolgozza fel:
 
- azonosság-különbség megfigyelése,

- bal-jobb irány megkülönböztetése,

- irány- és vonalkövetések,

- formaállandóság,

- rész-egész viszonya.

 

Iskolakezdés: Megfigyelés - Felfedezés - Mesélés

  2020.04.12. 18:17
LOGICO Piccolo 3303 - Iskolakezdés: Megfigyelés - Felfedezés - MesélésOldalszám: 32

A LOGICO Piccolo  Iskolakezdés című sorozata az iskolaérett gondolkodás, logikai készség és  szókincs megszerzését segíti.

 

A Megfigyelés-Felfedezés-Mesélés tanítási célja:

környezeti és tárgyi ismeretek elsajátítása,

képi összefüggések felismerése,

nyelvi fejlesztés és szókincsbővítés.

 

Iskolakezdés: Megfigyelés - Gondolkodás

  2020.04.12. 02:31
LOGICO Piccolo 3301 - Iskolakezdés: Megfigyelés-GondolkodásOldalszám: 32

A LOGICO Piccolo Iskolakezdés című sorozata az iskolaérett gondolkodás, logikai készség és szókincs megszerzését segíti.

A Megfigyelés-Gondolkodás tanítási célja:

észlelés, logikai sorok, főfogalmak, történeti sorrendek.

Minden csomag 16 db A/5 méretű, színes feladatkártyát tartalmaz.

A kártyákat a Piccolo keretbe helyezzük, melyen 10 színes korong mozgatásával jelölheti meg a gyerek a helyes megoldást. Már a gombok mozgatása is motiválja a gyereket a feladat megoldására.

Egy-egy csomagban többféle készséget fejlesztő feladatlap van, többféle nehézségi szinten, az adott célcsoportnak.
 

Iskolakezdés: Olvasni fogok!

  2020.04.12. 17:50
LOGICO Piccolo 5492 - Iskolakezdés: Olvasni fogok!Oldalszám: 32

A vizuális észlelés és a koncentrációs készség elengedhetetlen feltétele az olvasás-tanulásnak.

A csomagban lévő képes feladatok fejlesztik a vizuális észlelést, különös tekintettel a különbségek felismerésére.

A labirintusos, nyomkövetéses feladatokat arra szoktatják a gyerekek szemét, hogy kövessék és megfigyeljék a különböző vonalakat.

A képek összehasonlítása, hiányzó képrészletek megkeresése és az azonos képek keresése típusú feladatok fejlesztik az összehasonlítás és a dolgok más szemszögből való megfigyelésének képességét. Ha a feladatokat hamar megoldják, a sikerélmény motiválja őket a további feladatok megoldására.

Ezek a gyakorlatok felkészítik a gyerekeket az egyszerű betűk megkülönböztetésére. Mindemellett fejlesztik a memóriát is.
 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót