Anyanyelvi lektor ajánlása
D. Kenedli Eszter főtanácsos 2010.08.14. 00:24
E módszertani könyv - tematikájában és formai megjelenésében egyaránt – a mai magyar anyanyelv-módszertani szakirodalom egyik leggazdagabb és sokrétűbb kiadványa. A szerző több évtizedes pedagógiai–szakmai munkáját, szaktanácsadói gyakorlatát, könyvtár- és médiapedagógiai tudását összegezve bocsájtja útjára könyvét, mely egyaránt szólít meg Kollégákat és Szülőket.
Részletesen foglalkozik az óvodás- és kisiskolás kori olvasóvá nevelés pszichológiájának és pedagógiájának alapkérdéseivel; a mesének a kisgyermekek érzelmi-esztétikai nevelésében, személyiségük formálásában betöltött egyedi voltával, külön – kiemelt – szerepet szánva és tulajdonítva a szülői ház senki más által nem pótolható és nem helyettesíthető, de elvégzendő feladataival.
Az Olvasó – a könyv forgatása során – egyértelműen és tisztán láthatja a fenti két korcsoport feladatait a szövegértés képességének megalapozásában, e képesség kialakításában, nyomon követve előbb a tanulás, majd a világban való helyálláshoz nélkülözhetetlen ténylegesen értő olvasás kialakulásának – a kisgyermek szemszögéből – roppant nehéz folyamatát.
A könyv számtalan – nap mint nap felmerülő – kérdésre keres és ad választ: vélemények, érvek és ellenérvek, javaslatok megjelenítésében. A mű egyedi ékessége a könyvtárpedagógia fontosságának és gyakorlati hasznosságának hangsúlyozása, s e sajátos pedagógiai terület részletes bemutatása.
E tartalmas kiadványt közérthető, gördülékeny stílusa és nyelvezete teszi értékes és tanulságos olvasmánnyá mind a kollégák, s a gyermekeiknek segíteni szándékozó szülők, mind az anyanyelvi nevelés alakulása iránt érdeklődő, azért felelősséget érző és vállaló szélesebb olvasóközönség számára egyaránt.
|