AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
MIT OLVASSUNK?

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK
 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-MEK gyermekirodalom

A Magyar Elektronikus Könyvtár Gyermekirodalma

Digitális mesegyűjtemény 

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Július
HKSCPSV
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
CD-MÓDSZERTÁR

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

A CD-MÓDSZERTÁR FELÉPÍTÉSE

Dán Krisztina szakértő  2010.08.19. 18:05

Egy CD-MÓDSZERTÁR  gyűjteményes anyaga egészíti ki a módszertani kézikönyvet.

A szerző - áttekintve a közelmúlt tantervi, módszertani kiadványait, forrásait, adatbázisait - a legértékesebb segédleteket emelte ki és egészítette ki eddigi jól bevált, módszertani tapasztalataival  

A módszerek, források összegyűjtött tárháza szinte zavarba ejtően gazdag, túlnyomó többségének szakmai, pedagógiai és esztétikai színvonala feltétlenül alkalmas arra, hogy a tantervekben kitűzött célok megvalósítását szolgálja. 

I. ÓVODÁSOK FEJLESZTÉSE

A szerző ismertetése  2010.04.02. 12:30

"Az Óvodások fejlesztése c. első rész mintegy előkészítése, érzelmi, tudati megalapozása az iskolai olvasástanulásnak. Olyan források, prezentációs eszközök együttese, amelyek a szerző korábbi, óvodai praxisában célravezetők, sikeresek voltak mind a korosztály anyanyelvi fejlesztésében, mind pedig személyiségük alakításában." (Dán Krisztina)

II. KÖNYVTÁRPEDAGÓGIA

A szerző ismertetése  2010.04.03. 07:06

A Könyvtárpedagógiai fejezetben tanítóknak és könyvtárostanároknak szeretnék gyakorlati segítséget adni három területen: a tervkészítés, a könyvtárpedagógiai módszertan részletes kidolgozásával – tanítóknak és könyvtáros-tanároknak egyaránt,  valamint a kézikönyvben elemzett tankönyvcsaládok tanmeneteivel.  

II.1. KÖNYVTÁRPEDAGÓGIA - TERVKÉSZÍTÉS

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 10:57

Az alfejezet bevezető tanulmányában (A könyvtárpedagógiai program stratégiai terve) a szerző azokkal a tantervezés alapjául szolgáló elméleti kérdésekkel foglalkozik, amelyek a szakirodalom alapos ismerete birtokában ma már jól meghatározhatóak. A NAT programjával egybehangzóan, elvi kiindulópontjának tekinti, hogy a könyvtárhasználat tantervezését a könyvtárnak a tanulásfejlesztésben betöltött szerepe határozza meg. Nem véletlen, hogy a szerző tanulmánya is a NAT 2003. praeambulumában található idézettel indul, amelyben a könyvtár mint tanulási színtér és a hatékony tanulási technikák elsajátításának egyik legfontosabb eszköze jelenik meg.

II.2. A KÖNYVTÁRPEDAGÓGIA MÓDSZERTANA 1-4. ÉVFOLYAMON

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 11:01

A fejezetben külön módszertani útmutató található a könyvtárostanárok és a tanítók részére. Az alsó tagozatos könyvtárismereti, könyvtárhasználati órák megtartását kívánta e két gazdag tartalmú módszertani segédlettel megkönnyíteni a szerző. Mindkét segédlet ötleteket, típusos feladatokat (megoldási kulccsal!), fogalomtárat ad a mikrotantervek követelményeihez.

A) Módszertani segédlet könyvtárostanároknak

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 11:50

A szerző egy nyolc évfolyamra tervezett könyvtárhasználati tanmenet jól strukturált és NAT megfelelő programból részletesebb módszertani eligazítást az első négy évfolyamhoz nyújt. Ahhoz azonban, hogy részarányosan el tudjuk dönteni az első évek követelményeit értelemszerűen látni kell a teljes alapfokú képzési szakasz folyamatát, azt a célzott teljesítményszintet, ahová a tanulókat el kell juttatni.

B) Módszertani segédlet tanítóknak

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 11:56

A szakmai közvélekedés szerint a könyvtárhasználati ismeretek képességé formálása a nevelőtestület könyvtár-pedagógiai hozzáállásán, felkészültségén, kollektív felelősségvállalásán múlik.

Igaz, hogy a könyvtárostanár nagyon sokat tehet egy működőképes könyvtárhasználati stratégia megtervezése és megszervezése érdekében, de egyedül ezt a feladatot megoldani nem képes.

C) Alsó tagozatos magyar anyanyelvi tanmenetek

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 11:59
A tanítóknak szánt könyvtárpedagógiai segédlet szükségességét mi sem bizonyítja hatásosabban, mint a Könyvtárpedagógia alfejezet utolsó pontja, melyben a szerző 5 tankönyvkiadó anyanyelvi tanmenetét teszi közzé. Ezek a tanmenetek a kiadók által megjelentetett tankönyvek feldolgozásához kívántak támpontokat nyújtani.
 
Minthogy a könyvtárhasználat nem önálló tantárgy és a NAT és a Kerettanterv programja szerint is alsó tagozaton az anyanyelvi képzésben kapott helyet, így következtetni lehetne arra, hogy akkor a tankönyvek, illetve ezek háttér tanmenete is a tantervi követelményeknek megfelelő tartalommal és logikai építkezéssel integrálja az ismeretterületet, illetve a nevelési feladatot.
 

III. GYERMEKIRODALMI SZÖVEGGYŰJTEMÉNY

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 11:03

A CD harmadik meghatározó egysége, amelyben  a szerző összegyűjtötte a  3-10 éves gyermekek igényeinek, irodalmi érdeklődésének – saját tapasztalatai alapján – leginkább megfelelő műveket.

Olyan értékálló szövegeket ajánl, amelyek alkalmas motivációs bázist jelenthetnek a magyar és külföldi mese és gyermekirodalom olvasásához, a könyvek megszerettetéséhez.

IV. KÖNYVTÁRPEDAGÓGIAI PREZENTÁCIÓK

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 11:06

A Könyvtárpedagógiai prezentációk egyrészt a könyvtárismeret tanításához,  másrészt a könyvtárostanárok módszertani ismereteinek összegzéséhez nyújtanak segítséget.  

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyermekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

MIKOR-MIT-MIÉRT?

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

       MONDÓKÁK

1/ BABAVILÁG (0-1)

   KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

   KÖNYVAJÁNLÓ
   1/ Manuális-vizuális

    2/ Beszédtanulás

    3/ Bölcsisek irodalma

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

    2-4 ÉVESEKNEK

Kicsik mesekuckója

   Játékos ismeretszerzés

 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

    REGÉNY

      SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

Kamaszok irodalmi érdeklődése  

 
- Könyvajánló
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót