AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK: Nyomozós történetek (150)     ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Csak kamaszoknak
MIT OLVASSUNK?

 

 
VÁR A KÖNYVTÁR

Gyermekirodalom-filmadaptáció

 
KLASSZIKUSOK

Gyűjtemények

NÉPMESEKINCSTÁR 1-4.

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
CD-MÓDSZERTÁR
CD-MÓDSZERTÁR : I. ÓVODÁSOK FEJLESZTÉSE

I. ÓVODÁSOK FEJLESZTÉSE

A szerző ismertetése  2010.04.02. 12:30

"Az Óvodások fejlesztése c. első rész mintegy előkészítése, érzelmi, tudati megalapozása az iskolai olvasástanulásnak. Olyan források, prezentációs eszközök együttese, amelyek a szerző korábbi, óvodai praxisában célravezetők, sikeresek voltak mind a korosztály anyanyelvi fejlesztésében, mind pedig személyiségük alakításában." (Dán Krisztina)


Tartalma:

 

I.  Óvodások fejlesztése

1.  A Gestalt-látás

2.  Szókincsfejlesztési mappa (prezentációk)

3.  Kedvenc meséim (mondókák, versek, mesék évszakonként - szöveggyűjtemény)

4.  Mesefotók mappa (mesehívó-képek)

5.  Képolvasás

a)   Állatok hangversenye

b)   Állatóvoda

c)   Házi állatok

d)   Játszótéren

e)   Kirándulás

f)    A konyhában

g)   Közlekedés

h)  A lakás

i)     A piac

j)     Vadonélő állatok

6.  Iskolaérettségi feladatlapok 

 

Szakértői vélemény:

Az Óvodások fejlesztése az iskolai felkészítéshez ad módszertani támpontokat az anyanyelvi- és szókincsbővítés területén. 

1. A gestalt-látás és az alak konstancia óvodai játékos gyakorlására ad néhány ötletet.

  • A Gestalt-látás a rész-egész viszonyainak, összefüggéseinek a felismerése, az írás-olvasás és tanulás fontos előfeltétele. E képesség fejlettségén múlik, hogy tudja-e a gyermek a részeket egészként értékelni, a betűsort szóként értelmezni. Gestalt-látás az olvasástanuláshoz szükséges képesség, mely az összeolvasást segíti vizuális szinten.
  • Az Alak konstancia betűfelismeréshez és az olvasáshoz szükséges képesség. Fejletlensége esetén a gyermek nem tudja megfeleltetni a kis- és nagybetűket, nem tud nyomtatott szövegről írottra másolni, és betű-felismerési nehézségei is lehetnek.

2. A szókincsbővítés, a szóbeli kifejezőképesség fejlesztését szolgálja a Szókincsfejlesztési mappa, amely az óvodások érdeklődéséhez közel álló tárgyi világ (munkagépek, sportágak, hangszerek stb.) feliratos prezentációjával segíti a szókészlet gyarapítását.  

3. A Kedvenc meséim  gyűjtemény – a népi mondókáktól kezdve a verseken, és meséken keresztül – évszakonkénti csoportosításban ad egy személyes válogatástl.

A szöveggyűjtemény kiemelkedő esztétikai, pedagógiai érzékenységéről tanúskodik, hiszen nemcsak művészi értéküknél fogva alkalmasak a gyerekek fejlesztésére, hanem a játéktevékenységekhez, csoportos foglalkozásokhoz, a szövegek cselekvéses megelevenítésének is kitűnő eszközei. 

 

A gyűjteményben összesen 119 népi és 6 olyan mondókát találunk, melyek alkalmasak a részképességek fejlesztéséhez is. Tudnunk kell, hogy mondókázás közben fejlődik a gyermek képzelőereje, ismerkedik a környező világgal, a természettel, az évszakokkal, az állatokkal, de legfőképpen anyanyelvével. A mondókák ismételgetésével gyarapodik a szókincse, ritkán használt szavakkal ismerkedik, elsajátítja a magyar nyelv dallamát, ritmusát. A gyakori ismétlések, az alliterációk, a rímek, az ütemesség, a nyelvi játékok észrevétlenül magával ragadják a kisgyermeket. A mondókák kiválóan alkalmasak az esetleges hangképzési, kiejtési hibák kiküszöbölésére is. A dajkarímek felkészítik a gyereket a más gyermekekkel való együttjátszásra, a mesehallgatásra. 

 

     Gyűjteményben megtalálható versek és mesék szám szerint:

  • Verses mese: 10 db
  • Őszi mese: 6 db
  • Őszi mondókák és versek: 66 db
  • Téli mese: 10 db
  • Téli versek: 44 db
  • Tavaszi mese: 8 db
  • Tavaszi versek: 22 db

4. A Mesehívó-képek  (a Galériában) a gyűjteményi mesékhez kapcsolódva segítik a jobb megértését, a mesék felidézését és tartalmi elemeinek visszacsatolását.

5. A Képolvasás fejezet tablói viszont inkább a módszer alkalmazására hívják fel a figyelmet, mert a képanyag minősége kevéssé figyelemfelkeltő, vonzó a kisgyerek számára. (A fotók didaktikus célra készültek.)

6. A fejezet utolsó egysége az iskolaérettség megállapításával foglalkozik, közli az ehhez szükséges mérési teszteket, igazából lazán kapcsolódik a segédlet eredeti céljaihoz. Leginkább a szülő számára jelent hasznos információkat és türelemre int az iskolázás megkezdésének erőltetésével szemben. 

 

Tovább a könyvtárpedagógiához>>

 

 

 

 
Itt az idő
 
GYERMEKTÉMÁK
 

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót