AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
CÍMLAPAJÁNLÓ
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK

Gyűjtemények

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2018. Július
HKSCPSV
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
RECENZIÓK-GYERMEKIRODALOM

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

Bevezető - Gyermekirodalmi művek recenziói

  2017.09.23. 14:27

Szeretettel köszönöm!
 
Az adatbázisban olvasható könyvismertetőkkel az értékes kortárs gyermekirodalomra szeretnénk felhívni a figyelmet.
Új és régebbi kiadású gyermekkönyv-recenziók olvashatók, a legtöbb műnél hosszabb-rövidebb könyvrészlet, kritika és alkotói (szerzői-illusztrátori) interjú is kiegészíti az ajánlókat, melyeket az ismertető jobb sarkában levő ikonra kattintva, az adott könyv oldalánál érhetünk el. Innét léphetünk vissza a recenziókhoz, vagy böngészhetünk tovább abban a témacsoportban, ahová a művet téma-korosztály szerint soroltuk.
 
Az ifjúsági irodalom újabb és régebbi recenzióiról a fejlécben olvasható.

TARTALOM (A/1)

  2018.02.10. 00:42
 

TARTALOM (A/2)

  2018.02.10. 00:46
 

TARTALOM (A/3)

  2018.02.10. 00:47
 

TARTALOM (A/4)

  2018.02.10. 00:48
 

TARTALOM (B/C/D)

  2018.02.10. 00:42
 

TARTALOM (D/E/F)

  2018.02.10. 00:48
 

TARTALOM (G/H/I)

  2018.02.10. 00:42
 

TARTALOM (J/K)

  2018.02.10. 00:43
 

TARTALOM (L/M)

  2018.02.10. 00:44
 

TARTALOM (M)

  2018.02.10. 00:44
 

TARTALOM (M/N/P)

  2018.02.10. 01:12
 

TARTALOM (P/S)

  2018.02.10. 01:12
 

TARTALOM (SZ/T)

  2018.02.10. 01:13
 

TARTALOM (T/V/Z)

  2018.02.10. 01:27
 

A 3 emeletes mesekönyv - IBBY díjas

Böszörményi Gyula  2016.08.15. 16:56
Írta: Darvasi László, illusztrálta: Koncz Tímea.  Magvető Kiadó, 2013., 248 oldal

A 3 emeletes Mesekönyv„Ami az életben megtörténik, abból mese is lehet. És lesz is.

A mesélés nem csak szórakozás. Nem csak rihegcsélés, röhögcsélés, kardozás, bajvívás, sárkánygyilkolászás, hamupogácsás gyerekparti.
Mesemondás az is, hogy elmondjuk, mitől félünk.” (Darvasi László)

A háromemeletes mesekönyv írója

Két oldal egy mesekönyvből nem sok, nekem mégis bőven elég volt ahhoz, hogy megszeressem Darvasi László Mesekönyvét. A NAGYbetű nem véletlen, kérem, mivel ez a könyv nem tárgy – ő bizony személy, sőt, személyi- és egyéniség!

Megsúgom: én már tavaly október óta vártam rá. Akkoriban ugyanis volt szerencsém beszélgetni az íróval, és ő bizalmasan elárulta nekem: most épp az izgatja, vajon lehet-e mesekönyvet írni olyan dolgokról (életről, halálról, háborúról, meg a mai mindennapok csúnyaságairól), amiket a mesékben tabuknak tartanak.

Kérném tisztelettel, ezúton örömmel jelenthetem, hogy lehet! Legalábbis úgy, ahogy Darvasi és Mesekönyv, e korszakos szerzőpáros teszi, bizony nagyon is lehet, sőt, csak így érdemes!
 

A bagoly, aki félt a sötében

  2017.05.21. 17:27
Írta: Jik Tomilson, illusztrálta: Anna Laura Cantone, fordította: Demény Eszter. Pozsonyi Pagony, 2012. 88 oldal
 
Már az első sorok után nyilvánvalóvá vált, Jill Tomlinson meséje a dundi és bolyhos gyöngybagolyfiókáról, Huppról, egyszerre okos, szellemes és életszerű. Hupp úgy viselkedik, mint a gyerekek. Átlátszó trükkökkel próbálja kikerülni a problémákat illetve azokat a szituációkat, amelyekben fél, de közben kérlelhetetlen logikával fedezi fel a világ összefüggéseit.
 
Ezekből a helyzetekből meglehetősen vicces párbeszédek alakulnak ki, olyan gyerekszáj jellegűek, amelyeket öröm olvasni. Én legalábbis nagyon szerettem. Ráadásul Anna Laura Cantone kócos, elrajzoltan megnyerő fizimiskájú figurái tökéletesen illenek a mese hangulatához.
 

A barátságos óriás

Varga Kende Lőrinc  2016.10.28. 22:30
Írta: Roald Dahl, illusztrálta: Quentin Blake. Kolibri Gyerekkönyvkiadó, 2016., 291 oldal
 
A barátságos óriás
Mai menü: Gyerkedli orrborkával
 
Egy kicsit esetlen, öreges-ráncos, szikár óriás álmokat fúj az alvó gyermekek szobájába. Ő a HABÓ – a Hatalmagos Azonáltal Barátságos Óriás, akit egy éjjel véletlenül meglát egy álmatlanul nézelődő árva lány.
 
Így indul Roald Dahl regényében két főhősünk nem mindennapi barátsága. Idén – a szerző születése 100. évfordulójának emlékére – újra a könyvesboltok polcára került a HABÓ és Szofi találkozásáról szóló meseregény, a mozikban pedig a könyv alapján készített film is.
 

A bársony nyuszi, avagy a játékok életre kelnek

Makkai Kinga  2017.01.07. 17:44
Írta: Margery Williams, illusztrálta: Keszeg Ágnes, fordította: László Noémi. Cerkabella, 2012
Mottó:
"Élünk, míg élünk, de gyermekkorunk/ az Istennél is halhatatlanabb." (Zelk Zoltán)
 
http://keteger.hu/sites/default/files/imagecache/product_full/barsony_nyuszi.jpgNoha a XVIII. századtól egyre nagyobb empátiával közeledtek a felnőttek a gyermekekhez, majd egy századdal később felerősödött a gyermekkor imádata, és annak a felfogásnak az elterjedése, miszerint a gyermekkor felette áll az összes többi emberi életszakasznak,  a XX. század első évtizedeiben lényegesen új szemlélet honosodott meg a korábbi századok gyermekkor-történeti felfogásával szemben. A gyermekkor rendszeres tanulmányozása, az ún. gyermektanulmánynak a XX. század elején történt világmozgalommá szélesedésével egyre szélesebb körökben kezdték a gyermekkornak mint önálló életszakasznak a fontosságát hangsúlyozni.
A fenti tendenciák hatása nemcsak a gyermekkor-kutatás tudományos alapjainak lefektetését sürgette, hanem kedvező feltételeket teremtett a modern gyermekirodalom megszületéséhez. Szinte nincs olyan magyar író, költő a századelőn, akit ne érintett volna meg így vagy úgy a gyermeki lélek, a gyermekkor, és ne érzett volna vágyat annak megragadására, ábrázolására, megörökítésére.

 

A Bölcs Hiánypótló - meseregény

Szőts Katalin  2016.07.10. 01:00
Írta: Békés Pál, illusztrálta: Sajdik Feremc. Móra Könyvkiadó, 124 oldal
 
„Aki többre vágyik, vándorútra kel. Ősi hagyomány…”

S ki ne vágyna többre, vagy valami olyanra, amije már volt, de elveszett, elkopott, azaz hiányzik. S ki más pótolhatná a hiányt, mint a Bölcs Hiánypótló, akiből csak egy van. S ki Ő?

„Varázslóból van kicsi és nagy, erdei és mezei, jó, gonosz, fekete, fehér; belőle viszont egyetlenegy létezik az egész világon, vagyis a világ végén. Ő hiányt pótol. A varázslók, éppen mert sokan vannak, helyettesíthetők. Ám a hiánypótló pótolhatatlan.”

Őhozzá indul a két egymásra találó vándor, Venyige II., a korántsem szőrös rém (aki nyomokban sem szőrös) és Pontos Idő, a bolondóra (akinek nincs időérzéke). Nem tudják, merre kell keresniük a Bölcs Hiánypótló házát, ezért „az ilyen esetekben egyedül helyes megoldást választották: mentek, mentek, mendegéltek.”.
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
 
TÖRTÉNETEK TÉMA SZERINT

1. Állattörténetek 

2. Tündér-varázsmesék 

3. Kalandos történetek

4. Novellisztikus irodalom

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

MONDÓKÁK

 
 
  KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

  KÖNYVAJÁNLÓ

  Babakönyv lapozók  

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

   KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót