OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

SOROZATOK 0-12 ÉVESEKNEK

 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Január
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
OLVASS MAGADNAK!

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

KEZDŐ OLVASÓKNAK

  2018.04.11. 03:39

Olvasástanulás lépésről lépésre

Olvass magadnak! Kezdő olvasóknak

Könyvkultúra  2018.05.22. 16:08
Ha azt akarjuk, hogy rendszeresen olvasó, gondolkodó felnőtt váljon gyermekünkből, akkor korai információéhségét, érdeklődését az olvasás képességének alacsony szintje mellett is fent kell tartanunk. Tény, hogy a tankönyvek nem elégíthetik ki minden gyermek érdeklődését. A beiskolázáskor már határozott különbségek mutatkoznak a gyerekek között. Így a tankönyvet meghaladó érdeklődéseket csak speciálisan kezdő olvasóknak készülő segédkönyvekkel lehet kielégíteni.

A kezdő olvasóknak ajánlható olvasnivaló sokféle formájával találkozunk a világban a tartalom, a terjedelem, az illusztráció milyensége tekintetében. Nálunk, az „Olvass magadnak!” (...eddig mások olvastak fel neked) sorozat l982-es megjelenéséig nem volt múltja az ilyen irodalomnak.

Nyelv és stílus
 

Gondolatok az "Olvass magadnak!" sorozatról (1)

Ligeti Róbert  2012.05.20. 15:28
A gyermekek tekintélyes része már az óvodáskorban gyakorlatot szerez hosszabb lélegzetű mesék és történetek hallgatásában, és hozzászokik az igényesebb szövegekhez. Ez még akkor is igaz, ha tartalmukat kellő mélységben csak többszöri ismétlés után érti meg.

Az első osztályosok legjobb esetben néhány hónapos, kedvezőtlenebb körülmények között egy-két éves tanulás után képesek hasonló terjedelmű és színvonalú szövegeket önállóan olvasni. Törés keletkezik tehát a gyermekek információszerző és - feldolgozó tevékenységében, egy időre távol kerülnek egymástól igényeik és lehetőségeik. 

Át kell hidalnunk ezt a kritikus időszakot, hogy a gyermekek információéhségét, érdeklődését az olvasás képességének alacsony szintje mellett is fenntartsuk.

Csak így érhetjük el, hogy az olvasott információk kellő súlyt nyerjenek.
 

Gondolatok az "Olvass magadnak!" sorozatról (2)

Ligeti Róbert  2012.05.20. 15:33
A szövegnehézség másik, nem kevésbé fontos eleme a szavak hosszúsága. Különösen érvényes ez a magyar nyelvre, ahol a toldalékok, illetve ezek halmozódása nehéz helyzetbe hozza a gyermekeket. Törekedni kell a kezdő olvasóknak szánt szövegekben a szavak hosszúságának csökkentésére:

 

►kerüljük az összetett szavak használatát,

►kerüljük a toldalékok halmozódását,

►úgy fogalmazunk, hogy az igét és igekötőt külön írhassuk,

►az aktív szókincsben található szinonimák közül a rövidebbet választjuk,

a nehezebb (például a mássalhangzó-torlódásos) és a hosszabb szavakat, a tulajdonneveket első megjelenésükkor toldalékok nélkül használjuk.

 

Olvass magadnak! Mesék 1. évfolyam

  2016.02.15. 13:54
A kis formátomú füzetek  meséi könnyen olvashatók, mivel a szövegben olyan szavak és kifejezések fordulnak elő, melyeket a kisiskolások ismernek.
 
Oldalszám/kötet: 40
Tipográfia: 1-3 nagybetűs /14-es nagyságú/ mondattal, 2-es sortávolsággal, egész- és fél oldalas rajzok minden lapon.
 
A gyermekek szívesen színezik ki a rajzokat. Színezés alatt a szöveg állandó jelenléte, látása növeli az olvasás biztonságát.
 

Nagy élményt jelent a kezdő olvasók számára, hogy már egy egész "könyvet" el tudnak olvasni, amely a felolvasótól való függetlenség érzését nyújtja, így erősíti önbizalmukat is.

Részlet a Hófehérkéből:
 

Olvass magadnak! Mesék 2. évfolyam

  2017.06.09. 17:16

  - Csipkerózsika   - Hüvelyk Matyi  Ligeti Róbert - Ludas MatyiLigeti Róbert - Az öreg halász és a felesége

Csipkerózsika,            Hüvelyk Matyi,             Ludas Matyi         Az öreg halász és a felesége
 
Részlet Az öreg halász és a felesége meséből:
 

Olvass magadnak! Mesék 3. évfolyam

  2017.06.09. 17:19
 
 

Olvass magadnak! Mondák, történetek 4. évfolyam

  2016.02.15. 13:55
A betűnagyság nem csökken, marad a nagybetűs szedés, a sortávolság viszont normál lesz.

Ligeti Róbert - A csodaszarvasLigeti Róbert: A kardot válaszd!Ligeti Róbert: A csodatevő király Ligeti Róbert, Tarnóczy Zoltán: A déli harangszó

Ligeti Róbert: A fehér ló mondájaLigeti Róbert: A hollós vezérLigeti Róbert: A második honalapító
 
Ligeti Róbert: Gábor Áron rézágyújaLigeti Róbert: Mátyás király vitéze
 

Olvass magadnak! Mondák, történetek 5. évfolyam

  2016.02.16. 21:34
Ligeti Róbert: Az árvízi hajós  Ligeti Róbert: Az egri vár hőseiLigeti Róbert: Napkelet vándora
 
Ligeti Róbert: Az utolsó budai pasa  Wass Albert: Isten kardjaLigeti Róbert: István király  Ligeti Róbert: Vak Bottyán
 

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót