AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Kiskamaszoknak (9-12)    Csak kamaszoknak
MERT OLVASNI JÓ!
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK
Kolibri Kiadó fényképe.

Gyűjtemények

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. November
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK

Digitális nemzedék konferencia-sorozat

  2017.06.10. 13:51

 

 

Az elmúlt években számos szakmai diskurzus indult a digitális generációk oktatásának és nevelésének témaköréhez kapcsolódóan. A „Digitális nemzedék konferencia” egy olyan szakmai konferenciasorozat, amely pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok párbeszédére teremt lehetőséget, amely párbeszéd keretében azonosítjuk azokat a jelenségeket, amelyek az általunk tanított és nevelt digitális generációra igazak.

A különböző digitális generációkat leíró elméletek egy része meginogni látszik, mások új kategóriákkal bővítik a már kialakult csoportosításokat, de abban mindenki egyetért, hogy a digitális generációkat a korábbiaktól eltérő módszerekkel, más tanári attitűddel, szemléletváltással kell tanítani és nevelni.

A konferencia-sorozat sokak számára értékes elméleti előadásokat és gyakorlati bemutatókat, műhelyeket kínált, melyekről év szerinti olvashatunk beszámolókat ebben a rovatban - s kattintással mehetünk át a Digitális Pedagógus rovatba.
 

2016/ “Digitális lábnyomok – Digitális mérföldkövek”

  2017.06.10. 16:08

Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-s szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.

A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:

  • Melyek az elmúlt öt év legfontosabb digitális mérföldkövei?
  • Milyen digitális lábnyomokat hagytunk magunk után az elmúlt időszakban?
  • Merre tovább? – Hová vezet ez az út?
  • Melyek a helyes irányok, jó megoldások, gyakorlatok?
  • Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban, melyek a hagyományosan megőrzendő, illetve a változások által megkívánt új elemei?
  • Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma, milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola?
  • Milyen ismeretekkel, képességekkel és attitűdökkel (kompetenciákkal) rendelkezzenek a pedagógusoknak ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos információfeldolgozói, -közvetítői, tanítói és nevelői legyenek, képesek legyenek érdemben hatni a digitális kor megváltozott, de semmiképpen sem homogénnek tekinthető nemzedékére?

Konferenciakötet

 

2016/ Prezentációk

  2017.06.10. 16:09
Reflexiók az elmúlt öt évről, a digitális pedagógia világából

Gyarmathy Éva: Túlélő felszerelés a 21. századhoz – avagy az iskola küzdelme a 2-es szinten

Turcsányi-Szabó Márta:  “Kell-e? Miért? Hogyan? – Az elmúlt évek változó kérdései a digitális pedagógiában” 

Szekszárdi Júlia:   Kimerészkedés a komfortzónából – a nevelés esélyei 

Rab Árpád: Oktatás. Forradalmak. Újraprogramozott agyak és újragondolt tanulás a digitális kultúrában

 
Szekciófoglalkozások és prezentációk
Digitális család, avagy hogyan éljünk együtt békében az okoseszközökkel?
 

2015/ Átjárható utak – párbeszéd és tanulás a digitális kultúrában

  2017.06.10. 16:06
Idei konferenciánk célja, hogy megismerjük, megértsük tanulóinkat és önmagunkat is a digitális világban. Változik-e a szerepe a családnak, a pedagógusoknak az információs társadalomban? Hogyan modernizálható a tudásátadás, melyek a 21. század motivációs stratégiái? Mi érdekli a legfiatalabbakat és milyen kultúrát építenek maguk köré? – tesszük fel a kérdéseket. Hisszük, hogy utat találhatunk minden fiatal felé, ha megfelelően közelítünk, kellő tudással és nyitottsággal.

A Digitális nemzedék konferencia 2015 kiemelt témakörei:

- Az ismeretszerzés és ismeretátadás új formái az információs társadalomban

- A modern kommunikációs eszközök alkalmazásának pszichológiai hatásai

- Új trendek az oktatásban: játékosítás (gamifikáció) és tabletek az iskolában

- Az IKT-eszközökkel támogatott tanulást, tanítást segítő módszerek a gyakorlatban
 

2015/ Előadások

  2017.06.10. 16:07
 
 
 
 
 
 
 
 

2014/ Tények és tévhitek

  2017.06.10. 15:10
http://oktinf.elte.hu/itok/wp-content/uploads/2013/01/digikonf.pngA 2014-es konferencia fókuszában azok a társadalomban, a hétköznapi gondolkodásban fellelhető, a digitális generációval és a digitális környezettel kapcsolatos hiedelmek állnak, amelyek sokszor nem teszik lehetővé egy reális helyzetkép felismerését, feltárását, és így a jó példák adaptálását.

A konferencián tényekkel, kutatási eredményekkel, jó gyakorlatokkal alátámasztva szeretnénk megcáfolni ezeket a tévhiteket, és adott esetben rámutatni a digitális generáció és az IKT eszközök sokkal árnyaltabb és pozitívabb viszonyára.

Konferenciakötet>

A „Digitális nemzedék konferencia 2014” kiemelt témakörei:
 

2014/ Prezentációk

  2017.06.10. 15:39
Plenáris előadások

Médiapolisz lakói

Antalóczy Tímea – Pörczi Zsuzsanna: Connected – a folytonos jelenlét temészete
 

2013/ Konferencia az ELTE PPK-n

  2013.03.20. 00:38

Hello Digitális Nemzedék!

 

Mit gondoltak korábban és mit mondanak manapság a kutatók a digitális nemzedékről?

Hogyan gondolkodnak a nemzedék tagjai, és vajon hogyan változtatnak a tanárok a módszereiken a digitális kor beköszöntével?

 

Az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán rendezett második Digitális Nemzedék Konferencia 2013. március 2-án többek közt ezekre a kérdésekre kereste a választ. Az érdekes plenáris előadások után bekukkantottunk a Sulinet projektjeibe és a magyartanárok workshopjába is, hogy meglássuk, hogyan fogadják ők a digitális nemzedék tagjait.

Átfogó képet kaphattunk arról, mit értünk digitális nemzedék alatt, milyen kutatások voltak már erre irányulóan, majd az Y-generáció tagjai is bemutatták saját elképzeléseiket. A plenáris előadások sora pedig egy tudományos igényű áttekintéssel zárult a rajzfilmfigurák változásának áttekintése kapcsán.

 

2013/ A konferencia programja

  2013.03.24. 17:02
A „Digitális nemzedék konferencia” egy olyan szakmai konferenciasorozat, amely pedagógusok, oktatáskutatók, nevelésszociológusok, pszichológusok, szociális szakemberek, szülők és leendő tanárok párbeszédére teremt lehetőséget, amely párbeszéd keretében azonosítjuk azokat a jelenségeket, amelyek az általunk tanított és nevelt digitális generációra igazak.
Délutáni szekciók:
 

2013/ Ez történt a konferencián

  2013.03.24. 16:46

 

 Cikkek - beszámolók

 

2013/ Digitális nemzedék – szociálpszichológiai szemszögből

Ujhelyi Adrienn  2013.03.20. 00:25

A digitális identitás kutatásának egyik érdekes pontja, hogy bár a játékokban bárki bőrébe bújhatnánk, mi mégis első sorban olyan avatart hozunk létre, amilyenek mi vagyunk. A közösségi médiában viszont általában más képet szeretnénk mutatni magunkról (pl. Facebook képeken), mint mások rólunk.

 

A digitális világnak ez az egyik jellegzetessége, hogy mások is befolyásolhatják a rólunk kialakult képet, például ha Facebookon a mi idővonalunkra töltenek fel fotókat.

 

2012/ A 2012-es konferenciáról

  2017.06.10. 14:00

Az iskolákban és azok környékén rengeteget emlegetik a motiválatlan diákokat, az eszköztelen és tehetetlen tanárokat, az értékek válságát: feltételezésünk szerint a problémák egyik gyökere, hogy a felnőtt világ, ezen belül a pedagógusok sem számolnak azokkal a körülményekkel, amelyek között a most felnövekvő fiatalok szocializálódnak, és amelyek alapjaiban változtatják meg agyműködésüket, gondolkodásukat, viselkedésüket. Véleményünk szerint, ha sikerül tudatosítani a napjainkban zajló változások lényegét, ezek visszavonhatatlan hatását a társadalom egészére s ezen belül hangsúlyosan a fiatalokra, javulnak az oktató és nevelő munka esélyei. Számos elméleti tudás, kutatási eredmény és napi tapasztalat segít megalapozni a témáról való együttes gondolkodást.

Rendezvényünkön ezekről kívánjuk tájékoztatni, valamint szakmai diskurzusra késztetni a résztvevőket.
A konferencia kiemelt témakörei:
 

2012/ Konferencia a netgenerációról - beszámoló

  2017.06.10. 13:33
Egy 2010-ben készült felmérés  szerint az akkori 9–10 éves gyerekek átlagosan 7 éves koruk körül kezdik el önállóan használni az internetet. A néhány évvel idősebbek esetében mindez még a 10. életévük körül következett be, de az általános tendenciákat figyelve hamar el fogunk jutni a 4-5 éves korhoz.

Ezen lehet szörnyülködni, és szitokszóként használni a „digitális bennszülött” kifejezést, vagy tényként elfogadni, és megvizsgálni, mivel is járnak ezek a változások. A Digitális nemzedék című konferencia szervezői (az ELTE PPK Iskolapedagógiai Központ, a Magyartanárok Egyesülete és az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete szerencsére ez utóbbit választották, és a résztvevők egy kivételesen izgalmas előadás-sorozatot hallhattak 2012. FEBRUÁR 11-én.

A konferencia elsődleges célja az volt, hogy a segítségünkre legyen abban, hogy megérthessük, mitől és miben más az úgynevezett netgeneráció.
 

2012/ Gyarmathy Éva pszichológus

Széni Katalin  2017.06.10. 14:52
Gyarmathy Éva (Gyarmathy Éva)
A műveltség nem ötezer kötetes könyvtár
 
Ki van kulturális lemaradásban?
Mit tanulhatnak a felnőttek a ma felnövekvő nemzedékektől? És mi az, amit nekik kellene feltétlenül megtanulniuk?
 
Többek között ezekről a kérdésekről faggattuk Gyarmathy Éva pszichológust.

Miközben a felnőtt-társadalom úgy tekint magára, mint a tudás egyedüli birtokosára, ön a Digitális nemzedék című konferencián arra próbálta felhívni a figyelmet, hogy talán lenne mit tanulni a fiatalabb generációktól.

Mi az, amiben érdemes lenne odafigyelnünk rájuk?
 

2012/ Tari Annamária pszichoterapeuta

Széni Katalin  2017.06.10. 14:28
Túl korán válnak felnőttessé
 
Igaz-e, hogy érettebbek a mai gyerekek az őket megelőző nemzedékekhez képest?
Hogyan befolyásolják felnövekedésüket az őket körülvevő digitális eszközök?
Miben mások az ő problémáik?

Többek között ezekről a kérdésekről beszélgettünk Tari Annamária pszichoterapeutával, a tavaly decemberben megjelent Z generáció című könyv szerzőjével.

Ennek a nemzedéknek a társas viselkedésében meghatározó szerepet töltenek be a különböző digitális kütyük.

Miért olyan nehéz számukra elszakadni ezektől a tárgyaktól?
 

2012/ Mailáth Nóra pszichológus

Széni Katalin  2017.06.10. 14:13
Magukat vigasztalják
 
Másképp játszanak, olvasnak, tanulnak a mai gyerekek?
Mitől és miben különböznek az előző generációtól?

Ezekről a kérdésekről faggattuk Mailáth Nóra pszichológust, a közelmúltban megrendezett Digitális nemzedék című konferencia egyik előadóját.

A pszichológia már régóta beszél arról, mennyi mindent megmutat, hogyan játszik egy gyerek. Milyen tapasztalataid vannak ezen a téren? Miben mások a Z generációs gyerekek játékai?
 

 
TÖRTÉNETEK TÉMA SZERINT

1. Állattörténetek 

2. Tündér-varázsmesék 

3. Kalandos történetek

4. Novellisztikus irodalom

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót