OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK : 2016/ Prezentációk

2016/ Prezentációk

  2017.06.10. 16:09

Reflexiók az elmúlt öt évről, a digitális pedagógia világából

Gyarmathy Éva: Túlélő felszerelés a 21. századhoz – avagy az iskola küzdelme a 2-es szinten

Turcsányi-Szabó Márta:  “Kell-e? Miért? Hogyan? – Az elmúlt évek változó kérdései a digitális pedagógiában” 

Szekszárdi Júlia:   Kimerészkedés a komfortzónából – a nevelés esélyei 

Rab Árpád: Oktatás. Forradalmak. Újraprogramozott agyak és újragondolt tanulás a digitális kultúrában

 
Szekciófoglalkozások és prezentációk
Digitális család, avagy hogyan éljünk együtt békében az okoseszközökkel?

 

Tímár Borbála: A szülő szerepe a digitális médiatudatosságra nevelésben
Baracsi Katalin – Fülöp Hajnalka:  Milyen a jó digitális szülő? Mit kell tudni, tenni a digitális szülőnek?
Faragó Judit: A digitális világ kihívásai a születéstől a felnőtté válásig
Bereczki Enikő: “Helikopterszülők, drónszülők…szülői útkeresések a digitális korban”

I/2. Tudásmegosztás és kollaboratív tanulás online pedagógus közösségekben: az együttműködés motivációi és színterei

Tóth-Pjeczka Kata: Az együttműködéstől a kollaboratív tanulásig
Fehér Péter – Aknai Dóra Orsolya, IKT MasterMinds Kutatócsoport: Online tanári közösségek
További meghívott vendégek: Szekszárdi Júlia (Osztályfőnökök Országos Egyesülete), Barbarics Márta (Gamification a magyar oktatásban), Fegyverneki Gergő (Online tanári)

I/3. IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Digitális Módszertár ( digitalismodszertar.tka.hu ), a díjazottak jógyakorlat bemutatói)

Csókási Tibor: Virtuális kooperatív csoportmunka – 8. osztályban, tanév végén
Tusorné Fekete Éva: Digitális irodák
Balássy Dávid: Kalandozások Ruminivel
Antaliné Miss Lilla: Egri csillagok- Z generációra hangszerelve
Dénesné Szak Andrea: Ki vagyok a végén?

I/4. Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesületének szekciója – Tehetséggondozás informatikával a XXI. sz. kihívásai közben

Kőrösné Mikis Márta: Ne programozzuk a gyereket!” – Papertre, a Logo atyjára emlékezünk
Fülöp Márta Marianna: IKT alapú tehetséggondozó projekt blended tanulással
Lucza László:
Egri, kaposvári, szentesi műhelyek projektmunkája Pro Robottal az ISZE Tehetségpontban
Kőteleki Andrea Éva: Unplugged játékok, játékos programozás
Kardos Milán, Sárközi Balázs, Tauber Ákos, Tauber Norbert: „A jövő mérnökei már az iskolapadokban vannak és LEGOznak”

I/5. Digitális Témahét – Digitális projektpedagógia a gyakorlatban I.

Tisza Géza: A jövő iskolája a jelen diákjainak – a Digitális Témahét helye és szerepe a köznevelésben
Tóth Éva: Csonka Fashion Days – DTH a szakiskolában
Bognár Amália: 4 nap alatt a Föld körül, avagy a hidegháborús kémek nyomában
Tóth-Mózer Szilvia: Mesés filmszemle – segítő beszélgetés bemutatása animációs filmeken

I/6. Programozás a közoktatásban

Nádori Gergely: Datalogger készítése házilag
Tilmann Hanna, Fatér Anna: Művészet és tudomány workshopok kisiskolásoknak
Pásztor Judit: Moduláris informatika tanterv
Nádori Jakab: Wolfram Language egy szimbolikus programnyelv
Slezák Ádám: LEGO verseny
Tisza Géza: Micro:bit programozás

 

Szekciófoglalkozások/II.

II/1. Mobil eszközök alkalmazása az oktatásban

Czékmán Balázs: Igy használjuk mi! – Tabletek oktatási célú alkalmazása a kispesti Puskás Általános Iskolában
Aknai Dóra Orsolya: Értelmi sérült diákok fejlesztése táblagép alkalmazásával
Fehér Péter – Czékmán Balázs – Aknai Dóra Orsolya – Fegyverneki Gergő: Kiterjesztett valóság alkalmazások használata tanórai keretben
Fehér Péter: Digitális történetmesélés kiterjesztett valóság alkalmazások segítségével – Digitális mesefal építése

II/2. Digitális írástudás

Ostorics László: Digitális egyenlőtlenségek. Mit mutatnak a nemzetközi tanulói mérések?
Rausch Attila: Lehetőségek és kihívások a számolási készségek online mérésében

II/3. IKT-eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Digitális Módszertár (digitalismodszertar.tka.hu), a díjazott, illetve oklevéllel elismert pedagógusok jógyakorlat bemutatói)

Éder Márta: Nép(Dia)Dal Projekt
Kiss Mónika: MajmoZoo
Kondorné Peidl Borbála: Gamifikációs lehetőségek Madách Az ember tragédiája című művének tanításában
Csikó Szilvia: Sem emlék, sem varázslat – A XX. századi totális diktatúrák jellemzőinek feldolgozása  az On the Spot kerettörténet és  a digitális történetmesélés módszerével
Ujhelyiné Szeverényi Irma: Az Anyahajón evezve

II/4. Digitális Témahét –  Digitális projektpedagógia a gyakorlatban II.

Nádori Gergely: Digitális időszalag a folyosón
Jánossy Zsolt: Világos?!… – (Nem csak) egy természettudományos projekt története
Nemes-Nagy Erika: Mit rejt az emberi test?
Főző Attila László: Nem mind projekt, ami rémlik!

II/5. A digitális nemzedék és a film

Kovács Gellért: A filmnézési szokások változásai a 21. században
Erdős Emese: Mit tud és mit tanít manapság a Suli-Mozi?
Veszprémi Attila: Eltűnés és előtűnés a digitális korszak mozgóképeiben

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót