AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK: Nyomozós történetek (150)     ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Csak kamaszoknak
MIT OLVASSUNK?

 

 
VÁR A KÖNYVTÁR

Gyermekirodalom-filmadaptáció

 
KLASSZIKUSOK

Gyűjtemények

NÉPMESEKINCSTÁR 1-4.

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIA

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

2012/ Konferencia programja

  2017.06.10. 18:49

 

 

 
Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-ás szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.
 
A pedagógus szerepét az információs társadalomban újra kell értelmeznünk: a korábbi szerepfelfogások és elvárások mellett megjelennek újak, amelyekkel azelőtt nem szembesülhettünk. A tanár többé nem jelenhet meg az osztályban a tudás és az információk egyedüli és kizárólagos forrásaként, és nem csupán az iskola falain belül tanulhatnak a diákok.
A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:
 

2012/ „Mentés másként”, avagy mi kerüljön a jövő digitális iskolatáskájába?

Fűzfa Balázs - irodalomtörténész   2017.06.10. 19:44
Ön az alábbiakban kibővített hozzászólásokat olvashat a Digitális pedagógus-konferencia résztvevőinek kerekasztal-beszélgetéséből. A szervezők kérésére a kerekasztal megszólalói röviden összefoglalják, amit a konferencián elmondtak, illetve amit még elmondtak volna, ha hosszabb idő áll a rendelkezésükre. Az egyes „kiselőadás”-ok szövegei folyamatosan kerülnek fel a honlapra (terveink szerint hetente).
 
MENTÉS MÁSKÉNT, avagy mit pakoljunk bele a jövő digitális iskolatáskájába – hangzott a beszélgetés címe, mely ezúttal elsősorban nem a WORD szövegszerkesztő program legismertebb parancsára utalt, hanem egy Titanic-párhuzamra. Mégpedig arra, hogy szeretnénk, ha a digitalizációs paradigmaváltás az iskola világában nem olyan szerencsétlen mentési módszerekkel zajlana, mint amilyenek a Titanic tragikus kísérletei voltak – éppen száz évvel ezelőtt –, hanem olyan értékőrzés lenne e mostani, amely minél többet tud átvinni a múlt kultúrájából a jövő kultúrájába (lásd erről György Péter gondolatait!).
 

2013/ Online közösséges működése, működtettése

  2017.06.10. 20:11
http://virtuallydoneinfo.files.wordpress.com/2012/07/1055900_medium-1.jpg
Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma? Milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola? Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban? Többek között ezekre a kérdésekre igyekszik választ adni a 2013. május 25-én (szombat), az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán (1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27.) megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencia 2013.
 
Az információs és kommunikációs technológiák használata áthatja a mindennapjainkat, jelentősen befolyásolva az olvasási, a kommunikációs és nem utolsó sorban a tanulási szokásainkat. A tanulási szokások megváltozása elengedhetetlenné teszi a pedagógusok szerepének átgondolását, újraértelmezését, hiszen a digitális generációk tanítói és nevelői számtalan olyan kérdéssel és kihívással találkoznak, amelyek az infokommunikációs eszközök és a web2.0-s szolgáltatások használatára vezethetőek vissza.
 

2013/ Prezentációk

  2017.06.10. 20:26
Plenáris előadások:

Szekcióelőadások:

IKT eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei 1.

Guba András: Helyünk a világegyetemben (IKT eszközökkel támogatott témakör 9. évfolyamon földrajz tantárgyból)
Tóthné Bán Gyöngyi: A Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában (Hogyan segítheti egy online videóprogram a gyerekek nyelvtanulását?)
Egri Józsefné: Szavak nélkül (Kreatív történetalkotás és feldolgozás IKT eszközök bevonásával)
Várnai Tímea: “Kreatív Internet” angol órán (Személyre szabott internet funkciók a tanulási-tanítási folyamat szolgálatában digitális bennszülöttek számára)
Laczkó Mária: Mobiltelefon a magyar órán? (Az okostelefonok a hangtan és a helyesírás tanításában/tanulásában)
 

2014/ „Már csak a változás állandó, vagy még az sem?”

  2017.06.10. 21:06
A rohamos változások közepette egy szó biztosan elavult, és ez az "elavul" szó – írja a rendezvénysorozat egyik állandó szereplője: Gyarmathy Éva. Vele együtt tesszük fel mi is a kérdést: hogy  ma „már csak a változás állandó, vagy még az sem?”
 
Nem véletlenül lett ez a felvetés a 3. Digitális Pedagógus Konferencia alcíme is. Hiszen éppen a folyamatos változások, és az ezekre adandó érvényes reflexiók szükségessége ösztönöz bennünket arra, hogy újra meg újra összehívjuk a digitális világ pedagógiájának elméletével és gyakorlatával foglalkozó konferenciát.
 

2014/ Előadások

  2017.06.10. 21:29

 

Gyarmathy Éva: A kis kiborgok és a kritikai gondolkodás (30 perc)

 

 

Koren Balázs: Okostelefonok az oktatásban (28 perc)

 

 

2015/ “Követjük vagy irányítjuk a változást?”

  2017.06.10. 21:53
Digitális pedagógus konferencia fényképe.
Program
  10:20-10:50 Sallai Éva: Változik-e, aminek változnia kellene?
  10:50-11:20 Rab Árpád: A diák dolga – kulturális forgatókönyvek
  11:20-11:50 Király Sándor: Hatékonyabb oktatás digitális környezettel
11:50-12:10
(Aula)
  Digitális Pedagógus Díj 2015 – A Tempus Közalapítvány Digitális Módszertárának díjátadója - A díjat átadja: Tordai Péter, igazgató
 

2015/ Prezentációk

  2017.06.10. 22:13
Plenáris előadások

Szekciófoglalkozások/I.

1. Inklúzió alternatív médiával I.

 
2. Lehet más a nyelvtanóra? – Kihívások a digitális nemzedék anyanyelvi nevelésében
 

2015/ Beszámoló

Tóth Teréz  2017.06.10. 23:08
Erős üzenetek

A digitalizációval kapcsolatos – sok esetben gyártók és forgalmazók által vezérelt és jóváhagyott üzeneteket hordozó – prezentációk visszatérő idegesítő eleme a gép fölé hajoló osztályteremnyi gyerek látványa. A képernyőn kiskacsák úsznak vagy éppen csipogó-villogó-szikrázó-éneklő és kérésünkre akár még pozitív fídbekket is gyártó programelemek jelennek meg, illusztrálandó, hogy a digitális natív nemzedék már más (értsd: igényesebb, vizuálisabb, okosabb és a virtuális térben jobban tájékozódó), mint digitális bevándorló szüleik és tanáraik (értsd: lemaradt, „szövegelőbb”, frontális, ügyetlenebb és elveszett).

A prezentációkból, persze, rendre kimaradnak maguk a gyerekek, úgy is, mint egyéniségek, és úgy is, mint közösségük tagjai – viszont egyértelműnek tetszik, hogy az applikáció, a rendszer, az eszköz és a kapcsolat (ilyenkor értsd: internet) az innováció, a kreativitás és a modernitás csimborasszója.

Nos, a Digitális Pedagógus Konferencia után – remélhetőleg – az üzleti szféra szereplőinek revideálniuk kell a fenti marketingstratégiát. Végre úgy tűnik, a pedagógusok és szakértők Magyarországon is elhiszik újra, hogy a virtuális térből ki kell lépni, ha élő, érző, gondolkodó és cselekvő, akarattal, szenvedéllyel élő gyerekekkel foglalkoznak. Ne csak a gyerek avatárja győzze le a gonoszt, ő maga váljon hőssé!
 

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
Itt az idő
 
GYERMEKTÉMÁK
 

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót