OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIA
DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIA : 2013/ Online közösséges működése, működtettése

2013/ Online közösséges működése, működtettése

  2017.06.10. 20:11

http://virtuallydoneinfo.files.wordpress.com/2012/07/1055900_medium-1.jpg
Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma? Milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola? Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban? Többek között ezekre a kérdésekre igyekszik választ adni a 2013. május 25-én (szombat), az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karán (1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27.) megrendezésre kerülő Digitális pedagógus konferencia 2013.
 
Az információs és kommunikációs technológiák használata áthatja a mindennapjainkat, jelentősen befolyásolva az olvasási, a kommunikációs és nem utolsó sorban a tanulási szokásainkat. A tanulási szokások megváltozása elengedhetetlenné teszi a pedagógusok szerepének átgondolását, újraértelmezését, hiszen a digitális generációk tanítói és nevelői számtalan olyan kérdéssel és kihívással találkoznak, amelyek az infokommunikációs eszközök és a web2.0-s szolgáltatások használatára vezethetőek vissza.

 

A Digitális pedagógus konferencia 2013 keretében megrendezésre kerülő plenáris előadások és szekciófoglalkozások az új kihívások megfogalmazása mellett arra is választ adnak, hogy milyen ismeretekkel, képességekkel és kompetenciákkal kell egy pedagógusnak rendelkeznie ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos közvetítője, tanítója, nevelője legyen.

Napjaink egyik égető kérdése, hogy milyen tudást közvetítsen az iskola, mi a műveltség aktuális tartalma, mire nyitottak a mai diákok, illetve hogyan motiválhatók arra, hogy befogadják a tanárok által közvetített tartalmakat. Ezért is döntöttünk úgy, hogy ez a kérdéskör lesz a kerekasztal-beszélgetés témája. A beszélgetés során a következő szakemberek ütköztetik a véleményüket: Bácsi János, iskolaigazgató, Gergelyi Katalin, tanár, Gyarmathy Éva, pszichológus, Knausz Imre és Nahalka István, pedagógusok, egyetemi oktatók. A beszélgetést vezeti: Szivák Judit, egyetemi oktató.

Buda András nyitóelőadásában szó lesz – többek között – a „digitális bevándorlók” közismert fogalmának meghaladásáról, illetve differenciálásáról, hiszen kutatási eredményei alapján elmondható, hogy ma léteznek digitális remeték, digitális felfedezők, digitális nomádok, digitális honfoglalók, digitális vándorok. A digitális bevándorlók csoportja egyáltalán nem homogén, sőt nem is csak az egészen ifjú nemzedék sorolható a valamelyik digitális jelzővel ellátott csoportba. Ez önmagában is komoly kihívások elé állítja a (digitális?) pedagógusokat, s akkor még nem szóltunk arról a nagy létszámú társadalmi csoportról, amelyiket akár digitális leszakadónak is nevezhetünk.

A konferencián nagy örömünkre a TanárBlogot működtető csapat két képviselője (Prievara Tibor és Nádori Gergely) is jelen lesz, előadást és szekciókat is tartanak a 21. századi pedagógia gyakorlatáról. A legnagyobb módszertani portál hetedik éve működik naprakész információkkal, ötletekkel, továbbképzésekkel a magyar pedagógusok életében, vitathatatlan népszerűségüket igazolja a napi 2 ezer látogató. Prievara Tibor az online közösségekről, Nádori Gergely pedig a természettudományos tárgyak tanításában alkalmazható IKT-s módszerekről vezet szekciót.

Plenáris előadást tart a konferencián Veszelszki Ágnes, a Netszótár szerkesztője, aki a digitális nyelvhasználatról beszél. A Netszótár, amelyről a Digitális nemzedék konferencia 2013 egyik szekciójában hangzott el egy igen érdekes előadás, a digitális (magán)kommunikáció szókészletének új feldolgozása. A folyamatosan változó és bővülő szótári elemeket több mint két év munkával az ELTE BTK-n működő Kommunikáció: internet és média műhely tagjai rendezték kötetté (Eötvös Kiadó, 2012).

A tanulás új felfogásában és gyakorlatában a tudásmegosztás szerepéről, az oktatás szereplői közötti párbeszéd, az egymástól való tanulás fontosságáról beszél plenáris előadásában B. Tier Noémi, a Tempus Közalapítvány Tudásmenedzsment csoportjának munkatársa, kiemelve ebben a folyamatban a pedagógusok kulcsfontosságú szerepét. Az elmúlt években az egész életen át tartó tanulási programokban felhalmozódott tudás és tapasztalat visszaforgatása számos, a napi pedagógiai gyakorlatot támogató jó példát hívott életre, a pedagógusok által írt Módszertani ötletgyűjteménytől  a konferencián bemutatott Digitális Módszertárig. Az itt lévő, pedagógusok által feltöltött ötletek a tanulást támogató előnyök felismerésére fókuszálva az IKT eszközök kreatív használatát, azok tanórai vagy tanórán kívüli alkalmazását mutatják be számtalan módszertani ötleten keresztül. A plenáris előadás keretében egy rövid díjátadóra is sor kerül, a kiemelkedő ötletek feltöltői Digitális Pedagógus Díjat kapnak. A díjazott ötletek a délután folyamán Ollé János vezetésével két szekcióban is bemutatkoznak.

A digitális nemzedék megváltozott képességeinek fejlesztését segítik azok a módszerek, amelyekkel a Gyarmathy Éva által vezetett beszédes című „Szirtek és szakadékok között járunk” szekció foglalkozik. Jelen lesz heterogén csoportokkal komoly eredményeket elérő hejőkeresztúri iskola igazgatója Kovácsné Nagy Emese, és elfogadta meghívásunkat Polgár Judit, világhírű sakkozó, aki speciális tananyagot dolgozott ki a sakkal történő fejlesztésre. Az egyre szélesebb körben terjedő tananyag a digitális generáció egyik gyenge oldalát, a rendszerben való gondolkodást hivatott erősíteni.

Külön munkacsoport szerveződik az óvodában és az alapozó szakaszban bevált jó gyakorlatok, módszerek bemutatására (Tarné Éder Marianna moderálásával).

„Tények és kamuk” címet viseli az a szekció, ahol bemutatásra kerül a Történelemtanárok Egylete által létrehozott, a történelmi tévhitek eloszlatását célzó nagysikerű „Tényleg!?” portál. Ugyanebben a munkacsoportban hangzik el előadás arról, hogy miként alkalmazhatók az USC Soá Alapítvány által felvett videó-interjúk az iskolai oktatásban. A szekciót Kopcsik István vezeti. A két bemutatóhoz kapcsolódó vita (Miklósi László moderálásával) az internet használatával kapcsolatos lehetőségeket és buktatókat próbálja majd számba venni.

A Mozaik Kiadó (a konferencia egyik támogatója) egy szekciófoglalkozás keretében mutatja be integrált digitális oktatási rendszerét (Merényi László), s a bemutatóhoz a módszeregyüttes iskolai gyakorlatban történő beválását igazoló pedagógusi tapasztalatok is kapcsolódnak.

Napjaink történéseiből kiemelkedik az információs és kommunikációs technológiák egyre meghatározóbb szerepe, éppen ezért célszerű megvizsgálni, vajon az új eszközök, lehetőségek hogyan segíthetnék elő az ideálishoz közelítő iskola megalkotását. A Buda András által moderált Vágyaink iskolája című szekció két pályázat, a Debreceni Egyetem Neveléstudományok Intézete által szervezett „Változó iskola” esszé/novellaíró pályázat és az X Kommunikációs Központ által meghirdetett “Lájksuli”pályázat résztvevői, szervezői segítségével igyekszik megválaszolni a kérdést.

A konferencián mutatjuk be a Digitális de_generáció című gyűjteményes kötet új, bővített és átdolgozott kiadását (szerkesztők: Szekszárdi Júlia, Lévai Dóra és Tóth-Mózer Szilvia, kiadja az Underground Kiadó), amelyben már a  Digitális pedagógus konferencia 2012, valamint a Digitális nemzedék konferencia 2013 keretében elhangzott előadások anyaga is olvasható lesz.

Program

Digitális pedagógus konferencia 2013
2013. május 25-e, 9:00-17:30-ig, ELTE PPK

9:00-10:00   Regisztráció
10:00-10:15 (Aula)   Megnyitó, dékáni köszöntő
10:20-11:50 (Aula)   Plenáris előadások
  10:20-10:50 Buda András: Pedagógusok az információs társadalomban
  10:50-11:20 Veszelszki Ágnes: Digitális pedagógus – digitális nyelvhasználat?
  11:20-11:50 Prievara Tibor: 21. századi pedagógia a gyakorlatban
  11:50-12:20 B. Tier Noémi: Kreatív tudásmegosztás – Ötletbörzétől a Digitális Módszertárig
12:20-12:30 (Aula)   Digitális de_generáció c. könyv könyvbemutatója
12:30-13:00   Ebédszünet
13:00-14:00 (Aula)   “Műveltség és tudásépítés a digitális korban” – kerekasztal beszélgetés
(Bácsi János, Gergelyi Katalin, Gyarmathy Éva, Knausz Imre)
Moderátor: Szivák Judit
14:15-15:45   Szekciófoglalkozások/1.
  IKT eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Kazy 214.)
Szekcióvezető: Ollé János
    Guba András: Helyünk a világegyetemben (IKT eszközökkel támogatott témakör 9. évfolyamon földrajz tantárgyból)
    Tóthné Bán Gyöngyi: A Skype motivációs szerepe az idegen nyelv tanulásában (Hogyan segítheti egy online videóprogram a gyerekek nyelvtanulását?)
    Egri Józsefné: Szavak nélkül (Kreatív történetalkotás és feldolgozás IKT eszközök bevonásával)
    Várnai Tímea: “Kreatív Internet” angol órán (Személyre szabott internet funkciók a tanulási-tanítási folyamat szolgálatában digitális bennszülöttek számára)
    Laczkó Mária: Mobiltelefon a magyar órán? (Az okostelefonok a hangtan és a helyesírás tanításában/tanulásában)
  Online közösségek (Kazy 305.)
Szekcióvezető: Prievara Tibor
    Bedő Andrea – Tóth Klára: Online közösségek működése, működtetése
    Bedő Ferenc: Virtuális közösségek tanároknak és diákoknak egy sokat tudó keretrendszerrel
    StudentsMeet — kutatás, innováció, 21. századi képességek a gyakorlatban. Diákok rövid előadásai
  A digitális bennszülöttek képességei: szirtek és szakadékok között járunk (Kazy 115.)
Szekcióvezető: Gyarmathy Éva
    Gyarmathy Éva: Problémafelvetés – társas és önálló tanulás a digitális korban, bevált gondolkodásfejlesztési módszerek
    Kovácsné Nagy Emese: A Hejőkeresztúri Modell – a tanulói aktivitás és a társas kapcsolatok erősítése heterogén csoportokban
    Polgár Judit: A rendszerben való gondolkodás fejlesztése a sakk segítségével (eszközök, módszerek , gyakorlati tapasztalatok)
  “Vágyaink iskolája” (Kazy 407.)
Milyen legyen az iskola a pedagógusok szerint, és mire vágynak a diákok? Interaktív beszélgetés a “Változó iskola” és a “Lájksuli” pályázatok résztvevőivel, szervezőivel.
A beszélgetést vezeti: Buda András
  Digitális osztályterem – jó gyakorlatok az alapozó szakaszban (Kazy 113.)
Szekcióvezető: Tarné Éder Marianna
    Ujhelyiné Szeverényi Irma: Örömpedagógia – Egyéni fejlesztés a 21. század osztálytermében
    Benedekné Fekete Hajnalka: IKT tanulókör kisiskolásoknak
    Haba Anikó: Versike program
    Nagy Ildikó: Játékos tevékenységek interaktív táblán az óvodában
    Kis Anita: IKT-s élet digitális tábla nélkül
    Vindics Péterné: Digitális tananyagok, digitális tábla nélkül
16:00-17:30   Szekciófoglalkozások/2.
  IKT eszközök kreatív használata – pedagógusok digitális módszertani ötletei (Kazy 214.)
Szekcióvezető: Ollé János
    Tarczal-Márta Edit: A Magyar Nyelv Napja (XXI. századi képességek fejlesztése 5. osztályban google dokumentumok segítségével, virtuális osztályteremben)
    Vit Olivér: Budapest a térképasztalon – a történelem viharában (Önálló tananyagformálás – diákok terepmunkáján alapuló interaktív térképek tervezése)
    Csobánka Zsuzsa: Semmi (Kortárs irodalom feldolgozása IKT eszközökkel és projektmódszerrel)
    Nagy Ildikó Mária, Ujhelyiné Szeverényi Irma: Egyszerű és nagyszerű (Élménypillanatok a muzsikában IKT eszközökkel támogatott tehetséggondozás az óvodai és gyógypedagógiai nevelésben)
    Tóth Anna: Projektmunka a kémiaórán – a levegő témakör feldolgozása (Tanulás digitális osztályteremben – a kooperáció egy lehetséges példája)
  Kísérletek környező világunk megismerésére és megértésére (Kazy 113.)
Szekcióvezető: Nádori Gergely
    Rudas Anita, Szabadi Zoltán: Zöld kémiaóra IKT eszközökkel
    Härtlein Károly: Digitális fizika
    Koren Balázs: GeoGebra, a látható matematika
    Piláth Károly: Filléres mérések IKT eszközökkel a fizikaórán
  Tények és kamuk – történelem, társadalom, internet (Kazy 305.)
Szekcióvezető: Kopcsik István
    Miklósi László: Tényleg!(?) egy új internetes portál
    Farkas Kinga Ágnes: Videointerjúk az oktatásban
    Lehetőségek és csapdahelyzetek (metodikai kérdések, tapasztalatcsere, vita)
  „MozaLearn: integrált digitális oktatási rendszer az iskolai gyakorlatban”  (Kazy 115.)
Szekcióvezető: Szekszárdi Júlia
    Merényi László: Színvonalas módszerek – hatékony együttgondolkodás a tanóra megszervezéséhez
    Tarné Éder Marianna: “Nem csak digitális tankönyv” – Miért szeretik a gyerekek?

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót