AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK: Nyomozós történetek (150)     ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Csak kamaszoknak
MIT OLVASSUNK?

 

 
VÁR A KÖNYVTÁR

Gyermekirodalom-filmadaptáció

 
KLASSZIKUSOK

Gyűjtemények

NÉPMESEKINCSTÁR 1-4.

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Bemutatás

Következő 5 cikkElőző 5 cikk

Bemutatkozó

  2010.08.30. 17:32
Szilágyiné Gálos Ildikó - óvodapedagógus, könyvtár- és médiatanár - vagyok, a 18. Kerületi Pedagógiai Intézet szakkönyvtárában 1998. szeptemberétől 2015. március 31-ig - az intézet megszűnéséig - dolgoztam pedagógiai tájékoztatóként és szaktanácsadóként.
 
Módszertani kézikönyvem megírásához az inspirációt egyrészt az irodalom és az anyanyelv iránti elkötelezettségem, másrészt gyermekeink rossz olvasási szokásai miatt érzett aggodalmam adta. Szülőként és pedagógusként többször tapasztaltam gyermekeink olvasási igényének romlását, folyamatos ingadozását. 
 
E problémakör okainak kutatása ösztönzött arra, hogy keressem azokat a megoldási pontokat, melyeknek módszertani megoldásával - 10 év távlatában - fokról-fokra olvasásra és olvasóvá nevelhetjük  őket.
 

Interjú a könyv szerzőjével

Szendrei Boglárka  2010.10.27. 22:45
Részlet Szendrei Boglárka: A család szerepe az olvasóvá nevelésben  (Szent István Egyetem - Alkalmazott Bölcsészeti Kar - informatikus könyvtáros szakdiplomamunkájából /2010- 04./

"Diplomamunkám (A család szerepe az olvasóvá nevelésben) szakirodalmi kutatása során találtam rá az interneten az „Olvasóvá nevelés megalapozása óvodás kortól kisiskolás korig” című módszertani könyvre, amely dr. Szilágyiné Gálos Ildikó munkája. Kézikönyvében az olvasóvá válás szakaszait, folyamát, annak lépcsőfokait elemzi anyanyelvi, irodalmi és könyvtárpedagógiai szempontból, felvázolva egy lehetséges utat az olvasóvá válás hosszú folyamatában.
 
Olyan összefoglaló és a családpedagógiára is kiterjedő művel találkoztam, amely felkeltette érdeklődésemet a könyv szerzője iránt. Ezért elhatároztam, hogy felkérem egy interjúra, mert kíváncsi voltam a mű szerzőjének inspirációjára, az olvasáshoz fűződő viszonyára és a család kiemelt szerepével kapcsolatos véleményére."
 

A kiadvány kiadója

  2010.08.30. 18:38

 

Az alapítók célja egy olyan szellemi műhely és európai uniós szemléletű oktatási tudásközpont létrehozása, amely lehetővé teszi a korszerű, és legszélesebb értelemben vett társadalmi integráció kérdéseinek bemutatását, kutatását, oktatását és az erre reflektáló társadalmi párbeszédet.    

Az Egyesület célja, hogy szövetségbe tömörítse mindazokat, akik felvállalják az együttműködést a társadalmi integráció kerületi, regionális és országos megvalósításáért, felhasználva a legkorszerűbb pedagógiai eljárásokat a közoktatásban és az élethosszig tartó tanulási folyamat teljes intézményrendszerében. 

Következő 5 cikkElőző 5 cikk

 
Itt az idő
 
GYERMEKTÉMÁK
 

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót