AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Kiskamaszoknak (9-12)    Csak kamaszoknak
MERT OLVASNI JÓ!
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 
 
KLASSZIKUSOK
Kolibri Kiadó fényképe.

Gyűjtemények

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. November
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
<<   >>
 
Bemutatás

Következő 5 cikkElőző 5 cikk

Bemutatkozó

  2010.08.30. 17:32
Sz. G. Ildikó - óvodapedagógus, könyvtár- és médiatanár - vagyok.
Szülőként és pedagógusként többször tapasztaltam gyermekeink olvasási igényének folyamatos ingadozását és romlását. A nem olvasás okainak kutatása arra ösztönzött, hogy keressem azokat a megoldási pontokat, melyek betartásával választ kaphatunk arra a kérdésre, hogy az első tíz év megfelelő alapozásával hogyan nevelhetünk olvasó gyerekeket .
 

Interjú a könyv szerzőjével

Szendrei Boglárka  2010.10.27. 22:45
Részlet Szendrei Boglárka: A család szerepe az olvasóvá nevelésben  (Szent István Egyetem - Alkalmazott Bölcsészeti Kar - informatikus könyvtáros szakdiplomamunkájából /2010- 04./

"Diplomamunkám (A család szerepe az olvasóvá nevelésben) szakirodalmi kutatása során találtam rá az interneten az „Olvasóvá nevelés megalapozása óvodás kortól kisiskolás korig” című módszertani könyvre, amely dr. Szilágyiné Gálos Ildikó munkája. Kézikönyvében az olvasóvá válás szakaszait, folyamát, annak lépcsőfokait elemzi anyanyelvi, irodalmi és könyvtárpedagógiai szempontból, felvázolva egy lehetséges utat az olvasóvá válás hosszú folyamatában.
 
Olyan összefoglaló és a családpedagógiára is kiterjedő művel találkoztam, amely felkeltette érdeklődésemet a könyv szerzője iránt. Ezért elhatároztam, hogy felkérem egy interjúra, mert kíváncsi voltam a mű szerzőjének inspirációjára, az olvasáshoz fűződő viszonyára és a család kiemelt szerepével kapcsolatos véleményére."
 

A kiadvány kiadója: Szereve Tanulni Közhasznú Oktatási Egyesület

  2010.08.30. 18:38
Az alapítók célja egy olyan szellemi műhely és európai uniós szemléletű oktatási tudásközpont létrehozása, amely lehetővé teszi a korszerű, és legszélesebb értelemben vett társadalmi integráció kérdéseinek bemutatását, kutatását, oktatását és az erre reflektáló társadalmi párbeszédet.   

 

Az Egyesület célja, hogy szövetségbe tömörítse mindazokat, akik felvállalják az együttműködést a társadalmi integráció kerületi, regionális és országos megvalósításáért, felhasználva a legkorszerűbb pedagógiai eljárásokat a közoktatásban és az élethosszig tartó tanulási folyamat teljes intézményrendszerében.

 

Következő 5 cikkElőző 5 cikk

 
TÖRTÉNETEK TÉMA SZERINT

1. Állattörténetek 

2. Tündér-varázsmesék 

3. Kalandos történetek

4. Novellisztikus irodalom

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót