AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
AJÁNLÓK: Nyomozós történetek (150)     ÉLETKORONKÉNT   0-4 éveseknek      4-6 éveseknek     6-10 éveseknek    Csak kamaszoknak
MIT OLVASSUNK?

 

 
VÁR A KÖNYVTÁR

Gyermekirodalom-filmadaptáció

 
KLASSZIKUSOK

Gyűjtemények

NÉPMESEKINCSTÁR 1-4.

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Gyűjtemények

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Szeptember
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Tehetséggondozó vetélkedők

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

2014/Olvasni jó – olvass többet! - egyéni szövegértő vetélkedő

   

Az olvasópályázat célja, a választott könyvek listája

A három kategóriára (2-3., 4-5, 6-8. évfolyamon) meghirdetett pályázatom olvasmányainak válogatásakor a gyerekek életkori sajátosságai mellett olvasási – olvasottsági szintjüket és érdeklődésüket, valamint szakmai ajánlásokat is figyelembe vettem.  A pályázat célja, hogy a gyerekek szabad választása alapján minél több művet olvassanak el (maximum 10 db-ot + a nevezési mű).

Olvasásszociológiai vizsgálatok bizonyítják, hogy gyorsan fejlődő információs társadalmunk új generációs fiataljainak olvasási szokásai megváltoztak, a kisiskolásokat és kamaszokat olyan problémák foglalkoztatják, melyekre megoldási pontokat a 20-21. századi kortárs irodalomban találják meg. Az ajánlott könyvek válogatásánál ezért ezt is figyelembe véve, a következő bontásban töltöttem fel a gyermek-és ifjúsági irodalmat a moly weboldalára:

  1. Első olvasmányok 
  2. Kisgyermekek Könyvtára – Tanulságos történetek (Reader's Digest sorozata)
  3. Állat- és tündérmesék
  4. Gyermekregény
  5. Csukás István válogatott gyermekkönyvei
  6. Kiskamaszok irodalma
  7. Nagykamaszok irodalma

Milyen kortárs és klasszikus műveket választottak a pályázók?

2014/Olvasni jó – olvass többet! - záró ünnepség

   

„Olvass el naponta néhány igaz szót, bölcs gondolatot, szép verset. Olyant, amit neked írtak.”(Müller Péter)

2014. június 5-én, ünnepélyes eredményhirdetéssel zárult a negyedik tehetséggondozó vetélkedőnk.

A Pedagógiai Intézet Könyvtára és a kerületi Könyvtárpedagógiai Műhely könyvtáros tanárai a tanév második félévében szervezte meg tehetséggondozó vetélkedőjét, melyre 11 kerületi iskolából 130 gyermek nevezett be.

 

2013/Könyv- és könyvtárhasználati vetélkedő

   
2013. április 10-én kerületi könyv- és könyvtárhasználati vetélkedőt tartottunk a Gloriett Általános és Sportiskolában, 3-4. osztályos diákoknak, melyre 9 iskola 13 csapata nevezett be.

Csapatoknak a következő feladatokat kellett megoldaniuk:

ELŐDÖNTŐBEN

I/ Forduló
   1. Rókák életközössége – Szövegértés: TOTO
   2. Állatnevek a Vukból - TOTO
     3. Felelj helyesen! - feladatlap
II/ Forduló
    1. Jelentéskeresés – Magyar Értelmező Kéziszótár használata
    2. Jelentéskeresés – Magyar szólások és közmondások használata - Memória játék
III/ Forduló
Kag vadászata - feladatlap

DÖNTŐBEN:

2013/Könyv és film esszéíró pályázat

   
A 'Könyv és film' esszéíró pályázat felső tagozatos diákoknak ajánl olyan mese-, klasszikus és kortárs irodalmat, melyekből filmadaptáció is készült. Az ajánlott és kötelező irodalom nagy része a weblapon volot olvasható és nézhető - összesen 70 db irodalmi mű -, legtöbbjük digitálisan és filmadaptációjuk online hozzáférésével. 
A pályázat célja a figyelemfelkeltés, hogy a gyerekek maguk vegyék észre és jöjjenek rá arra, hogy a film nem helyettesítheti az eredeti művet. Ennek létjogosultságát kellett a diákoknak összehasonlító elemzéssel igazolni.
 

2013/Könyv és film esszéíró pályázati füzetek

   
A beérkezett 11 kerületi iskola 58 pályaművéből 32 dolgozat ért el arany - ezüst és bronz fokozatot a két kategóriában.  

esszéfüzetek 

Esszéíró füzetek>>

Minden díjazott diák és felkészítő tanára - a jutalomkönyvek és filmek mellé - kapott egy olyan kiadványt, amely az 5-6. és 7-8. évfolyam legjobb esszéit tartalmazza. A közreadott kiadványok célja, hogy a diákok - a saját dolgozatukon kívül - olvashassák másik iskola, de azonos korú társaiknak munkáit is azért, hogy megismerhessék gondolkodásmódjukat: vajon mi nyerte el tetszésüket, avagy mit kritizáltak az adott filmadaptáción. 

A díjazott tanulók névsora (a fokozatokon belüli sorrend a kapott pontszámokat tükrözik): 
 

2012/Olvasásra nevelés olvasópályázattal

   
Kerületünk diákjai szeretnek olvasni
 
„Tegyük fel, hogy az olvasás célja csakis a szórakozás. Még így is azt gondolom, hogy semmiféle elméleti foglalkozás nem mélyíti el annyira érzéseinket, nem világosítja meg értelmünket úgy, mint a könyv.”
(Cicero)
 
A Pedagógiai Intézet szakkönyvtára a 2011 szeptemberében hirdette meg az Olvasni jó! - irodalmi vetélkedőt, melynek nevezési határideje 2011. október 14-én zárult.
Az összesítés után örömmel regisztráltuk az 500 fő, - 244 alsós és 256 felsős - kerületünkben tanuló általános iskolás jelentkezését.
 
A gyerekek két kategóriában – Olvasó Manók és Könyvmolyok – 4 fős csapatot alkotva, 63 db könyv közül választhattak szabadon, érdeklődésük és olvasottsági szintjük szerint.
 

Olvasói ízlésformálás - Interjú az olvasópályázat szervezőjével

Fülep Erzsébet    
2012. március 13-án, a Lőrinci Nagykönyvtárban megrendezett könyvmolyok döntőjével zárult kerületünk nagyszabású, a gyermek és ifjúsági könyvek olvasását népszerűsítő pályázata, amelyre 18 általános iskola 500 tanulója nevezett be.
 
A Pedagógiai Intézet és Helytörténeti Gyűjtemény könyvtárostanár szaktanácsadója, dr. Szilágyiné Gálos Ildikó, 2011 szeptemberében hirdette meg - iskolai könyvtárosok bevonásával - az Olvasni jó! levelezős vetélkedőjét olvasó manók és könyvmolyok kategóriában, 8-14 éves gyerekeknek. 
 

Következő 10 cikkElőző 10 cikk

 
Itt az idő
 
GYERMEKTÉMÁK
 

Mesekönyvek időjárásról, évszakokról, természetről

 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNYEK
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

    MONDÓKÁK

 
 
 KÖNYVAJÁNLÓ

2/KISGYERMEKEKKOR (1-3)

 KÖNYVAJÁNLÓ

3/'MI EZ' KORSZAK (3-4)

  KÖNYVAJÁNLÓ

Kicsik mesekuckója

Játékos ismeretszerzés
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
MESE ÉS FILM

DIAFILM ÉS ANIMÁCIÓ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót