OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Az évtized legizgalmasabb gyerekkönyvei - 4. rész
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Április
HKSCPSV
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
<<   >>
 
NÉPI MONDÓKÁK

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

A mondókák fejlesztő hatásai

Széni Katalin  2010.11.24. 03:27
mondoka.jpgMondókázás közben fejlődik a gyermek képzelőereje, ismerkedik a környező világgal, a természettel, az évszakokkal, az állatokkal, de legfőképpen anyanyelvével.

A mondókák ismételgetésével gyarapodik a szókincse, ritkán használt szavakkal ismerkedik, elsajátítja a magyar nyelv dallamát, ritmusát. A gyakori ismétlések, az alliterációk, a rímek, az ütemesség, a nyelvi játékok észrevétlenül magával ragadják a kisgyermeket.  

A mondókák kiválóan alkalmasak az esetleges hangképzési, kiejtési hibák kiküszöbölésére is. 

A dajkarímek felkészítik gyermekünket a más gyermekekkel való együttjátszásra és a mesehallgatásra.
 
Több száz éves hagyományról van szó
 

Kerekítő - Kacagtató baba lapozók - Ringató könyvek

  2016.11.29. 02:46

Kacagtató 1.KACAGTATÓ BABA LAPOZÓK

A Ringató-könyvek és -foglalkozásokRINGATÓ program

 
 
 

Mondókát a legkisebbeknek

  2017.04.25. 21:51
A mondókák nemcsak a beszédfejlesztésben játszanak szerepet, de a hozzájuk társuló simogatás, szeretgetés a személyiségfejlődéshez is elengedhetetlen. A gyermek érzi, hogy foglalkoznak, törődnek vele.
 
Másrészt ezeket a rigmusokat könnyen megérti és meg is tudja tanulni, ami az emlékezőtehetségét is fejleszti.
 
Az édesanyja hangja, éneke már az újszülött gyermeket is megnyugtatja.

Mondókázni, ölbéli játékokat játszani már a féléves gyermekkel is lehet. Egyenletesen tudjuk mozgatni az ölünkben, majd fokozatosan érettek lesznek ahhoz, hogy az énekek, mondókák játékát is tudjuk velük játszani. Azonban nem mindegy, hogyan mondjuk, játsszuk el a kívánt mondókát, ölbéli játékot.

Hogyan mondjuk?

 

Ákombákom - Mondókák, versek, játékok kisiskolásoknak

  2016.12.01. 16:04
Kiadó: Társ, 2010
Illusztrálta: Horváth Mónika
Oldalszám: 194
 
A kisiskolás előtt egy új világ tárul fel. A játékok sora bővül, bonyolultabbá válik. Megkezdődik nyelvünk hangzó voltának tudatos érzékelése, megfigyelése, annak papírra vetése, a betűk rejtélyes világának felkutatása. Tovább folyik a mondókázás, az élethelyzetek, szokások drámajátékban való megélése, de egyre több a „tudomány” mögötte. Már nem csak eljátsszák, hanem meg is magyarázzák, a nyelv működését analizálják, rendszereket és szabályszerűségeket fedeznek fel és alkotnak.
Egyre inkább belép a megismerésbe a valóság és annak tudatos tanulása.
 
A korábbi időszak mondókázós-dalos-mesés egyvelege ideális esetben olyan erős anyanyelvi, kulturális gyökérré képződhet, amelyből az együttműködő iskola segítségével vígan és magabiztosan szökkenhet szárba a szép és igényes, a lényegre törő és szabatos, a választékos és megbecsült egyéni beszéd. Hagyományos nyelvi kincseinket ezért soha ne feledjük. Mondogassuk, játsszuk – velük együtt – minél többet!
 

Cinege, cinege, kismadár...Népi mondókák, gyermekjátékok kicsinyeknek

  2016.11.29. 18:07
Cinege, cinege, kismadár...Népi mondókák, gyermekjátékok kicsinyeknekA Rádió Ifjúsági és Gyermekosztálya pályázatának anyagából összeállította: Borsai Ilona és Kovács Ágnes
Szerkesztette: Derera Éva
Illusztrálta: Györffy Anna
Kiadó: RTV - Minerva, 1983
Oldalszám: 142
 
Mikor kezdődik a gyermek nevelése?
Még mielőtt megszületik - hangzik a válasz.
Elcsodálkozunk. Valóban? Lehetséges ez?

A fiatal anya, aki apró ingekkel, főkötőkkel, díszes pólyával készül születendő gyermeke fogadtatására, ritkán gondol arra, hogy lélekben is készülődnie kell. Hogyan beszél majd a kicsihez, mikyen szavakkal stoktatja, tanítgatja, nyugtatja, vígasztalja, örvendezteti meg...

A beszéd - a köznapi is - rendkívül fontos a világ megismerésével elfoglalt kisgyermeknek. Hogy derűs, kiegyensúlyozott, egészséges lesz-e, abban igen nagy szerepe van a rendszeres ápoláson kívül a szavaknak, a dallamos - ha még oly egyszerű - mondókáknak is.

Az emberi beszéd bevilágítja a kisgyermek számára a még ismeretlen és olykor félelmetes világot. Különösen a hozzá közel álló, könnyen érthető, életéhez tartozó eseményekkel kapcsolatos népdalok, mondókák. Ezeknek a gyűjteményét nyújtjuk át ebben a kötetben.

Tartalma:
 

Ciróka-maróka - Mondókák, versek, játékok kicsiknek

  2010.11.05. 10:06

Imre Zsuzsánna (SZERK.) - Péter Kinga (Szerk.) - Ciróka-marókaVálogatta: Imre Zsuzsanna - Péter Kinga

Illusztrálta: Horváth Mónika
Kiadó: CSENGŐKERT KIADÓ, 2014
Oldalszám: 188
 
Csicsíjja-bubúja...; Tente, baba, tente... – csitítja, altatja, nyugtatja az édesanya a kisdedet, közben önkéntelenül is ringatja karjaival, szavaival, mint ezt ősidők óta minden anya teszi. Az ösztönös mozdulatok ajkaira csalják a régi rigmusokat, a "varázsigéket", melyek a baba szemére békés álmot hoznak. Eleinte minden érintéshez, moccanáshoz, cselekvéshez dúdoló társul, mindenre van egy-egy játékos kis ritmus, amit a kicsi könnyen megjegyez, szeret, visszamondikál, s így szép lassan megnevezi, birtokba veszi a körülötte levő világot. Nekik szólnak e kötet mondókái, játékai, a kicsiknek, akik első tapasztalataikat, benyomásaikat gyűjtik.
 
A népi hagyomány hiteles alapot nyújt az anyanyelvi kultúrához, gazdagítja, erősíti, színesíti a gyermek nyelvi készségét, ezért nagyon fontos, hogy ne hagyjuk feledésbe merülni.

 

Csiri-biri torna-tár 1-2

  2016.11.29. 15:49
Válogatta: Orszáczky Ildikó
llusztrálta: Takács Mari
Kiadó: Csimota, 2010
Oldalszám: 50

Az első néhány év egy kisgyerek életében roppant meghatározó, mondhatni, itt dől el sok minden. Ma már tudjuk: a legtökéletesebb „fejlesztés” ebben az időszakban a mondókázás, höcögtetés, ringatás és a sok-sok mozgás. Nem csupán azért, mert a szülővel való közös játék semmivel sem pótolható érzelmi biztonságot nyújt a kicsiknek, és nem csak azért, mert ezek a kis mondókák észrevétlen készítik elő a gyerekeket a későbbi „nagy mesék” befogadására, hanem mert a kis dalocskákat, rigmusokat kísérő különféle mozgásformák (hintázás, ringatás, ugrálás stb.) alkalmazása számtalan, később megjelenő tanulási és viselkedési zavart előzhetnek meg.

Ezt a fajta játékos mozgásformát ismerhetik meg szülők és gyerekek az országszerte népszerű Csiri-biri torna foglalkozásain, melyek anyagából Orszáczky Ildikó, a torna megalkotója, a Csimota kiadó segítségével jelentetett meg egy kötetnyit. A szövegekhez tartozó mozgásformák rajzos instrukcióit (és a kedves, mókás illusztrációkat) Takács Marinak köszönhetjük, így otthon is bármikor könnyedén „Csiri-birizhetünk” egy kiadósat.
 

DIGITÁLIS GYŰJTEMÉNY - Egyedem, begyedem tengertánc - gyermekmondókák

  2016.11.29. 11:39
Szerkesztette és gyűjtötte: P. Pitykó Mária - Hutter Éva
 

A folklóralkotások között jelentős helyet foglalnak el a felnőttek gyermekeknek szóló alkotásai.

A paraszti társadalomban fontos szerepe volt a legkisebbekhez szóló költészetnek. Bár a gyermek ebben a korban még csupán szemlélője az eseményeknek, a játék - a mondókák hallgatása, ismétlése, esetenkénti eljátszása - során vidám, közvetlen kapcsolat teremtődik kisgyermek és nevelője között. Fejlődik a gyermek képzelőereje, ismerkedik a környező világgal, a természettel, az évszakokkal, az állatokkal, de legfőképpen anyanyelvével.

A mondókák ismételgetésével gyarapodik a szókincse, ritkán használt szavakkal ismerkedik, elsajátítja a magyar nyelv dallamát, ritmusát. A gyakori ismétlések, az alliterációk, a rímek, az ütemesség, a nyelvi játékok észrevétlenül magával ragadják a kisgyermeket. Mondókát nem lehet rosszul hangsúlyozni, hadarni, haragosan vagy közömbösen "játszani", ezért kiválóan alkalmasak az esetleges hangképzési, kiejtési hibák kiküszöbölésére is.

A dajkarímek felkészítik a gyereket a más gyermekekkel való együtt játszásra, a mesehallgatásra.
 

DIGITÁLIS GYŰJTEMÉNY - Édes kincsem, kis virágom

  2016.12.19. 13:27
Írta: Gágyor József
Kiadó: Lilium Aurum, 2006
Oldalszám: 126

Édes kincsem, kis virágom a dunaszerdahelyi Lilium Aurum gondozásában látott napvilágot. Talán szokatlan, hogy a szerző bevezető sorait a „drága édesanyáknak” címezi, de fellapozva a könyvet, mindjárt világossá válik a szándék:

„E könyvecske egy kis sugárkoszorú. Édesanyák, a Ti kezetekbe adjuk, de azért szükségképpen az édesapákhoz is szól. Hogy mi oknál fogva?
 

DIGITÁLIS GYŰJTEMÉNY - Gyerekdalok és mondókák

  2016.12.10. 15:14
 
Több száz gyermekdal és mondóka nézhető és hallgatható meg a YOUTUBE-on.

Ajánlom minden kedves anyukának és pedagógusnak együtt daloláshoz, és a ritmikus mozgással kísért rímes versikék mondásához! A remek és hasznos szórakozás közben fejlődik a gyermek hallása és ritmusérzéke, amely az olvasástanulás egyik fontos feltétele.

Daloljunk és mondókázzunk minden nap!
 

DIGITÁLIS GYŰJTEMÉNY - Magyar gyermekjáték-gyűjtemény

  2016.11.29. 13:03
A hálózatos verzió megnyitása Open the online versionGyűjtötte: Kiss Áron (1883)
Oldalszám: 568

Előszó

Az 1883. évi Orsz. Tanítógyűlés indítványomra a következő tételeket fogadta el:

1. A játékoknak s az esetleg velök járó daloknak a magyar nemzeti nevelés szolgálatában kell állaniok, s ezért a játékokban a magyar jelleg megóvandó.

2. A gyermekek játékai s ezek dallamai a haza minden vidékén összegyűjtendők.

E gyűjtés vezetésével a Tanítógyűlés engemet, mint indítványozót, bízott meg s egyúttal elnökletem alatt a budapesti tagokból egy középponti bizottságot alakított, mely a játékok paedagogiai értékesítésére is tegye meg a szükséges lépéseket.

Az akkori vallás- és közoktatásügyi minister úr e megbízást 1885. május 12-én kibocsátott rendeletével megerősítette, mire aztán a munkát meg lehetett kezdeni. A bizottság mindenekelőtt megállapította a gyűjtésben követendő vezérelveket s azután az egész gyűjtés foganatba vételét s annak teljes végbevitelét egészen reám bízta.

A gyűjtés eleintén lassan ment, de 1887 elején végre oly erővel indúlt meg, hogy már abban az évben együtt volt az anyag, melyhez az országnak csaknem minden megyéje járúlt valamivel. Meg vagyok győződve, hogy nemcsak szalmakazal az, a mit nyújtok. Aki keresni akar, fog e gyűjteményben találni magot, sőt kalászt is. Más nemzeteknek ilynemű gyűjteményeivel a mienk is kiállja a versenyt. Mindenesetre van most már egy mű, mely az eddigi gyűjtéseket lehető teljességgel magában foglalja s alapul szolgálhat a további gyűjtéseknek és tanulmányoknak.
 

DIGITÁLIS GYŰJTEMÉNY - Mozgásos játékok

  2016.12.19. 13:51
Minden játékban előfordul több vagy kevesebb mozgás.
 
Lázár Katalin felosztása szerint ebbe a csoportba tartoznak azok a játékok, melyek központi eleme, a mozgás elvégzése a játék lényege és célja. Nála ebben a fejezetben fordulnak elő az ölbeli gyermekek játékai is.
 

Egy kismadár kettőt lép - Számolók, kiszámolók, hintáztató népi mondókák

  2019.11.17. 11:23
Egy kismadár kettőt lépElőszót írta:
Halász Andrea
Illusztrálta: Nagy Diána
Kiadó: Naphegy, 2019. november
Oldalszám: 64

Tematikus népi mondóka-sorozatunk első válo-gatásában számoló, kiszámoló-kiolvasó, hintáztató mondókákat gyűjtöttünk össze, amelyek nem csak az önfeledt játékra nyújtanak lehetőséget, de a korai fejlesztésben is pótolhatatlanok.

Egy, megérett a meggy, kettő...

Sokan, sokféleképpen tudjuk folytatni a versikét.
 

Egy zsák mák - Mondókáskönyv

  2017.03.11. 20:33
Egy zsák mákSzerkesztette: Tóth Emese
Illusztrálta: Rippl Renáta
Oldalszám: 64

A magyar mondókakincs gyöngyszemeit tartalmazó kötet a legkisebbekhez és a már olvasni tanulókhoz szól. Az óvodás és kisiskolás gyerekek ritmusérzékét és vizuális fantáziáját a mondókák keltik életre, a kottákkal kísért énekek pedig a kicsiket és szüleiket dalra csábítják.

A népköltések rímeit, ringatóit és magyar szerzők – Móra Ferenc, Mikszáth Kálmán, Gárdonyi Géza, Pósa Lajos, Benedek Elek, Kosztolányi Dezső, Gyulai Pál – verseit, verses meséit Rippl Renáta elbűvölő illusztrációi kísérik.
 

Ez elment vadászni... Népi mondókák, népdalok, népmesék 0-4 éves gyerekeknek

  2016.11.29. 17:55
Ez elment vadászni...Szerkesztette: Fóti Attiláné
Kiadó: Puedlo Kiadó
Oldalszám: 160
 
A szülők és nevelők körében ismert, hogy a kisgyermekek a beszédtanulással együtt tanult mondókák és dalok hatására tisztábban, pontosabban formálják a hangokat és szavakat. Kötetünk számos népszerű és kevésbé ismert mondókát, énekes játékot tartalmaz. A nép ajkán évezredek óta csiszolódott sok, egyszerű, dallamos játékban gyermekeink örömmel vesznek részt.
 
Kiszámolók, nyelvtörők, állatokhoz, időjáráshoz kapcsolódó mondókák csakúgy szerepelnek itt, mint népmesék, tapsoltatók, táncoltatók, vagy akár az állatokról szólók is.
 

Hej, koszorú, koszorú - Sinka Erzsébet mondókáskönyve

  2016.11.29. 15:25
Sinka Erzsébet - Hej, koszorú, koszorúSzerkesztette: Sinka Erzsébet
Illusztrálta: Damó István
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2012
Oldalszám: 48

Zelk Zoltánné Sinka Erzsébet írja bevezetőjében:

"Körülvettek engem kicsiny gyermekségem kezdeteitől ezek a mondókák, játékhoz illő rímesek és csak pár szavas csúfolók. Köztük kezdtem lépegetni, beszélni is ezekkel tanultam.

Természetes környezetem kedves, de mindennapos részeihez tartoztak. Kár lenne elvesztegetni őket, hiszen valami visszahozhatatlan értéket őriznek. Nemzedékektől kaptam, most adom én is tovább."

 

Hóc, hóc, katona - Bölcsődések verseskönyve

  2016.11.29. 17:35
Moldoványi Zsuzsa (Vál.) - Hóc, hóc, katonaVálogatta: Moldoványi Zsuzsa
Illusztrálta: Pásztohy Panka
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2010
Oldalszám: 112
 
Altatók, dajkarímek és mondókák - ezek a könnyed, ritmusos versikék jelentik a kisgyermek első találkozását az anyanyelvével, ugyanakkor hozzátartoznak az anya-gyermek meghitt kapcsolatához is. A ringatás közben dúdolt dallam, rigmus felnőttkorunkig elkísér minket. E számos kiadást megért versantológia csokorba gyűjti az egy-két évesek számára zeneiségükkel ható versikék és a két-három éveseknek szóló ritmusjátékok, népi mondókák legjavát. Akad köztük körjáték és soroló, népköltés a világirodalomból és modern magyar gyerekvers.
 
Sokuk ismerősen cseng a fülünkben, hiszen nekünk is olvasták, velünk is játszották gyermekkorunkban, néhányuk újdonság, amit a családi estéken, bölcsődei foglalkozáson szívesen osztunk meg a kisgyermekeinkkel.
 

Jár a baba, jár

  2010.10.31. 23:27
Jár a baba, jár Szerkesztette:   Forrai Katalin
Illusztrálta: Reich Károly  
Kiadó: Móra Könyvkiadó, 2015
Oldalszám: 88

„Minden szülő legnagyobb öröme, ha gyermekét örülni látja. A legfinomabb ételnél-italnál, a legdrágább játéknál, a legszebb ruhánál is kedvesebb a gyermeknek, ha az édesanyja-édesapja játszik vele, fölé hajol, megfogja a kezét, beszél hozzá, énekel neki.”

Ez a gondolat vezette Forrai Katalint arra, hogy a legkisebbeknek és az éppen eszmélő, egy-két-három éveseknek szóló dalokból, mondókákból olyan anyagot állítson össze, amely szülőt és gyermekét hozzásegíti ennek a meghitt állapotnak a megteremtéséhez. A kötet kottákat is tartalmaz,  de nem szükséges zenei képzettség ahhoz, hogy a fiatal szülők megtanulják ezeket a dalokat. A mondókákat elég csak kedvesen elmondani, vagy eldúdolni a gyermeknek.

„Minél hosszabb a gyermekkor, annál harmonikusabb és boldogabb lesz a felnőtt élete” – mondta Kodály Zoltán.

Ehhez a boldogsághoz járul hozzá Forrai Katalin értő válogatása és Reich Károly művészi grafikája.
 

Kerekecske, dombocska - Mondókák, versek, játékok óvodásoknak

  2010.11.05. 10:01
Válogatta: Imre Zsuzsanna - Péter Kinga
Illusztrálta: Horváth Mónika
Kiadó: Társ, 2016
Oldalszám: 200

Jelen válogatás alapja a magyar népi líra, mely gazdag lehetőséget kínál az óvodás korú gyermekeknek a mondókázáshoz, daloláshoz, szerep- és körjátékokhoz.

Összeállításunkat használhatják szülők és pedagógusok egyaránt, amolyan kis kézikönyvként szolgál, fejezetekbe rendezve, és figyelembe véve az életkori sajátosságoknak megfelelő érdeklődést és szokásokat.

Ez a letisztult nyelvi hagyomány erősíti, gazdagítja, színesíti a gyermek nyelvi készségét, hiteles alapot nyújt anyanyelvi kultúrájához, ezért nagyon fontos, hogy ne feledkezzünk meg róla.
 

Lóg a lába, lóga...

  2017.03.11. 20:02
Szerkesztette: Godina Mónika
Illusztrálta: Jordán Katica
Kiadó: Artemisz,  2009
Oldalszám: 110
 
Godina Mónika gyógytornászként, jövendő gyógypedagógusként, gyakorló anyukaként állította össze tematikus mondókagyűjteményét - egyfajta kreatív segédkönyvet - részben a szülők, nagyszülők, részben a szakemberek számára. Segítségével az olvasó megismerheti azokat a versikéket és a hozzájuk kapcsolódó játékokat, amelyek színesebbé, vidámabbá varázsolják a mindennapokat, lehetőséget adnak a bensőséges együttlétre, emellett az első találkozást jelentik anyanyelvünk szépségeivel.
 

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót