AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
MIT OLVASSUNK?

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK
 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-MEK gyermekirodalom

A Magyar Elektronikus Könyvtár Gyermekirodalma

Digitális mesegyűjtemény 

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Július
HKSCPSV
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
ZENEI NEVELÉS

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

1Olvasóterem

   

 

  1. OLVASÁSRA NEVELÉS
  2. KORTÁRS GYERMEKIRODALOM
  3. OLVASÁSI SZOKÁSOK
  4. ZENEI NEVELÉS

 

<<Vissza a címoldalra

A méhen belüli fejlesztés: pocakzene

Nyelv és Tudomány   

 

Az édesanyák generációkon keresztül dúdoltak, énekeltek magzatuknak. A dal, a hangok jó hatásával mindig is tisztában voltunk tehát. Most tudományos vizsgálatokra alapozva állítják, hogy bizonyos zenei stimulációk hatására „jobban fejlődik” a baba, mint egyébként. Cikkünk a pocakzeneként elhíresült módszerről szól.

 

A magzat már az anyaméhben sok mindent érzékel a külvilágból. Ha éles hangokat hall, megijed, összerezzen. Ha az anya szíve stresszes helyzetben gyorsabban ver a magzat ezt is megérzi. Érzékeli a hormonális változásokat, sőt a hormonokból kap is valamennyit. Már pár hetes korában érez fájdalmat. Lát is: fényeket, foltokat. Bőrérzékelése pedig kezdettől fogva működik

Babazene-választék

   

A felől semmi kétség, hogy a kisbabák szórakoztatására a legalkalmasabb „eszköz” az édesanya. Nincs olyan játék, kép-vagy hanganyag, amely pótolni, vagy akár helyettesíteni tudná az anyuka mesélő szavait, éneklő hangját. De mi van akkor, ha a fáradtságtól már mukkanni sem tudsz, vagy a konyhában akad néhány perces dolgod? Ilyenkor veti be az ember a kifejezetten néhány hónapos korú picik szórakoztatására kitalált lemezeket, mesecsatornákat. A választék széles, ám mielőtt sok pénzt költenél a babaszórakozásra, nem árt tájékozódni.

CD: Álomkóc

   

44 altatódal, 23 vers, öt énekhang, gitár, klarinét, citera, hegedű, zongorakíséret

 

Melicher Cili ismertetője:

A különleges összeállítású CD-lemezen különböző zenei és irodalmi műfajokat társítottunk egymással. Mindenki ízlése szerint válogathat:  

CD: Baba-mama muzsika – Tente baba

   

 

A Zeneker Kiadó eddig óvodásoknak és kisiskolásoknak készített kiadványokat. Ez az első babáknak szóló albuma.

A piacon jelen lévő komolyzenei babalemezekkel szemben elsősorban magyar népdalok, altatók kerültek a BABA-MAMA MUZSIKA című CD-re. Az albumon Hainfart Márta zenepedagógus énekel.

CD: Gyermekdalok

   

Füzesi Zsuzsa: ZSIPP-ZSUPP, ESZTERLÁNC, ÜNNEPEKRE - GYERMEKDALOK [CD]

"Kisgyermekek számára az irodalomhoz, a költészethez vezető út egyik legelső állomása a mondóka. Szívesen tanulják otthon, az óvodában, így gyarapszik szókincsük, fejlődik ritmusérzékük. A magyar mondókakincs szinte kimeríthetetlen." 

A CD tartalma számítógépen, illetve az MP3-as formátumot olvasni képes lejátszón hallgatható.

Ringató CD-KÖNYV - Gállné Gróh Ilona

   

 

"Énekeljünk és játsszunk a legkisebbekkel!" - szól a könyv alcíme.

 

A Ringató foglalkozások élményeiből született ez a könyv, amely felnőtteknek íródott. Szülőknek, nagyszülőknek, gondozó néniknek, óvó néniknek. Bőséges gyűjtemény, mindenki talál benne kedvére valót.

Ringatós könyvek

   

Ringató anyák napi rendezvényén mutatták be a programvezető, Gállné Gróh Ili által összeállított könyvek első három darabját a Kolibri Kiadó gondozásában.

A két meseszép, mondókás leporellót Schall Eszter és Rippl Renáta illusztrálta, a hangutánzókat egybegyűjtő Kacagtatókat pedig Maros Krisztina munkája teszi egyedivé. A rendkívül népszerű Ringató-foglalkozásokról ismert mondókák végre kézbe vehetők a legkisebbek számára is!

A kodályi elveken alapuló módszer a kisgyermekek zenei nevelését segíti elő úgy, hogy a szülő énekelve, mondókázva játszik gyermekével.

Zenei anyanyelvünk

Dúdoló   

 

„A 3-7 éves kor sokkal fontosabb a következő éveknél.

Ezekben az években eldől az ember sorsa jóformán egész életére.” (Kodály Zoltán)

Zenei nevelés csecsemőkorban

   

A zene az emberi kifejezés egyik legnagyszerűbb formája. Számos kutatásban igazolták, hogy ha 6 és 24 hónapos kor között zenei hatások érik a gyermeket, az előnyösen befolyásolja a fejlődését. A vidám hangulatú, csecsemőkori tanulást elősegítő zene könnyed és kellemes hangulatot teremt otthonában.

A születés pillanatától kezdve a baba folyamatosan alkalmazkodik és reagál a külső ingerekre. Miközben anya kukucskálósat játszik a kicsivel, vagy apa nyugtatgatja a bömbölő babát, megfigyelhető, hogy a baba meglepődik és reagál arra, ha valami új történik. Ezek a reakciók azért lehetségesek, mert a gyermek valamilyen módon megfigyeli és megjegyzi korábbi élményeit, és tanul belőlük. A zene a baba legelső napjaitól kezdve ösztönzi az egész életre szóló képességek kialakulását.

Következő 20 cikkElőző 20 cikk

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyermekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

MIKOR-MIT-MIÉRT?

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

       MONDÓKÁK

1/ BABAVILÁG (0-1)

   KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

   KÖNYVAJÁNLÓ
   1/ Manuális-vizuális

    2/ Beszédtanulás

    3/ Bölcsisek irodalma

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

    2-4 ÉVESEKNEK

Kicsik mesekuckója

   Játékos ismeretszerzés

 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

    REGÉNY

      SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

Kamaszok irodalmi érdeklődése  

 
- Könyvajánló
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót