OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Március
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
<<   >>
 
DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIA
DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIA : 2012/ Konferencia programja

2012/ Konferencia programja

  2017.06.10. 18:49

 

 

 
Az információs társadalomban, a digitális generációk tanítóiként és nevelőiként számtalan olyan kérdéssel és megoldandó feladattal találkozunk, amelyeknek nagy része az infokommunikációs eszközök és web2.0-ás szolgáltatások használatának módszertani és technikai különbségeire vezethető vissza. Az IKT használata befolyásolja az olvasási, kommunikációs, információfeldolgozási, tanulási szokásainkat; átalakítja mindennapjainkat.
 
A pedagógus szerepét az információs társadalomban újra kell értelmeznünk: a korábbi szerepfelfogások és elvárások mellett megjelennek újak, amelyekkel azelőtt nem szembesülhettünk. A tanár többé nem jelenhet meg az osztályban a tudás és az információk egyedüli és kizárólagos forrásaként, és nem csupán az iskola falain belül tanulhatnak a diákok.
A konferencián az alábbi kérdésekre szeretnénk választ találni:

 

  • Miben áll a pedagógus szerepe az információs társadalomban, melyek a hagyományosan megőrzendő, illetve a változások által megkívánt új elemei?
  • Hogyan alakul át az infokommunikációs társadalomban a tanítás és tanulás fogalma, milyen helyet foglal el ebben a folyamatban az iskola?

  • Milyen ismeretekkel, képességekkel és attitűdökkel (kompetenciákkal) rendelkezzenek a pedagógusoknak ahhoz, hogy az információs társadalom hiteles, tudatos információfeldolgozói, -közvetítői, tanítói és nevelői legyenek, képesek legyenek érdemben hatni a digitális kor megváltozott, de semmiképpen sem homogénnek tekinthető nemzedékére?

Program

2012. május 26. (szombat)

9:00-10:00 Regisztráció
10:00-10:15 Dékáni köszöntés, a konferencia megnyitása (Perjés István, dékánhelyettes)

Plenáris előadások (10:20-12:10)
Levezető elnök: Szekszárdi Júlia

10:20-10:50 Komenczi Bertalan: A digitális pedagógus – elméleti megközelítések, fogalommeghatározások
10:50-11:20 Ollé János: A digitális állampolgár pedagógus kompetenciái működés közben
11:20-11:50 Knausz Imre: Hálóba gabalyodva – Milyen változásokat hoz a digitális világ a pedagógus kapcsolatrendszerében?
11:50-12:10 Racskó Péter: A tanári munkafolyamatok támogatása digitális szolgáltatásokkal – a pedagógusok valós elvárásai?

Ebédszünet (12:10-13:00)
Könyvbemutató (Fűzfa Balázs bemutatja középiskolai irodalomtankönyv-sorozatát) és könyvárusítás a Nagy Sándor teremben (12:10-13:00)

13:00-14:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kerekasztal-beszélgetés:
“Mentés másként” – avagy mit pakoljunk bele a jövő (digitális) iskolatáskájába? Moderátor: Fűzfa Balázs
Résztvevők:
  • Bodrogi Ferenc Máté
  • Boldog Zoltán
  • Kerber Zoltán
  • Pávlicz Adrienn
  • Sirató Ildikó
  • Szávai Ilona
  • Sz. Tóth Gyula
  • Varga Richárd

A pályázatra beérkezett hét legjobb munka bemutatása (14:00-15:10)
Levezető elnök: Tóth-Mózer Szilvia

Délutáni párhuzamos szekciók (15:20-17:45)

1. Osztályfőnök online és offline (Szekszárdi Júlia)

  • Szekszárdi Júlia
  • Kovács Nikoletta
  • Peer Krisztina

2. A nyitott iskola pedagógusa (Buda András)

 

 

 

 

 

  • Buda András: Nyitva van az aranykapu? avagy Mire használhatók a szavazórendszerek?
  • Forgó Sándor: Új médiakompetenciák szükségessége a közoktatásban
  • Oláh Tibor: Digitális nemzedékek az iskolában
  • Magyari Gábor: A szó elszáll, az írás marad? – a külső és belső kommunikáció SWOT analízise egy tatabányai középiskolában
  • Tóth József: FAMTAsztikus életvitel – IKT-val támogatott szociális és életpálya-építési kompetenciák

3. Virtuális tanulási környezet tervezése és működtetése – a tanulás és tanítás lehetőségei Second Life-ban (Kristóf Zsolt)

 

  • Kristóf Zsolt: Szükséges képességek a Second Life-ban SL polgár < SL tanuló < SL oktató
  • Habók Lilla: Könyvek és könyves közösségek a virtuális térben
  • Ollé János: Oktatási módszerek és tanulásszervezés virtuális környezetben
  • Szabó Móni: Valós és virtuális jelenlét(ek): identitás és személyiség a Second Life-ban
  • Virányi Anita: Fogyatékosság és virtuális környezet – lehetőségek, formák
4. Pedagógusok a weben – Szabadidős tevékenység vagy szakmai feladat? (Főző Attila László)
  • Főző Attila László: A pedagógusok hálója
  • Erdei Gyula: Internet a Thökölyben – szórakozás? feladat?
  • Koren Balázs: Hol a helyem az Interneten?
  • Bessenyei István: A diákok digitális életvilága és a tanárszerep

 

5. Online közösségek szerepe az oktatásban és a nevelésben (Nagy Gergő)

 

  • Nagy Gergő: Online tanulóközösség: népszerű közösségi oldalak használata az oktatásban
  • Lévainé Müller Katalin: Sulinet – Fókuszban a közösség
  • Nagy Bence – Moly.hu
  • Káldos János – Változások egy témára – Digitális könyvtár, digitális pedagógus
  • Czirfusz Dóra – Online szociometria – avagy osztályközösség a Facebookon

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót