OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK : 2013/ Digitális nemzedék – szociálpszichológiai szemszögből

2013/ Digitális nemzedék – szociálpszichológiai szemszögből

Ujhelyi Adrienn  2013.03.20. 00:25

A digitális identitás kutatásának egyik érdekes pontja, hogy bár a játékokban bárki bőrébe bújhatnánk, mi mégis első sorban olyan avatart hozunk létre, amilyenek mi vagyunk. A közösségi médiában viszont általában más képet szeretnénk mutatni magunkról (pl. Facebook képeken), mint mások rólunk.

 

A digitális világnak ez az egyik jellegzetessége, hogy mások is befolyásolhatják a rólunk kialakult képet, például ha Facebookon a mi idővonalunkra töltenek fel fotókat.

 


Az Interperszonális kapcsolatok korai modellje szerint az online kommunikáció felszínes kapcsolatokat eredményez, és ez magányhoz vezet. Sokan még ma is ezt a nézetet vallják, pedig már megváltoztak a körülmények. Azóta elterjedt az internet, és akkoriban más dolgok voltak a „menők”. Olyan szolgáltatások voltak, ahol idegenekkel kellett megismerkednünk (pl. játék során), de manapság azt segítik elő, hogy a saját barátainkkal máshogy is beszélgessünk. A mai modell szerint az online kommunikáció az önfeltárulkozást segíti elő, mert könnyebben beszélünk mélyebb témákról azáltal, hogy közben nem látjuk a másikat. A pozitív hatások akkor érvényesülnek jobban, ha valaki gyakran használja az internetet és inkább a meglévő kapcsolatait fejleszti.

Lehet egy hipotézisünk, hogy azok használják inkább az internetet, aki a való életben magányosak és így próbálnak barátokat szerezni. Egy másik hipotézisünk lehet, hogy a „gazdagok gazdagabbak lesznek” elv mentén az eleve nyitott emberek tudnak profitálni az internetes kapcsolatokból. Az empirikus kutatások inkább az utóbbit támasztják alá!

A digitális nemzedék kutatások mostanában kezdenek túllépni a távolságtartáson. Általában elmondjuk, hogy a digitális bennszülöttek miben nem olyanok, mint mások. A szembeállítás helyett inkább most már az együttélést kellene megtanulnunk.

Érdekes gondolat, hogy hamarosan a digitális bennszülöttek is szülővé válnak. És akkor mi történik? Az első és a második generációs bennszülöttek között lesz a szembeállás? Kutatták már a blogoló és nem blogoló kismamákat, és azt figyelték meg, hogy a blogolókat kevésbé érte el a szülés utáni depresszió, jobb volt a kapcsolatuk a párjukkal és kevésbé voltak bizonytalanok.

Egy másik kutatásban az volt a kérdés, hogy bejelöljük-e gyerekeinket a Facebookon? A szülők egyértelműen azt mondták, hogy igen, mert így legalább valamit tudnak a gyerek életéről. A másik oldalon viszont a gyerekek harmada azt mondta, hogy legszívesebben törölné a szüleit a kapcsolatai közül.

„Oh crap. My Parents Joined Facebook” csoportba a gyerekek feltölthetik a ciki helyzeteket, amit a szülik csináltak velük a neten. Pl. egy kommentben valakit felszólított a szülője, hogy javítsa a vessző-hibát. Egy új jelenség, hogy a szülők az interneten büntetik a gyereküket. A szülők gyakran szeretnek feltölteni képeket, posztokat a gyerekeikről, és vajon ennek mi lesz a vége? Úgy kerülnek ki képek és adatok, amik korábban a családban maradtak, hogy ezeket a gyerek befolyásolni sem tudják.

A Pro-Ana kutatásban vizsgálták, hogy ha vékony lányokról és fogyókúrázásról néznek képeket az emberek, akkor hamarosan úgy érzik, hogy tornázni / fogyózni / hánytatni kell kezdeni magukat. Függetlenül attól, hogy milyen az illető aktuális testsúlya. Akik pedig gyakran látnak az oldalukon ivó képeket, azok nyitottabbak lesznek rá, hogy a napokban elmenjenek bulizni, és elfogadottabbnak tartják az ivást.

A Facebook a féltékenységet is növeli, mivel az állandó felügyeletet teszi lehetővé. Szinte rutinszerűen szokták megnézni a fiatalok a barátjuk adatlapját, hogy például megtudják, milyen új barátaik lettek az oldalon a párjuknak.

Fontos megemlíteni az internetes zaklatást is, ami ebben az esetben földrajzi helytől független. Az öngyilkosságot elkövető tinédzserek nagy részéről kiderül, hogy zaklatták őket az interneten. Az előadó szerint ki kell találnunk az együttélés szabályait, pl. szabálykönyveket kidolgozni.

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót