OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK : 2015/ Átjárható utak – párbeszéd és tanulás a digitális kultúrában

2015/ Átjárható utak – párbeszéd és tanulás a digitális kultúrában

  2017.06.10. 16:06

Idei konferenciánk célja, hogy megismerjük, megértsük tanulóinkat és önmagunkat is a digitális világban. Változik-e a szerepe a családnak, a pedagógusoknak az információs társadalomban? Hogyan modernizálható a tudásátadás, melyek a 21. század motivációs stratégiái? Mi érdekli a legfiatalabbakat és milyen kultúrát építenek maguk köré? – tesszük fel a kérdéseket. Hisszük, hogy utat találhatunk minden fiatal felé, ha megfelelően közelítünk, kellő tudással és nyitottsággal.

A Digitális nemzedék konferencia 2015 kiemelt témakörei:

- Az ismeretszerzés és ismeretátadás új formái az információs társadalomban

- A modern kommunikációs eszközök alkalmazásának pszichológiai hatásai

- Új trendek az oktatásban: játékosítás (gamifikáció) és tabletek az iskolában

- Az IKT-eszközökkel támogatott tanulást, tanítást segítő módszerek a gyakorlatban

 

Program

9:00-10:00: Regisztráció (ELTE PPK aula)
10:00-10:15: Megnyitó, köszöntő (ELTE PPK aula)
10:15-11:45: Plenáris előadások (ELTE PPK aula; élő közvetítés a 214-es teremben)

10:15-10:45: Z. Karvalics László (SZTE BTK, Kulturális Örökség és Humán Információtudományi Tanszék): Közoktatás: Honnan, hová, hogyan? Az átmenet tudáskormányzása
10:45-11:15: Szabó Éva (SZTE, Pszichológiai Intézet): A digitális szakadékon innen és túl – A tanárszerep változása a XXI. században
11:15-11:45: Bedő Andrea  (SZTE, Neveléstudományi DI): Androidos tabletek az oktatásban

11:45-13:00: Ebédszünet, kiállítók bemutatkozása (fszt. 4.)
13:00-14:30: I. szekciósáv
14:30-15:00: szünet
15:00-16:30: II. szekciósáv

16:40-17:00-ig: a Digitális Módszertár szekcióban készült animációs kisfilmek megtekintése az aulában. (ELTE PPK aula)
17:00-től: az igazolások átvétele az aulában

A délutáni szekciók részletes bemutatása:

Digitális Módszertár – Animációkészítés a tanórán
A szekció időpontja: 13:00-16:30: I-II. szekciósáv

A szekció bemutatása:
Szeretné megújítani tanóráit egy innovatív, együttműködésen alapuló, IKT-val támogatott pedagógiai módszer alkalmazásával? A 2 x 1,5 órás műhelyen megismerheti és kipróbálhatja az animációkészítés fortélyait és ötleteket kaphat, hogyan és miért érdemes a módszert a tanulásban alkalmazni.

  • Műhelyvezetők:
    Mihályi Krisztina, az animációs pedagógiai módszer kutatója, PhD hallgató (Budapesti Corvinus Egyetem Tanárképző Központ), projektkoordinátor (Tempus Közalapítvány)
    B. Tier Noémi projektkoordinátor (Tempus Közalapítvány)

 

Androidos tabletek az oktatásban – Felkészülés az okos tanulásra
A szekció időpontja: 13:00-14:30: I. szekciósáv

A szekció bemutatása:
Jászfényszarun Samsung SMART School néven megvalósuló androidos tabletekkel működő oktatás már két éve zajlik. A diákok a digitális technológiára épülő tanulási módszerekkel sajátítják el, hogyan tudnak bármely tantárgyi területen hatékonyan új ismereteket szerezni, illetve gyakorolni az elsajátítottakat.  A szekció a plenáris előadáson elhangzott “Androidos tabletek az oktatásban” kutatáshoz kapcsolódik, és azt egészíti ki gyakorlati a tapasztalatok bemutatásával.

  • Előadók:
    Bedő Andrea – interaktív oktatás, rajz mobileszközön
    Bója-Kovács Andrea – matematika tantárgy
    Vargáné Dobák Tünde – angol tantárgy
    Mészárosné Dobák Ildikó – kémia, angol tantárgy

 

Új trendek az oktatásban: játékosítás (gamifikáció) az iskolában
A szekció időpontja: 13:00-14:30: I. szekciósáv

A szekció bemutatása:
A játékosítás (gamification) szekcióba olyan szakembereket hívtunk meg, akik az elmúlt években már alkalmaztak vagy fejlesztettek valamilyen játékosított eszközt/felületet az oktatás területén. A meghívott szakértők rövid prezentációk formájában mutatják be a saját tapasztalataikat a gamification oktatás területén történő. alkalmazásaikról. Ezután kerekasztal-beszélgetés keretén belül megvitatják az elhangzottakat.

Szekcióvezető: Fromann Richárd (JátékosLét Kutatóközpont, alapító vezető)

  • Meghívott szakértők:
    Barbarics Márta (angol-matematika tanár)
    Damsa Andrei (JátékosLét Kutatóközpont, szakmai vezető)
    Mirkné Haba Anikó (tanár, Versike.hu)
    Tóth Norbert (tanító, Szolnoki Szent-Györgyi Albert Általános Iskola)
    Újhelyiné Szeverényi Irma (gyógypedagógus)
    Vendler Balázs (Games for Business/MarkCon, ügyvezető)
    Zakariás Péter (JátékosLét Kutatóközpont, oktatási koordinátor)

 

Az új nemzedék – digitális tanárjelöltek
A szekció időpontja: 13:00-14:30: I. szekciósáv

A szekció bemutatása:
Sokan gondolják azt, hogy az új generációk már a „digitális eszközhasználat génjeivel” születnek.  Az elgondolás természetesen hibás, de az tagadhatatlan, hogy a fiatalok a korábbitól jelentősen eltérő, erősen digitalizált környezetben nőnek fel, mely a problémamegoldástól kezdve az informálódásig, kommunikációs szokásokig mindenre rányomja bélyegét. A szekció prezentációi nem csak oktatásban felhasználható ötleteket, megoldási lehetőségeket mutatnak be, hanem bepillantást engednek ebbe az újfajta látásmódba is annak köszönhetően, hogy az előadásokat tanár szakos hallgatók tartják.

  • Szekcióvezető: Buda András (Debreceni Egyetem, Neveléstudományok Intézete)
  • Előadások:
    Pintye Erzsébet: A digitális kommunikáció hatása a diákok nyelvhasználatára
    Nyéki Zoltán:  Edutópia – Az ideális tanári tudásbázis kialakításának alapelvei
    Sápi Vivien: Okostelefonok és applikációk legalizálása a középiskolai oktatás világában
    Buda András: Oktatási ötletek az IKT használatára

 

Humán kultúra helye a 21. században: Elmész helyettem? – Az IKT-korszak és az erőszakos örökség

 A szekció időpontja: 13:00-14:30: I. szekciósáv

A szekció bemutatása:
Általános iskolásokkal készített amatőr, művészi jellegű kisfilmeken és rövid előadásokon keresztül próbáljuk megérteni: valójában ki az a gyermek, akit az IKT-kor nevelés-szempontú vitái tárgyukká tesznek, s egyben magukra hagynak. Az extrém adatforgalom közepette miféle lelki élet költözik ki az okoseszközökbe és a hálózatokba? Végül feltesszük a kérdést önmagunknak: vajon a felnőttek nem csupán a bizonytalanságból fakadó félelmüket akarják a gyerekek nevelésében és oktatásában levezetni?

  • Műhelyvezetők:
    Gyarmathy Éva, klinikai szakpszichológus
    Veszprémi Attila, pedagógus

 

Internetbiztonság számítógépen és okos készüléken

A szekció időpontja: 13:00-14:30: I. szekciósáv

A szekció bemutatása:
Internetbiztonsági szekciónk célja, hogy három előadásunkban a pedagógusok és rajtuk keresztül, a velük kapcsolatban álló gyerekek és szülők számára segítséget nyújtsunk a mindennapokban a számítógépen és okoskészülékeken történő  internethasználat és az ebből fakadó veszélyek és kihívások témájában.  Szekciónkban szeretnénk az alábbi témákat körbejárni és bemutatni, fókuszálva arra, hogy mit tehet a pedagógus.

  • Előadások:
    Ombodi Gábor (Digitális Tudás Akadémia): Hitelesség, személyes márka és a közösségi média
    Táler Orsolya (Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány): Veszélyek: Grooming, Sexting, Cyberbullying
    Szabó Gábor (pszichológus, Digitális Tudás Akadémia): Szülői és felnőtt felügyelet, e-biztonság, eszközhasználati etikett

 

Interaktív gamification műhely

A szekció időpontja: 15:00-16:30: II. szekciósáv

A szekció bemutatása:
Mi is az a gamification avagy játékosítás? Mire jó? Mit és hogyan tudnék belőle alkalmazni a mindennapi tanításomban? Gondolkodjunk együtt ezekről a kérdésekről! Szeretettel várunk minden gyakorló pedagógust (akár próbálkozott már játékosítással, akár csak érdeklődik) egy interaktív, játékos műhelymunkára, amelynek keretében közösen teszünk fel kérdéseket és keressük a válaszokat a 21. század kihívásaira a gamification segítségével.

  • Információk a szekcióról:
    A műhelyre összesen 20 fő regisztrációját tudjuk a jelentkezés sorrendjében fogadni. A jelentkezéshez speciális számítógépes előképzettség nem szükséges.
  • Műhelyvezető: Barbarics Márta (Petrik Lajos Két Tanítási Nyelvű Vegyipari, Környezetvédelmi és Informatikai Szakközépiskola)

 

JátékosLét gamifikációs oktatási workshop

A szekció időpontja: 15:00-16:30: II. szekciósáv

A szekció bemutatása:
A JátékosLét Kutatóközpont által szervezett gamifikációs oktatási workshop a pedagógusok bevonásával (90 perc, 2 x 9-12 fős csoport részére). A workshop célja a gamifikáció folyamatának gyakorlati bemutatása, valamint az oktatás területén történő implementálása. Az aktivitás során a résztvevők betekintést nyernek a tanulói motivációk megkonstruálásának menetébe, majd a megszerzett tudás birtokában létrehoznak olyan kreatív megoldásokat, melyek hatékonynak bizonyulhatnak a kívánt szemléletformálás kialakításában.

  • Információk a szekcióról:
    A műhelyre összesen 24 fő regisztrációját tudjuk a jelentkezés sorrendjében fogadni. A jelentkezéshez speciális számítógépes előképzettség nem szükséges.
  • Műhelyvezető: Fromann Richárd (JátékosLét Kutatóközpont, alapító vezető)

 

Hidak – Kultúraközvetítés a magyartanításban

A szekció időpontja: 15:00-16:30: II. szekciósáv

A szekció bemutatása:
A Z generáció már a középiskolában van, tanítványaink valamennyien együtt nőttek fel a kütyükkel. Hogyan távoznak majd az iskolából? Érintetlenül, bezárva a saját világukba, egyedül azt tartva hitelesnek? Vagy sikerül átadnunk valamit az idősebb generációk hagyományokban gyökerező kultúrájából?  És mindeközben velünk mi történik? Megértjük-e őket? Megismerjük-e az ő világukat? Egy szó, mint száz: építünk-e hidakat kellő mennyiségben ahhoz, hogy később is lehetséges legyen rajtuk a közlekedés? A szekció előadásaiban néhány felépült hidat, lehetséges megközelítésmódot, jó gyakorlatot mutatunk be.

  • Előadók:
    Gergelyi Katalin
    Fegyverneki Gergő
    Sulyok Blanka

 

Kábel a SeholvidékreA szekció időpontja:

15:00-16:30: II. szekciósáv

A szekció bemutatása:
A szekció az IKT eszközöknek a hátrányos, halmozottan hátrányos helyzetű, illetve sajátos nevelési igényű tanulók tanulási képességeinek fejlesztésében, felzárkóztatásában, integrációjuk megsegítésében betöltött szerepével foglalkozik. A műhelyfoglalkozás gyakorlatorientált: jó gyakorlatok, eljárások, hatékony eszközök bemutatásával tekinti át a problémakört a kisiskolás kortól a fiatal felnőtt korig.

  • Témák:
    Csengő és falak nélkül – mobil iskola (Benedekné Fekete Hajnalka, Tura)
    Online Tanoda (Csatári Tamara, Kincses Eszter, Told)
    IKT-val támogatott projektoktatás a szakiskolában  (Tóth Éva, Nagykáta)
  • A szekciót Leiner Károly/Zöldbéka tanár úr moderálja.

 

Bűvösvölgy projekt

A szekció időpontja: 15:00-16:30: II. szekciósáv

Bemutatkozik a Bűvösvölgy, Magyarország első médiaértés-oktató központja (http://buvosvolgy.hu/mi_a_buvosvolgy/)

  • Témák:
    A médiaértés helye, szerepe az oktatásban, a Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ alapításának céljai, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szerepe a médiatudatosság propagálásában.
    Hogyan néz ki a központ munkája a hétköznapokban, hogyan épülnek fel a látogatások?
    Mit jelentett a diákoknak a bűvösvölgyi látogatás, milyen folytatása volt ennek az iskolában, milyen formában dolgozták fel a nálunk szerzett ismereteket?
  • Előadók: a Bűvösvölgy munkatársai, Bűvösvölgyben látogatást tett pedagógusok
    Császár Miklós, szakmai vezető
    Sipos Edina Judit, pedagógiai konzulens munkatárs
    Kiss Zsuzsa és Bíróné Szabó Brigitta, püspökladányi pedagógusok

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót