OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK : 2014/ Tények és tévhitek

2014/ Tények és tévhitek

  2017.06.10. 15:10

http://oktinf.elte.hu/itok/wp-content/uploads/2013/01/digikonf.pngA 2014-es konferencia fókuszában azok a társadalomban, a hétköznapi gondolkodásban fellelhető, a digitális generációval és a digitális környezettel kapcsolatos hiedelmek állnak, amelyek sokszor nem teszik lehetővé egy reális helyzetkép felismerését, feltárását, és így a jó példák adaptálását.

A konferencián tényekkel, kutatási eredményekkel, jó gyakorlatokkal alátámasztva szeretnénk megcáfolni ezeket a tévhiteket, és adott esetben rámutatni a digitális generáció és az IKT eszközök sokkal árnyaltabb és pozitívabb viszonyára.

Konferenciakötet>

A „Digitális nemzedék konferencia 2014” kiemelt témakörei:

 

  • a tanulók IKT-használatának jellegzetességei
  • biztonság a neten
  • szociálisan hátrányos helyzetű tanulók és a digitális technikák sajátos viszonya
  • újmédia-tudatosság
  • az IKT eszközök létjogosultsága kisgyermekkorban
  • digitális jó gyakorlatok a motiváció fejlesztésére


 

Program

2014. március 29. (szombat)
ELTE PPK, Kazinczy utcai épület

9:00-10:00 (Aula)   Regisztráció
10:00-10:15 (Aula)   Köszöntés, a konferencia megnyitása
(Perjés István, Hülber László)
10:20-11:50 (Aula)   Plenáris előadások
  10:20-10:50 Prazsák Gergő: Az új tudás szociológiája
  10:50-11:20 Pléh Csaba: Megváltoztatják-e kapcsolatainkat a kütyük?
  11:20-11:50 L. Ritók Nóra:  XXI. századi szegénység (a digitális technológiák és a szegénység viszonya)
12:00-13:00   Ebédszünet
13:15-14:45   Szekciófoglalkozások/1.
  Halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek a digitális világban – Csapdák és lehetőségek (Kazy 113.)
Szekcióvezető: L. Ritók Nóra
    L. Ritók Nóra: Tehetség-prezi (egy innovatív fejlesztő projekt HHH gyerekeknek)
    Lencse Máté: Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás
    Bordiné Török Mária: Alapkészségek megerősítése digitális tananyagokkal
    Bálint Petra – Révész Tamás: Szegregátumtól a wififaluig
  Médiapolisz lakói (Kazy 212.)
Szekcióvezető: Ságvári Bence
    Ságvári Bence: Mindennapi élet az eszközök világában. Kockák, kapcsolatfüggők és a többiek
    Kósa Éva: Közösségi háló: újfajta kapcsolati tőke?
    Antalóczy Tímea – Pörczi Zsuzsanna: Connected – a folytonos jelenlét temészete
    Székely Levente: Beavatottak és kívülállók – élet a digitális világban
  IKT használat a XXI. század küszöbén (Kazy aula)
Szekcióvezető: Dávid Mária
    Hunya Márta: Hogy is áll a közoktatás? IKT-használat nemzetközi összehasonlításban, ESSIE 2013
    Taskó Tünde Anna – Hatvani Andrea – Dorner László: Az IKT használat sajátosságai általános és középiskolás tanulók körében
    Papp-Danka Adrienn: Tanulási sajátosságok a digitális kompetenciák tükrében
    Dávid Mária – Estefánné Varga Magdolna – Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának hatása a tanulói képességekre
  Netgeneráció az óvodában (Kerekasztal-beszélgetés) (Kazy 305.)
Moderátor: Bakonyi Anna
    Nagy Ildikó Mária, XIV. kerületi Pedagógiai Kabinet, Zuglói Benedek Elek EGYMI,óvodai szaktanácsadó
    Futó Judit,  gyermek – és ifjúsági klinikai szakpszichológus, AVEC Pszichoterápiás és Oktatási Központ
    Felkért hozzászólók: Justh Anita, a Magyar Waldorf Szövetség elnökségi tagja, Árva Judit, óvodavezető, Óperenciás Óvoda, Budapest, Belle Krisztina, óvodapedagógus, Óperenciás Óvoda, Budapest
15:00:16:30   Szekciófoglalkozások/2.
  A médiatudatosság főbb tényei és tévhitei a média- és kommunikációelmélet szemszögéből (Kazy 113.)
Szekcióvezető: Juhász Gergely
    Aczél Petra: Újmédia-tudatosság: akinek nem inge, vegye magára
    Bokor Tamás: Fiatal technokraták szövedéke. A digitális bennszülöttek politikai és közéleti részvétele körüli hitek és tények az újmédia-tudatosság tükrében: aktivitás, passzivitás, problémák.
    Juhász Gergely: Az online csoportok is működhetnek jól! Mely feladatok végezhetők sikeresen az interneten keresztül, és melyeket kerüljük?
    Kovács Kata: Az információs és kommunikációs technológiai eszközök oktatási alkalmazásának lehetőségei a médiaműveltség és az információs műveltség szempontjából
  A digitális eszközök motiváló hatása a netgeneráció tagjaira – Jó gyakorlatok (Kazy aula)
Szekcióvezető: Lévai Dóra
    Fegyverneki Gergő: Digitális alapú motiváció – jó gyakorlatok magyarórára
    Vajda Éva: XIX. századi költők a Facebookon
    Fromann Richárd: Gamification – betekintés a netgeneráció-kompatibilis, játékos motivációk világába
    Mihályi Krisztina: Az animáció-készítés, mint a tanulási motiváció egyik eszköze
  A csendes generáció. Együtt van dolgunk – A fiatalok társadalmi aktivitása
Szekcióvezető: Galambos Rita (Kazy 305.)
    Nemes Orsi: Fiatalok változó preferenciákkal
    Berkovits Dalma: Fogyasztói szokásaink átalakulása
    Takács Viktória: A „csendes” generációban rejlő lehetőségek
    Kiss László: A hibák gyógyító ereje
  Biztonság a neten (Kazy 212.)
Szekcióvezető: Domonkos Katalin
    Domonkos Katalin – Ujhelyi Adrienn: Elektronikus zaklatás – egy kutatás tükrében
    Kiss Nóra – Prischetzky Botond: Végzetes szavak! Cyberbullying, avagy az elektronikus zaklatás Beszámoló egy prevenciós kampányprojektről
    Borsi Zsuzsanna: A jobb internet közös ügyünk
    Senkár Éva: Online gyermekvédelem – a Kék Vonal Lelkisegély Vonal tapasztalatai alapján
    Jósa Bálint: Első lépések a gyűlöletbeszéd-mentes internet felé

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót