OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK
DIGITÁLIS NEMZEDÉK KONFERENCIÁK : 2012/ A 2012-es konferenciáról

2012/ A 2012-es konferenciáról

  2017.06.10. 14:00

Az iskolákban és azok környékén rengeteget emlegetik a motiválatlan diákokat, az eszköztelen és tehetetlen tanárokat, az értékek válságát: feltételezésünk szerint a problémák egyik gyökere, hogy a felnőtt világ, ezen belül a pedagógusok sem számolnak azokkal a körülményekkel, amelyek között a most felnövekvő fiatalok szocializálódnak, és amelyek alapjaiban változtatják meg agyműködésüket, gondolkodásukat, viselkedésüket. Véleményünk szerint, ha sikerül tudatosítani a napjainkban zajló változások lényegét, ezek visszavonhatatlan hatását a társadalom egészére s ezen belül hangsúlyosan a fiatalokra, javulnak az oktató és nevelő munka esélyei. Számos elméleti tudás, kutatási eredmény és napi tapasztalat segít megalapozni a témáról való együttes gondolkodást.

Rendezvényünkön ezekről kívánjuk tájékoztatni, valamint szakmai diskurzusra késztetni a résztvevőket.
A konferencia kiemelt témakörei:

 

Történeti áttekintés (az írásbeliség előtt, írásbeliség, könyvnyomtatás, digitális világ)

Az új technológia szerepe a mindennapokban és az iskolában

A különböző generációk jellemzői az internethez való viszonyulás szempontjából, a netgeneráció sajátosságai

A tudás, a műveltség tartalmának változásai, az iskolai tudás relevanciája

Szükségszerű változások a pedagógiai tevékenység szemléletében, tartalmában, metodikájában

Kapcsolódó kutatások, fejlesztések tapasztalatai

A netgeneráció nevelésére történő felkészítés a tanító- és tanárképzésben

 

Program

2012. február 11. (szombat)

9.00-10.00 Regisztráció
10.00-10.15 Dékáni köszöntés, a konferencia megnyitása (Oláh Attila)

 Plenáris előadások (10.15-12.10)
levezető elnök: Ollé János

10.15-10.40 Szabolcs Éva: Életkorok nemzedékek: a gyermek- és ifjúkor időbelisége
10.45-11.10 Gyarmathy Éva: DI(gitális)NE(mzedék)PE(dagógiai)K(onferencia)= DINEPEK – Ki van kulturális lemaradásban?
11.15-11.40 Tari Annamária: Kik ezek a gyerekek? A Z generáció az iskolapadban. Fordított szocializáció és netkultúra kamaszkorban
11.45-12.10 Ságvári Bence: “Bezzeg a mi időnkben még…!” A morális pánikon innen és túl, avagy mit kezdjünk a mai tizenévesekkel az oktatásban?

Ebédszünet (12.10-13.00)

13.00-14.00 Kerekasztal-beszélgetés: Mi dolga a pedagógiának a netgenerációval? Kutatási eredmények, napi tapasztalatok- moderátor: Balla István
Résztvevők:

 

  • Arató László
  • Bessenyei István
  • Bedő Ferenc
  • Fehér Péter
  • Lévai Dóra
  • Tóth-Mózer Szilvia

Bemutatók és díjátadás (14.00-14.30)

Délutáni párhuzamos szekciók (14.30-16.00, 16.30-17.30)

1. Tanárszerep- változó igények és elvárások(Lévai Dóra)
  • Pedagógusok 2.0, a pedagógusok változó szerepe a web 2.0 világában (Lévai Dóra)
  • Pedagógusok a bolygó méretű tanteremben (Főző Attila László)
  • Hogyan lesz az őrmesterből karmester? (Magyari Gábor)
  • Digitális nomádok és digitális telepesek osztályterme (Tóth-Mózer Szilvia)
2. Tehetség és SNI – Taníts engem másképp!(Vargáné Kiss Erika)
  • Hogyan lehet öröm a tanítás? A heterogén tanulói összetétel előnyei. Gyerekbemutató (K. Nagy Emese, igazgató, Tóth Józsefné, Bucz Lajosné)
  • Felülírhatjuk-e a sors könyvét? Példák a gyakorlatból: sikerek és kudarcok – tények, fotók (Csendes Katalin)
3. Netgeneráció az osztályban(Szekszárdi Júlia)
  • Digitális bennszülöttek és bevándorlók az iskolában. Problémák, konfliktusok, amelyek nem léteznének, ha nem lenne internet. (Hanczár Gergely, Török Ildikó)
  • Az Apáczai Tudástár komplex online közösségi tere, mint az oktatás új dimenziója (Forró Zoltán)
  • A tizenévesek láthatatlan világa – Társas élet és alkotás a neten.  (Kele-Fodor Ákos, Pál Csobánka Zsuzsa)
4. Magyartanítás az internet korában?(Fenyő D. György)
  • A történet alkonya? (Mailáth Nóra)
  • A digitális nemzedék olvasói profilja (Ostorics László)
  • Digitális olvasás és irodalomtanítás (Gordon Győri János)
  • Ki veti rá a (világ)hálóját? (Ki tanul kitől, ki kivel folytat párbeszédet, ki kit munkáltat?) (Gergelyi Katalin és G. Teiszler Mária)
  • Diákok képe a könyvről – 2011-ben (Sándor Judit)
5. Számítógép- és internetfüggőség(Demetrovics Zsolt)
  • Online közösségek anonimitása (Ujhelyi Adrienn)
  • Online játékok: a túlzott használat kockázatai
    (Pápay Orsolya)
  • A Problémás Online Gaming Kérdőív (POGQ) bemutatása (Nagygyörgy Katalin)
  • Az online játszás motivációs háttere: az Online Gaming Motivációi Kérdőív (MOGQ) bemutatása (Demetrovics Zsolt)
  • Mivel van kikövezve a játékfüggőségbe vezető út? – Az online játékfüggőség rizikófaktorainak azonosítása (Mihalik Árpád)

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót