AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
AZ OLVASÓVÁ NEVELÉS MEGALAPOZÁSA
http://olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg
MIT OLVASSUNK?

 

 
KLASSZIKUS GYŰJTEMÉNYEK
 
MESE- ÉS OLVASÓSAROK

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
-Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
-MEK gyermekirodalom

A Magyar Elektronikus Könyvtár Gyermekirodalma

Digitális mesegyűjtemény 

 
-Gyermekújság
 
-Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
-Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

/2016-07-01

 

 
OLVASÓI NAPTÁR
2017. Július
HKSCPSV
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
CD-MÓDSZERTÁR
CD-MÓDSZERTÁR : II. KÖNYVTÁRPEDAGÓGIA

II. KÖNYVTÁRPEDAGÓGIA

A szerző ismertetése  2010.04.03. 07:06

A Könyvtárpedagógiai fejezetben tanítóknak és könyvtárostanároknak szeretnék gyakorlati segítséget adni három területen: a tervkészítés, a könyvtárpedagógiai módszertan részletes kidolgozásával – tanítóknak és könyvtáros-tanároknak egyaránt,  valamint a kézikönyvben elemzett tankönyvcsaládok tanmeneteivel.  


Tartalma:

II.   Könyvtárpedagógia  - célja     

      1.  Tervkészítés

 1.1 Az iskolai könyvtár alapozó szerepe az egész életen át tartó tanulás során (Lifelong Learning)

 1.2 A könyvtárpedagógiai program stratégiai terve

 1.3 Könyvtárhasználat tervezése az iskola makrótantervébe

 1.4 Könyvtárhasználat tematikus és spirális tervezése

2.  Könyvtárpedagógia módszertana 1–4 évfolyam

 2.1  Módszertani segédlet tanítóknak

       A szellemi munka könyvtárpedagógiai céljai

 2.2  Játékos gyakorlatok és feladatok

 2.3  Könyvtárhasználati lapok 1–2 évfolyam

 2.4  Módszertani segédlet könyvtárostanároknak

       Könyvtárhasználati tananyag 

 2.5  Tudáspróbák

 2.6  Mesefa értékelő lapok

3.  Alsó tagozatos magyar anyanyelvi tanmenetek

 3.1  Apáczai Könyvkiadó

 3.2  Dinasztia Tankönyvkiadó

 3.3  Forrás Kiadó

 3.4  Mozaik Kiadó (ABC-ház, Integrált tankönyvcsalád)

 3.5  Nemzeti Tankönyvkiadó – Meixner tankönyvek

 3.6  Nemzeti Tankönyvkiadó – Integrált tankönyvcsalád

A Könyvtárpedagógiai részben tanítóknak és könyvtárostanároknak szeretnék gyakorlati segítséget adni három területen:

a) a tervkészítés,

b) a könyvtár-pedagógiai módszertan részletes kidolgozásával – tanítóknak és könyvtárostanároknak egyaránt,  valamint

c) a kézikönyvben elemzett tankönyvcsaládok tanmeneteivel.

A Tervkészítés olyan gyakorlati szempontsorokat nyújt a könyvtárostanároknak, melyek egyrészt a könyvtár-pedagógiai program, másrészt annak tematikus és spirális tervkészítéséhez adnak segítséget. 

A Könyvtárpedagógia módszertan az alsó tagozat könyvtárismereti és könyvtárhasználati óráihoz ajánlott tematikus, gyakorlatközpontú anyagát és játékos feladatait tartalmazza, külön dokumentumban a tanítóknak és külön a könyvtárostanároknak ajánlott módszertani segédlettel.

 

  • Az 1–2. évfolyamnak ajánlott Könyvtárhasználati lapok segítik a kicsik könyvtárismereti alapfogalmainak és a könyvtárhasználati szabályok írásbeli rögzülését.
  •  A  Mesefa értékelő lapokkal  nyomon tudjuk követni a gyerekek könyvtárhasználati ismeretinek fejlődését és évfolyamonkénti bővülését, melynek írásbeli méréséhez a Tudáspróbák tesztlapok adnak segítséget.

A Magyar anyanyelvi tanmenetek természetesen a jelenlegi, 2008-ban még érvényben levő tankönyvek feldolgozásához adnak támpontokat. Mivel a Könyv- és könyvtárhasználat olyan modultárgy, mely az alsó tagozatos anyanyelvi órákba integrálódik, ezért tartom fontosnak az egyes tankönyvek felépítéséhez igazított helyi tantervkészítést. 

 

Tovább a tervkészítéshez>>

 

<<Vissza 

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyermekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
KÉPESKÖNYVEK

PAPÍRSZÍNHÁZ

 
GYERMEKTÉMÁK

MIKOR-MIT-MIÉRT?

 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

       MONDÓKÁK

1/ BABAVILÁG (0-1)

   KÖNYVAJÁNLÓ

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

   KÖNYVAJÁNLÓ
   1/ Manuális-vizuális

    2/ Beszédtanulás

    3/ Bölcsisek irodalma

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

    2-4 ÉVESEKNEK

Kicsik mesekuckója

   Játékos ismeretszerzés

 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA
 
 

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

OLVASNI TANULOK

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

    REGÉNY

      SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

Kamaszok irodalmi érdeklődése  

 
- Könyvajánló
  1. ÁLLATTÖRTÉNETEK
  2. CSALÁD-BARÁTSÁG
  3. DISZTÓPIA 
  4. FANTASY-időutazás- SCI-FI
  5. FELNŐTTÉ VÁLÁS
  6. KALANDREGÉNY
  7. LÁNYREGÉNY
  8. NAPLÓREGÉNY
  9. REJTELMES TÖRTÉNETEK
  10. SULITÖRTÉNETEK
  11. TABU
  12. TÖRTÉNELMI
  13. VARÁZSVILÁG-MÁGIA
 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2016 - 2001>>

 
VÁR A KÖNYVTÁR

  1. Olvasóterem
  2. Könyv és könyvtár
  3. Foglalkozások a könyvtárban
 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
KÖNYV ÉS FILM

2-3. évfolyam 

4-5. évfolyam    

6-8. évfolyam 

 
MESE ÉS FILM

Diafilm-mesék

Klasszikus magyar mesefilmek

VARÁZSLATOS ISKOLABUSZ

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót