OLVASÓVÁ NEVELÉS
OLVASÓVÁ NEVELÉS
//olvasovanevels.gportal.hu/portal/olvasovanevels/image/gallery/1456267852_20.jpg

Az év gyerekkönyve díj

 

KÖNYVAJÁNLÓ

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy, gyermek és szöveg
 
 
 
 
VÁR A KÖNYVTÁR

 

 
- Olvasóterem

 

 
KLASSZIKUS GŰJTEMÉNYEK

 

 
MESE-UNIVERZUMOK

2-10 éveseknek

Kamaszoknak

 
 
IRODALOM ÉS FILM

►Gyermek- és ifjúsági irodalom

►A varázslatos iskolabusz

►Bábfilmklasszikusok

►Klasszikus rajzfilmek

►Diafilm-mesék

 

 
Olvasóvá válás



Folyamata 

Az alapozás szakaszai 

A kiadvány célja

 
Az olvasóvá nevelés megalapozása

Kézikönyv tartalma

 
- CD-módszertár
 
Bemutatkozó

Pedagógiai tevékenység

- Bemutatkozó

 
 
DIGITÁLIS KÖNYVTÁR
 
- Ajánlók

Digitális irodalom

Gyűjtemények

 
- Gyermekújság
 
- Online újság

Könyv és Nevelés

 
BABA-MAMA KLUB
 
- Foglalkoztató

ÖSSZES FOGLALKOZÁS >>

  1. Animációs népi mondókák   
  2. Animációs népi dalok
  3. Animációs versek 
  4. Megzenésített versek
 
GYERMEKEKNEK
 
Gyermekkönyvek kiadói
 
Gyermekirodalom
 
Mesés oldalak
 
TEMATIKUS OLDALAK
 
-Szülők oldalai
 
Pedagógusoknak
 
A MÉDIA VILÁGA
 
-Digitális nemzedék

KONFERENCIÁK (2012-2016)

DIGITÁLIS PEDAGÓGUS KONFERENCIÁK (2012-2015)

 
-Médiatanulmányok
 
-A TV-nézésről
 
--Hatásai

MÉDIAHATÁS TANULMÁNYOK  

 

-A kisgyerek és a tévé
--Óvodás korban
--Kisiskolás korban
--Iskolás korig
--Serdülő korig
-Az „elektromos babysvitter”
--A tévés erőszak hatáselmélete
--A Tv hatásairól
--Az állandóan szóló hatása
--Családi étkezés és Tv
-Egészségkárosító hatásai

 

 
-Médiatudatosság

TANULMÁNYOK

-A gyerekek és a média viszonya

-Miért is ne tévézzen a gyerek?

-Médiaértés és médiafogyasztás

-A médiatudatosság főbb ismérvei

-A tudatos tévénézés

 
HETI-NAPI LÁTOGATÓK

 
OLVASÓI NAPTÁR
2021. Február
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
<<   >>
 
CD-MÓDSZERTÁR
CD-MÓDSZERTÁR : CD-MÓDSZERTÁR II/2. B) Módszertani segédlet tanítóknak

CD-MÓDSZERTÁR II/2. B) Módszertani segédlet tanítóknak

Dán Krisztina szakértő  2010.04.02. 11:56

A szakmai közvélekedés szerint a könyvtárhasználati ismeretek képességé formálása a nevelőtestület könyvtárpedagógiai hozzáállásán, felkészültségén, kollektív felelősségvállalásán múlik. Igaz, hogy a könyvtárostanár nagyon sokat tehet egy működőképes könyvtárhasználati stratégia megtervezése és megszervezése érdekében, de egyedül ezt a feladatot megoldani nem képes.

 

Sokan felismerték ezt a ma már közhelyszámba menő igazságot, de az iskola gyakorlati munkája igen gyakran nem igazolja vissza a megvalósíthatóság természetes elfogadását. Olykor hiányzik az erre való szemléleti késztetés, esetenként a szakmai felkészültség, a módszerbeli tudás, eszközi segítség.

Ebből a hiányból törleszt a tanítóknak szánt módszertani segédlet. Bár a NAT valamennyi variánsa megfogalmazza az anyanyelvi képzés tanulásfejlesztési iniciatívái között a könyvtárra építő fejlesztési tevékenységeket, nem mindig vagy nehezen fordítható le ez a mindennapi gyakorlat nyelvére. Ennek felismerése szolgált ösztönzésül ahhoz, hogy ez a könyvtár-pedagógiai munka megszülessen. Értéke talán a könyvtárostanárok részére készített anyagot is meghaladja, mert a szerző saját tapasztalataira építve ad fogódzókat a tanítók számára a könyvtári eszközrendszer hasznosításához, mellyel bármely ismeretterület feldolgozható. A segédletben a szellemi munka technikája, a könyvtári eszközök tanulás módszertani szerepe, értéke válik igazán hangsúlyossá.

A könyvtárostanári segédlet az információs források (intézményes és dokumentális) forráskereső műveleteiről szól elsősorban, a tanítóké pedig a fellelt adatok, tények feldolgozási tevékenységeit ismerteti. Ehhez azonban a segédletnek értelemszerűen tájékoztatnia kell a tanítókat arról, hogy mit kell tudniuk a kisdiákoknak a könyvtárról, annak használatáról, a dokumentumtípusokról és tájékoztató eszközökről. Másképpen a tanítói közösség nem tudná, hogy milyen használói tudásra építhet, gyakoroltathat, hogy képességé fejlődjön a könyvtárhasználati órákon megszerzett tudás.

A szerző bevezetőjében – Sáráné Lukátsy Sarolta gondolatait követve – arra is kitér, hogy a felhasználói képesség több készség, jártasság és felkészültség együtteséből adódik, beleértve a tájékozódás, szelektálás, szövegértés és alkalmazási képesség közös, folyamatos fejlesztését, amelyek nélkül nincs önálló ismeretszerzés és hatékony tanulás sem.

Mindezek előrebocsátásával határozza meg a szerző a dokumentum szerkezeti elemeit, amelyek az évfolyamokra bontott program logikai tartópilléreit jelentik:

·        Tematikus útmutató

·        Módszertani segédlet tanítóknak

·        Könyvtárismereti tananyag

·        Könyvtár-pedagógia magyar órán

A tanítók számára készült tanítási-tanulási program tartalmazza azokat tematikus tartalmi elemeket, módszereket, tevékenységeket, fejlesztési követelményeket, amelyek a könyvtári eszközökre alapozva felhasználhatók a tanító által kezdeményezett könyvtári szakórák megtartásához.

Ehhez kapcsolódik a módszertani segédlet, amely tartalmi-fejlesztési súlypontokhoz ajánl nagyon praktikus tanácsokat: például a könyvtárra épülő tanórák tervezésével, időzítésével, a könyvtárostanárral való együttműködéssel kapcsolatban, a könyvtárlátogatás, könyvtárhasználat kezdeményezésére (iskolai, osztálykönyvtár és lakóhelyi), a könyvtárra épülő feladatmegoldás rendszerességére vonatkozóan.

A szerző pedagógiai tevékenységét és tapasztalatait dicsérik az alsó tagozaton kiemelt jelentőségű felolvasás szerepének és módszertani megoldásainak kifejtése, a tanító olvasással, könyvvel kapcsolatos mintaadó szerepe, az állandóan kéznél lévő osztálykönyvtár létrehozásának, folyamatos használati módozatainak indoklása.

Módszertani ajánlások gazdag tárházával kívánja a szerző segíteni a könyvtári források szövegfeldolgozását, a szókincsbővítés, szóbeli és írásbeli kifejezőképesség fejlesztésének könyvtári lehetőségeit.

A tanulók megszerzett tudásának ellenőrzése, értékelése a tanítók számára is fontos feladat, így a feladatlap, Mesefa, a könyvtárhasználati, illetőleg a könyvtárral végzett munka értékelési szempontjai ebben a módszertani segédletben is helyet kapnak.

A tanítói módszertani segédletben is találunk néhány kitűnő órajegyzőkönyvet a könyvtár használatra épülő óratervek elkészítéséhez (Például: könyvismeret magyar órán, lexikonhasználat a környezetismeret tanításában stb.)  

Tovább a magyar anyanyelvi tanmenetekhez>>

<<Vissza 

 

 

 
OLVASÓVÁ NEVELÉS

 

 
MONDÓKA- ÉS VERSGYŰJTEMÉNY
  1. Népi mondókák 
  2. Kortárs mondókák 
  3. Gyerekversek
 
VIZUÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ
 
GYERMEKTÉMÁK
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I. ÉLETKORI SZAKASZ
CSECSEMŐ-, KISGYERMEK- ÉS KISÓVODÁSKOR (0-4)

Mondókák

 
    Babakönyv

2/ KISGYERMEKEKKOR (1-3)

Mondókázó-Verselgető 

Babakönyv lapozók 

 Interaktív fejlesztő lapozók

3/ 'MI EZ' KORSZAK (3-4)

Játékos ismeretszerzés
 
 
II. ÉLETKORI SZAKASZ
ÓVODÁSKOR (4-7)

 

 
ÓVODÁBÓL ISKOLÁBA

 
III. ÉLETKORI SZAKASZ
KISISKOLÁS KORSZAK
 
 

I. BEVEZETŐ SZAKASZ
(1-2. évf.)

ISMERETTERJESZTŐ (6-8)


II. ALAPOZÓ SZAKASZ
(3-4. évf.)

REGÉNY

  SOROZATOK

ISMERETTERJESZTŐ (8-10)

 
IV. ÉLETKORI SZAKASZ

KISKAMASZKOR (9-12)

  1. Klasszikus és kortárs ifjúsági irodalom
  2. Meseregény
  3. Mondák - legendák - civilizációk
  4. Vissza a múltba - regényes történelem
 
V. ÉLETKORI SZAKASZ
KAMASZKOR

CSAK KAMASZOKNAK (klasszikus-kortárs)

 
- Könyvajánló témánként
 
OLVASÁSI SZOKÁSOK

„Nekik való szövegekkel kellene szíven-lelken trafálni a gyerekeket

 
AZ ÉV GYERMEKKÖNYVE

ibbylogo

<<2019 - 1989>>

 
OLVASNI JÓ-OLVASS TÖBBET!-2014
 
OLVASNI JÓ!-2012

Ajánlott könyvek:

 
TERMÉSZETFILM

Természetfilmek

 
ÁTLAGNÉZETTSÉG
Indulás: 2008-11-01
 
BEJELENTKEZÉS
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót