V/2 A három kismalac - Mese a szorgalomról
2012.06.17. 20:04
Írta: Joseph Jocobs
Átdolgozta: Julie Hawksley és Sharon Yates
Fordította: Gordos Judit
Illusztrálta: Julie Hawksley, Sharon Yates
Miként mentette meg a szorgalmas kismalac testvéreit a farkastól?
"A gyerek egymás után mindhárom malaccal azonosítja magát, és felismeri a fejlődést, az okosodást, a naggyá válás lehetőségét. A legkisebb malac szalma háza sietősen épült,mert menni kellett játszani, az öröm-elv érvényesült.
A középsőnél van némi fejlődés, egy kicsit erősebb az ő háza,de ő sem fordított rá elég időt,gondot. Igazi eredmény a harmadik malacnál van: le tud mondani a játékról, elvégzi először a feladatát,ezáltal a jövőjét is befolyásolja egy kicsit,tesz önmagáért.
Arra tanít, hogy ne legyünk lusták, felületesek, hogy kitartó munkával még a farkast (belső félelmek,rosszaság) is legyőzhetjük." (Boldizsár Ildikó)
|
Most, hogy elolvastuk A három kismalac című mesét, az alábbi útmutatóra támaszkodva segítsünk gyermekünknek megérteni a történet tanulságát. Ha beszélgetünk vele a meséről és a benne rejlő üzenetről, és ott vagyunk mellette, amikor megoldja az ajánlott feladatokat, elősegítjük, hogy jó ítélőképességű és szilárd jellemű ember váljék belőle.
A kisgyerekek természettől fogva kedvelik a történet első két kismalacát, hiszen rendszerint ők is a legkönnyebb utat választják a játékhoz. Gyakran azonban arra is képesek, hogy a kedvünkért lemondjanak a vágyott "rövid útról". Erre építhetünk, ha szeretnénk kifejleszteni gyermekünkben az önuralom, a szorgalom és a talpraesettség erényét.
|
|