Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
Népi mondókák - ritmikus játékok beszédfejlesztéshez |
|
|
"Kisgyermekben a beszéddallam váltja ki az érzelmet, s idézi fel benne később a csecsemőkori mozgásos élmény érzelmi színeit. Az öröm, a bánat, a sírás, a kacagás és a szorongás okozta sztereotip mozdulatok (ujjszopás, a fej és a test lassú himbálózása) kora gyermekkori emlékként él bennük, mely később ritmusfeszültséggé alakul át hozzákapcsolódva a megfelelő hangulathoz.
Amikor tehát a gyermekek verset vagy zenét hallanak, akkor a korábbi mozgásbenyomásaikat elevenítik fel ritmikus játékukban. Ez okozza azt az érzést, hogy ha gyors ritmusú, magas hangrendű verset, vagy ha világos hangokból álló zenét hallanak, akkor azt vidámnak tartják.
Amennyiben lassú, szaggatott, mély hangrendű verset, illetve belső csendekkel tagolt zenét hallanak, azt szomorúnak vélik....
|
|
Népi gyermekdalok - ritmus- és hallásfejlesztés |
|
|
Népi gyermekdalok otthoni hallgatására és hallás utáni gyakorlására nyújtok át egy csokorral.
A dalcímek előtt a *jel a dalok hang-készletének nehézségi fokát jelenti - a gyermek hagszálainak fejlettségét figyelembe véve, így:
* kicsiknek,
** 4-5 éveseknek, míg
*** 5-6-7 éveseknek ajánlom.
A zenehallgatással egybekötött ritmikus - animációs, pár perces kisfilmek hallás utáni tanulása jó szórakozás, és hasznos ismeretbővítés minden kisgyermeknek.
|
|
Hallásfejlesztő hangos-animációs gyermekversek |
|
|
Nem véletlen, hogy a nyelv- és a beszédfejlődés szabályai szerint az állatok neve, az állathangok utánzása áll a legelső helyen, ugyanis az állatok megismerése és közelsége örömet okoz a gyerekeknek.
|
|
Megzenésített versek - ritmus- és hallásfejlesztés |
|
|
|
Következő 10 cikk | Előző 10 cikk |
|