TÜNDÉRBOSZORKÁNY A KÖNYVTÁRBAN
A foglakozások célja, hogy a 4. és 5. osztályos diákok legyenek képesek egy olvasmány feldolgozására, esetünkben Bosnyák Viktória Tündérboszorkány ifjúsági regényének csoportos, játékos feldolgozásán keresztül. Legyenek képesek konkrét információk keresésére, a különböző forrásanyagok használatára, konkrétan szótárak, lexikonok, valamint az internet használatára, a szerzett információk helyes szelektálására, az összefüggések felismerésére, valamint a talált információk a csoportmunka során való felhasználására.
Mindezek mellett, mivel csoportmunkában dolgozzák fel az információkat, legyenek képesek együtt dolgozni egymást segítve, kiegészítve, a felkínált eszközöket tudják jól hasznosítani, felhasználni, véleményüket megfelelően tudják megosztani társaikkal, a játékok, versenyek során legyenek képesek igazságosan dönteni, határozni. E célok mellett fontos az olvasás iránti igény felkeltése, ösztönzés további olvasmányélmények megszerzésére, az adott szerző és más ifjúsági művek megismerésére.
|
A program időtartama: 7 óra
A program során elsajátítandó kompetenciák (ismeretek, fejlesztett képességek, attitűdök)
A tanuló a program befejezése után:
-
Felismerés szintjén tájékozódjon a szerző és a művet illetőn a különbözőforrásanyagok között, pontosabban a szótárak, lexikonok anyagában, illetve az internetes anyagok között.
-
Megnevezés szintjén ismerje a tündérekkel kapcsolatos fogalmakat, tündér-meséket.
-
Tegyen különbséget a fikció és a valóság között.
-
Önálló alkalmazás szintjén ismerje a szótárak, lexikonok, valamint az internet használatát, tehát az információkeresés mikéntjét.
-
Önállóan legyen képes a forrásanyagok használatára, a megszerzett és kapott információk szelektálására és a feladatok megoldásában való felhasználására, a segédanyagok, eszközök használatára.
A foglalkozások programleírása itt olvasható>>
|
|