Bevezető |
9 |
Irodalom |
12 |
1. Az olvasásképesség pszichikus komponensrendszere |
13 |
Az olvasásképesség hierarchikus komponensrendszere |
13 |
Pszichikus komponensrendszerek |
13 |
Az aktivitást megvalósító operátorok alapkomponenseinek viszonyrendszerei |
14 |
Az olvasáskészség beszédbeli előfeltételei |
16 |
Beszédhangrutinok < beszédhangkészség |
17 |
Szótagrutinok < szótagoló készség |
18 |
Az olvasáskészség kritikus szókincse |
18 |
Az olvasáskészség részkészségei |
19 |
Betűolvasó rutinok és ábécékészség < betűolvasó készség |
19 |
Szótagolvasó rutinok < szótagolvasó készség |
20 |
Betűző/szótagoló szóolvasó készség |
21 |
Gyakorlott szóolvasó készség |
21 |
Mondatértő, táblázatértő, ábraértő, formulaértő olvasáskészség |
23 |
Szövegértő olvasáskészség |
24 |
Az olvasásképesség részképességei |
24 |
Irodalom |
25 |
2. A szóolvasó készség kritériumorentált diagnózisa |
27 |
A kritikus szókincs fejlődésének kritériumorientált diagnózisa |
28 |
A gyakorlott szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnózisa |
31 |
A rendszerszintű szóolvasó készség fejlődésének kritériumorientált diagnózisa |
32 |
A szóolvasó készség fejlődésének tanulói és osztályszintű diagnózisa |
33 |
Irodalom |
35 |
3. Aktivitási, szervezeti és módszertani eszközök |
36 |
Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő aktivitási feltételek |
36 |
Indirekt funkciójú tanulási aktivitás |
37 |
Direkt funkciójú tanulási aktivitás |
38 |
Az iskolai indirekt tanulás és lehetőségeinek feltárása |
38 |
A tanulássegítő aktivitás megválasztása |
39 |
Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő szervezeti feltételek |
39 |
Az olvasáskészség optimális elsajátítását segítő lehetőségek |
41 |
Mesélés |
42 |
Mondókák |
43 |
Beszélgetés/megbeszélés |
43 |
Aktiváló fejlődéssegítés |
43 |
Élményszerző fejlődéssegítés |
44 |
Többcsatornás fejlődéssegítés |
45 |
Rendszerbe helyező fejlődéssegítés |
45 |
Használó fejlődéssegítés |
46 |
Kritériumorientált gyakorló/fejlesztő tesztelés |
47 |
Irodalom |
47 |
4. A kritikus szókincs optimális elsajátításának segítése |
50 |
Az anyanyelv elsajátítása és a szókincs fejlődésének segítése |
50 |
A mese fejlesztő hatása |
52 |
A csoportos mesélés és beszélgetés szerepe a szókincs gyarapításában |
54 |
A csoportos beszélgetés főbb előnyei |
57 |
A mesékhez kapcsolódó játékok |
57 |
Szókincsfejlesztés csoportos meséléssel és beszélgetéssel |
58 |
A meséléssel megvalósítandó szókincsfejlődés segítési feltételei és tennivalói |
58 |
Mesélés kiscsoportosoknak |
60 |
Mesélés középső csoportosoknak felidéző és véleménykérő beszélgetéssel |
61 |
Mesélés nagycsoportosoknak kitaláló, alkalmazó és gondolatbefejező beszélgetéssel |
63 |
Összefoglaló |
65 |
Irodalom |
65 |
5. A beszédhangkészség és a betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése |
67 |
A beszédhangok fejlesztésének jelenlegi elméleti és gyakorlati helyzete |
67 |
A beszédhangkészség optimális elsajátításának segítése az óvodában |
72 |
A betűolvasás tanításának elméleti és módszertani alapjai |
78 |
A betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése az első évfolyamokon |
83 |
A betűolvasó készség rutinrendszere |
84 |
A betűolvasó készség optimális elsajátításának segítése |
87 |
Irodalom |
91 |
6. A szóolvasó készség optimális elsajátításának segítése |
94 |
A szóolvasó készség kritikus szókincsének szótagjai a betűik száma szerint |
97 |
Kétbetűs szótagok |
98 |
Hárombetűs szótagok |
100 |
Négybetűs szótagok |
103 |
A betűző szótagolvasó készség és a szóolvasó készség fejlődésének segítése egy szótagú szavakkal |
104 |
Az egy szótagú kritikus szókincs |
105 |
A fejlődéssegítés eszközei és módszerei |
106 |
A két szótagú kritikus szavak szóolvasó rutinná és a szótagoló szóolvasás készséggé fejlődésének segítése |
108 |
A két szótagú kritikus szókincs |
109 |
A fejlődéssegítés eszközei és módszerei |
112 |
A három és négy szótagú kritikus szavak szóolvasó rutinná és szótagoló szóolvasó készséggé fejlődésének segítése |
114 |
A három szótagú kritikus szókincs |
114 |
A négy szótagú kritikus szókincs |
118 |
A fejlődéssegítés eszközei és módszerei |
121 |
Irodalom |
122 |
7. A szóolvasó készség papíralapú és online értékelő-fejlesztő tesztrendszere |
123 |
A leggyakoribb 4-5 ezernyi szókincs papíralapú 10 ekvivalens tesztje |
124 |
A tesztrendszer kidolgozása, bemérése és értékelése |
124 |
A papíralapú tesztekkel történt felmérés eredményei a 2-12. évfolyamokon |
125 |
Az eredmények kritériumorientált diagnosztikus értékelése |
127 |
A kritikus szókincs teljes lefedésű online kritériumorientált diagnosztikus tesztrendszere |
128 |
Az online tesztrendszer továbbfejlesztése, a komplex diagnosztikus fejlesztőrendszer kidolgozása |
129 |
A mérő- és fejlesztőrendszer működésének tesztelése |
137 |
A rendszer továbbfejlesztése |
138 |
Irodalom |
139 |
Függelék |
141 |
Ábrák |
141 |
Táblázatok |
141 |
Táblák |
141 |
Fejlesztőtáblák (szemléltető példák) |
142 |
Mesék (szemléltető példák) |
142 |
A vetítendő fejlesztőtáblák |
143 |
A betűolvasó fejlesztőtáblák |
143 |
A kritikus egy szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-17. fejlesztőtábla) |
144 |
A kritikus két szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-50. fejlesztőtábla) |
147 |
A kritikus három és négy szótagú szóolvasó rutinok optimális elsajátítását segítő fejlesztőtáblák (1-74. fejlesztőtábla) |
157 |