9:00-10:00 (Aula) |
|
Regisztráció |
10:00-10:15 (Aula) |
|
Köszöntés, a konferencia megnyitása
(Perjés István, Hülber László) |
10:20-11:50 (Aula) |
|
Plenáris előadások |
|
10:20-10:50 |
Prazsák Gergő: Az új tudás szociológiája |
|
10:50-11:20 |
Pléh Csaba: Megváltoztatják-e kapcsolatainkat a kütyük? |
|
11:20-11:50 |
L. Ritók Nóra: XXI. századi szegénység (a digitális technológiák és a szegénység viszonya) |
12:00-13:00 |
|
Ebédszünet |
13:15-14:45 |
|
Szekciófoglalkozások/1. |
|
Halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek a digitális világban – Csapdák és lehetőségek (Kazy 113.)
Szekcióvezető: L. Ritók Nóra |
|
|
L. Ritók Nóra: Tehetség-prezi (egy innovatív fejlesztő projekt HHH gyerekeknek) |
|
|
Lencse Máté: Online tanulásszervezés és társadalmi szerepvállalás |
|
|
Bordiné Török Mária: Alapkészségek megerősítése digitális tananyagokkal |
|
|
Bálint Petra – Révész Tamás: Szegregátumtól a wififaluig |
|
Médiapolisz lakói (Kazy 212.)
Szekcióvezető: Ságvári Bence |
|
|
Ságvári Bence: Mindennapi élet az eszközök világában. Kockák, kapcsolatfüggők és a többiek |
|
|
Kósa Éva: Közösségi háló: újfajta kapcsolati tőke? |
|
|
Antalóczy Tímea – Pörczi Zsuzsanna: Connected – a folytonos jelenlét temészete |
|
|
Székely Levente: Beavatottak és kívülállók – élet a digitális világban |
|
IKT használat a XXI. század küszöbén (Kazy aula)
Szekcióvezető: Dávid Mária |
|
|
Hunya Márta: Hogy is áll a közoktatás? IKT-használat nemzetközi összehasonlításban, ESSIE 2013 |
|
|
Taskó Tünde Anna – Hatvani Andrea – Dorner László: Az IKT használat sajátosságai általános és középiskolás tanulók körében |
|
|
Papp-Danka Adrienn: Tanulási sajátosságok a digitális kompetenciák tükrében |
|
|
Dávid Mária – Estefánné Varga Magdolna – Soltész Péter: Az infokommunikációs eszközök használati gyakoriságának hatása a tanulói képességekre |
|
Netgeneráció az óvodában (Kerekasztal-beszélgetés) (Kazy 305.)
Moderátor: Bakonyi Anna |
|
|
Nagy Ildikó Mária, XIV. kerületi Pedagógiai Kabinet, Zuglói Benedek Elek EGYMI,óvodai szaktanácsadó |
|
|
Futó Judit, gyermek – és ifjúsági klinikai szakpszichológus, AVEC Pszichoterápiás és Oktatási Központ |
|
|
Felkért hozzászólók: Justh Anita, a Magyar Waldorf Szövetség elnökségi tagja, Árva Judit, óvodavezető, Óperenciás Óvoda, Budapest, Belle Krisztina, óvodapedagógus, Óperenciás Óvoda, Budapest |
15:00:16:30 |
|
Szekciófoglalkozások/2. |
|
A médiatudatosság főbb tényei és tévhitei a média- és kommunikációelmélet szemszögéből (Kazy 113.)
Szekcióvezető: Juhász Gergely |
|
|
Aczél Petra: Újmédia-tudatosság: akinek nem inge, vegye magára |
|
|
Bokor Tamás: Fiatal technokraták szövedéke. A digitális bennszülöttek politikai és közéleti részvétele körüli hitek és tények az újmédia-tudatosság tükrében: aktivitás, passzivitás, problémák. |
|
|
Juhász Gergely: Az online csoportok is működhetnek jól! Mely feladatok végezhetők sikeresen az interneten keresztül, és melyeket kerüljük? |
|
|
Kovács Kata: Az információs és kommunikációs technológiai eszközök oktatási alkalmazásának lehetőségei a médiaműveltség és az információs műveltség szempontjából |
|
A digitális eszközök motiváló hatása a netgeneráció tagjaira – Jó gyakorlatok (Kazy aula)
Szekcióvezető: Lévai Dóra |
|
|
Fegyverneki Gergő: Digitális alapú motiváció – jó gyakorlatok magyarórára |
|
|
Vajda Éva: XIX. századi költők a Facebookon |
|
|
Fromann Richárd: Gamification – betekintés a netgeneráció-kompatibilis, játékos motivációk világába |
|
|
Mihályi Krisztina: Az animáció-készítés, mint a tanulási motiváció egyik eszköze |
|
A csendes generáció. Együtt van dolgunk – A fiatalok társadalmi aktivitása
Szekcióvezető: Galambos Rita (Kazy 305.) |
|
|
Nemes Orsi: Fiatalok változó preferenciákkal |
|
|
Berkovits Dalma: Fogyasztói szokásaink átalakulása |
|
|
Takács Viktória: A „csendes” generációban rejlő lehetőségek |
|
|
Kiss László: A hibák gyógyító ereje |
|
Biztonság a neten (Kazy 212.)
Szekcióvezető: Domonkos Katalin |
|
|
Domonkos Katalin – Ujhelyi Adrienn: Elektronikus zaklatás – egy kutatás tükrében |
|
|
Kiss Nóra – Prischetzky Botond: Végzetes szavak! Cyberbullying, avagy az elektronikus zaklatás Beszámoló egy prevenciós kampányprojektről |
|
|
Borsi Zsuzsanna: A jobb internet közös ügyünk |
|
|
Senkár Éva: Online gyermekvédelem – a Kék Vonal Lelkisegély Vonal tapasztalatai alapján |
|
|
Jósa Bálint: Első lépések a gyűlöletbeszéd-mentes internet felé |