Dombontúli mesék sorozat - ajándék plüss állatokkal
2017.10.30. 00:12
Illusztrálta: Horváth Ildi
Kiadó: Kossuth Kiadó, 2016-2017
Kötetszám: 14
Oldalszám/kötet: 32
A Dombontúli lakóparkban mindig történik valami…
A Csigalassú Biztibácsi vigyáz az épülő házakra, amelyekbe mindig új állatcsalád költözik, elsőként a kiselefánt, Akác, majd sorban a többiek, a teknős, a zsiráf, az egér, a majom, és többi társuk.
A lakópark állatai együtt játszanak tűzoltósat, vonatosat, együtt csónakáznak a patakban, és persze együtt is csobbannak bele a vízbe. A közös játékok során mindannyian jó barátok lesznek, s együtt keresik a titkos átjárót. Az utolsó kötetben az is kiderül, hogy ez hová vezet...
A sorozat 14 részében egy-egy kedves új lakóval és mesékhez járó plüss állatkállal bővül a lakóparki állatsereglet, így a gyerekek is részesei lehetnek a kalandoknak, s velük eljátszhatják a mesét is.
A sorozat kötetei:
|
1. Gipszmüzli és epertorta
Az első könyvben Akáccal, a kiselefánttal ismerkedhetsz meg, de itt lesz nemsokára a mindig mérges teknős, akinek a lassított foci a kedvence, vagy a zsiráf, aki a hosszú nyaka miatt akár tűzoltónak is elmehetne.
Az egyik házból titokzatos hangok szűrődnek ki. Akác, a kiselefánt homokból epertortát süt, amitől valaki nagyon megijed.
Ki költözik be legközelebb a lakóparkba, és kivel deríti fel a kiselefánt a titkos átjárót?
2. Élő lavór és lassított foci
Akác már nagyon vágyik barátokra, ezért saját dalt is költ örömében, amikor beköltözik valaki a szomszéd házba. Először azt hiszi, egy zöld lavórt talált, de amikor megkopogtatja, kiderül, hogy ez nem más, mint Kőris, a teknős, akivel remekül lehet lassított focit játszani.
És hogy ki lesz irtó magas barátjuk, aki le tudja szedni a labdát a házak tetejéről? Ki lehet az? Rajzold le!
3. Semmitűz és marharépa
Mindenki tűzoltó szeretne lenni, legalábbis Juhar, a zsiráf szerint, aki most költözött be a Dombontúli Lakóparkba. Akác, a kiselefánt és Kőris, a teknős végre szert tesznek egy hosszú nyakú barátra, aki megmenti őket a képzeletükben égő házból, és remekül lehet vele focizni is. Már csak egy apró mancsú állat hiányzik…
Ki lesz az? Kitalálod? Rajzold le!
4. Se pipogyák, se nyámnyilák
Mozdonyvezető és utas már van, de még valami hiányzik a vonatos játékhoz. Mi lehet az?
Hát persze, hogy a kalauz, hiszen a jegylyukasztásnál nincs jobb móka! Szerencsére beköltözött Cser, az egér, akinek van egy szerinte jó ötlete. De tényleg jó ötlet egy malterosládával vízre szállni?
5. Álompince és citromos arcvíz
A tilos dolgok a legizgalmasabbak az életben – legalábbis Bodza, a majomkislány szerint, akinek hét, összehajtogatható barát lakik a fejében.
Lányként lányos játékot játszik, de a lakópark fiúcsapatától sem ijed meg.
6. Csihi-puhi és kerek perec
Késsel, villával, ollóval, körömreszelővel nem lehet szép, egyenes botokat vágni. Pedig éppen az kellene Kőrisnek és Akácnak a csihi-puhi játékhoz. Még szerencse, hogy feltűnik Gesztenye, a kis krokodil, akinek a szájában egy egész fűrész van.
Szörnyedelmes háború következik, de valaki azért megőrzi a hidegvérét.
7. Öreganyák és oli-olimpia
Olimpiát rendeznek a Dombontúli lakóparkban. Csakhogy van valaki a gyerekek között, aki mindenkinél jobb.
Nem lehet neki gólt rúgni, futásban lehagyja az egeret és a zsiráfot, de még mászásban és művészi tornában is ő a legjobb.
8. Japán harcosok és sima buli
Érdekes dolog a gonoszkodás. Százszor izgalmasabb, mint folyton jónak lenni! Legalábbis Hárs, a tigrislány szerint.
Sikerül-e összeugrasztania a teknőst, az egeret és a többieket?
És az új lakó, Fenyő, a kisnyúl tényleg olyan bátor, ahogy állítja?
9. Sárgolyók és hősi harc
Játszd el a mesét!
A Dombontúli lakóparkot dübörgés meg kopácsolás meg zakatolás hangjai töltik be, valami eszeveszetten készül.
Épül a szuperbunker, megalakul a jópofák csapata, akiknek az új lakó, Galagonya, a pingvin ír győzelmi indulót. Kik nyernek vajon, a fapofák, vagy a jópofák? És örül ennek az egésznek Hárs apukája?
10. Csupapiszok és fagyipötty
Játszd el a mesét!
A Fapofák és Jópofák büntetésben vannak. Virágot kell ültetniük. Míg Hárs, a tigris, a titkos átjáró után kutat, a többiek rosszkedvűen látnak neki a feladatnak.
Ám a végére kiderül, hogy az ültetés igazából nagyszerű dolog, főleg, ha egy új barátra is szert tesznek, aki mindennek örül.
11. Hangyatojás és plüsstámadás
Játszd el a mesét!
Egyedül Akác, a kiselefánt nem mehetett a többiekkel kirándulni. Sebaj, Zsófi, a bébiszitter remekül el tudja játszani a plüssállatokkal, hogyan kirándul Biztibácsi egy csapat gyerekkel, ki tűnik el a benzinkútnál, és ki esik bele a vízbe…
És a végére még egy új barát is érkezik Platán, a fóka személyében.
12. Koszfészek és átjárótitok
Játszd el a mesét!
Jelszó: tükörtojás. Hárs, a tigris titkos tanácskozást hív össze, de csak az léphet be, aki tudja a jelszót. Persze Biztibácsi előtt úgy kell tenni, mintha csak focizni készülnének. Megtalálják a Dombontúli lakópark lakói a titkos átjárót? Küldetés indul, és új, tüskés lakó is érkezik.
13. Titkos titok és jégtáblás nagyeskü
Játszd el a mesét!
Folytatódik a titkos küldetés!
A felderítők ugrálnak a trambulinon és kémlelnek, a futárok rettenthetetlenül szaladgálnak és leskelődnek, az elterelők zordonul elterelnek, az ásók fáradhatatlan lelkesedéssel ásnak.
Mindenki irgalmatlanul figyel...
Miben mesterkednek a dombontúliak, és megosztják-e titkukat az új lakóval, Jegenyével?
14. Erőkar meg hétpecsétes titok
Játszd el a mesét!
Végre beköltözött a Dombontúli lakópark minden lakója!
Az állatgyerekek ünnepelnek, fát ültetnek, zsákban ugrálnak, kásaevő versenyt rendeznek Biztibácsi fakanalaival. Ám amikor Hárs int a srácoknak, azok egyre kevesebben fociznak és ugrálnak és limonádéznak és lufiznak.
Irány a titkos átjáró! Lenyomják a kilincset…
És sosem hinnéd el, hol találják magukat!
Mintaképek a könyvekből:
A könyvek végén feledatlapokat is találhatunk:
|
|
|